Gyvename
totalios socialinių tinklų cenzūros ir MIP feikinių žinių aplinkoje, todėl realų
pasaulio vaizdą tenka susikurti iš nedidelių tiesos fragmentų,
kuriuos mums vis dar pateikia vienas kitas globalistų nenupirktas
žurnalistas. Vienas iš tokių yra Rusijos žydas Izraelis Šamiras.
Nuo jo ir pradedu verstinių publikacijų seriją apie Krymą, apie
kurį lietuviams primena LDK istorija ir didelis melas apie 2014 metų
kraupius Ukrainos įvykius, menančius sušaudymus Maidane, šimtus
sudegintų Odesoje, Krymo perėjimą į Rusijos jurisdikciją.
Izraelis Šamiras: Apie Krymo totorių
išvarymą (KP:2016-05-16, mano vertimas portale „Šauksmas“)
Likimo valia šiais metais sutapo dvi
datos. Pergalė Krymo totorės „Eurovizijoje“
su daina apie Krymo totorius sužadino prisiminimus apie 1944 metų
totorių išvarymą. Ir vienu metu – Nakbos diena, masinio
palestiniečių išvarymo 1948 metais. Du išvarymai, dvi
tragedijos – dvi nedidelės tautos buvo deportuotos, jų žemės
ištuštėjo ir atiteko kolonistams.
Teiginius
„reikėjo“, „tam buvo priežastys“, o tuo labiau „jie visi
teroristai ir palaiko priešą“ aš atmetu, kaip neprideramus.
Kolektyvinę bausmę draudžia tarptautinė teisė ir smerkia moralės
normos. Tai genocido uvertiūra, jo lengvesnė forma. O gal ir
sunkesnė? Juk atplėšti tautą nuo žemės reiškia pražudyti jos
dvasią.
Daugelyje Izraelio vietovių ir Kryme
aš atrasdavau pėdsakus paliktų kaimų, atskirus namus ar ištisas
gatves, apžėlusias tankia žole – pėdsaką gyvenimo, pėdsaką
tautos ir jo kultūros. Tai liūdnas, sielą draskantis reginys. Man
buvo gaila ir vienų, ir kitų – palestinos valstiečiai, susieti
su savo žeme, apaštalų palikuonys, su jų alyvomis ir vynuogėmis,
virto benamiais pabėgėliais, o jų laukai tapo našlaičiais –
laikui bėgant žydai atvežė kiniečius, kad laukus dirbti ir
derlių Rusijai pardavinėti.
Krymo totorių – sunkiausia istorija.
Tai palikuonys gotų, bizantiečių, graikų ir genujos kolonistų,
dauguma išliko krikščionimis iki 18 amžiaus pabaigos. Tada
Jakaterina II iš Krymo išvežė visus krikščionis. Tie, kas
norėjo likti, buvo priversti priimti islamą. O po to, 1944
metais, buvo iš Krymo išvarytos visos nacionalinės mažumos –
totoriai, graikai, italai ir net bulgarai. Visi, išskyrus žydus ir
karaimus.
Kalba, kad Laurentijus Berija buvo
šalininku įkūrimo žydų respublikos Kryme, kaip atsvarą žydų
valstybei Palestinoje, kuri buvo kuriama globojant
Britanijai. O tam reikėjo išvalyti teritoriją. Todėl ir
buvo visi išvaryti. O ant jų žemių atsirado gyvenvietės
„Tankovoje“, „Generalskoje“, „Planernoje“.
Bet Krymas skiriasi nuo Palestinos
būtent tuo, kad ten, Rusijai valdant įvyko tremtinių sugrąžinimas.
Paskutiniaisiais tarybiniais metais, ištremti Krymo totoriai sugrįžo
į Krymą. Ir šitas sugrąžinimas įvyko santykinai sklandžiai –
tai yra daug sklandžiau, negu galėjo būti.
Atrodytų, Krymo totorių istorija –
pati prorusiškiausia šimtmečio istorija. Juk palestiniečiai nesugrįžo,
nesugrįžo ir graikai į Mažąją Aziją, ir turkai į Rodą. O
rusai – pajėgė!
Bet kažkodėl
to neprisimena. Jeigu tu uždainuosi dainą apie išvarytus
palestiniečius, besiilginčius savo namų – tu ekstremistas. O jei
suteiksi dainai apie Krymo totorius antirusišką atspalvį –
tau atidaro duris.
Aš susidūriau su šiuo reiškiniu
senai praėjusiais 1900 metais – aš atvažiavau į Krymą ir
pamačiau Krymo totorių sugrįžimą. Aš neapsakomai džiaugiausi,
ir parašiau apie tai Izraelio laikraštyje „Haarec“, ir
rusiškame laikraštyje „Literaturnaja gazeta“. Aš palyginau
taikingą finalą Krymo gyventojų valdant Tarybinei Rusijai su
beribiu liūdesiu palestiniečių, ir paraginau sugrąžinti
palestiniečius namo. Tuojau pat mane išgrūdo iš laikraščio
„Haarec“, ir Izraelio žurnalistų bendruomenė manęs neapgynė.
Taip nuo to laiko aš Izraelyje ir likau kelkraštyje.
Bet publikacija „Literaturnaja“,
tuo metu – svarbiame centriniame laikraštyje, buvo sutikta Kryme
kaip „signalas iš viršaus“, ir totoriams davė „žalią
šviesą“ ir pirmas žemes. Taip kad – buvo verta!
Aš ir dabar dažnai susitinku su Krymo
totoriais. Dauguma patenkinti Krymo sugrįžimu į
Rusiją, niekas nepyksta ant rusų, sugrąžinusių jiems
Krymą. Džamilevo jie labai nemyli – už jo mafijoziškumą, ryšį
su narkotikų platintojais ir užsienio kontržvalgybomis, už jo
smurtinius veiksmus ir nedemokratiškumą.
Nelipkime ant grėblio, ir nežaiskime
su Rusijos priešais ir Krymo totorių priešais. Jų liūdna
istorija laimingai pasibaigė. Šiandieninė Rusija – teisių
perėmėja tos, tarybinės, kuri juos sugrąžino, ne tik tos, kuri
juos išvarė.
Nuorodos:
http://lebionka.blogsot.lt/2017/12/facebook-idiege-totalitarine-sovietine.html
Nuorodos:
http://lebionka.blogsot.lt/2017/12/facebook-idiege-totalitarine-sovietine.html
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą