German Vuk, gana populiarus žydų
rašytojas, taip iliustruoja Talmudo poveikį: „Talmudas iki šių laikų yra per
žydų religijos širdį cirkuliuojantis kraujas. Kokius įstatymus,
papročius ar ceremonijas mes nestebėtume — nepriklausomai nuo
to, ar mes esame šalininkai ortodoksiško, konservatyvaus,
reformistinio judaizmo ar mes tiesiog — ekspresyvūs sentimentalūs
žmonės — mes visi sekame Talmudo priesakais. Tai mūsų bendras
įstatymas.“
– Pagonis (t. y. nežydas), kuris
kiša nosį į Torą (ir kitus šventus žydų raštus) nuteisiamas
mirti. Nes, kaip parašyta, tai mūsų paveldas, o ne jų. (Sanhedrin
59а)
– Valaam (Jėzus) prisikėlė iš mirusių ir baudžiamas
verdančia karšta sėkla. Tie, kas išjuokia žydų išminčių žodį
ir nusideda Izraeliui verda karštuose ekskrementuose. (57а Gittin)
– Tiktai žydai yra žmonės, nežydai —
tai gyvuliai (Baba Necia 114а — 114c)
– Nepriklausomai nuo
to, ar tai yra kjutino (nežydo) nužudymas, ar izraeliečio kjutinu,
jie griežtai baudžiami, bet už nužudymą kjutino (nežydo),
izraeliečiu, nenumatyta jokios bausmės. (Sanhedrin 57а)
– Net
geriausi iš nežydų turi būti nužudyti.(Babilono Talmudas)
–
Jeigu žydai patiria pagundą padaryti blogį, tai jis turi eiti į
tą miestą, kur jo niekas nepažįsta, ir įvykdyti blogį ten.
(Moed Kachtan 17а)
– Jeigu stabmeldys (nežydas) suduos žydui,
tai nežydas turi būti nužudytas. Nužudyti žydą — tai suduoti
dievui (Sanhedrin 58c)
– Jeigu izraeliečio jautis subadys
kanaaniečio jautį, tai už tai jis neatsako; bet jei kanaaniečio
(nežydo) jautis subadys izraeliečio jautį... bausmė turi būti
pilna (Baba Kamma 37)
– Jeigu žydas suras daiktą, pamestą
stabmeldžių (nežydu), jo nėra būtinybės grąžinti. (Baba Necia
24а; Tai patvirtina taip pat Baba Kamma 113)
– Dievas
nepasigailės žydo, kuris „tekina savo dukterį už senio arba ima
žmoną savo nepilnamečiui (mažamečiui) sūnui arba sugrąžina
pamestą daiktą kjutinui (nežydui)...“ (Sanhedrin 76а)
–
Tai, ką žydas įgyja vogdamas iš kjutino (nežydo), jis gali
išsaugoti. (Sanhedrin 57а)
– Nežydų negina įstatymas, ir
Dievas atiduoda jų pinigus Izraeliui. (Baba Kamma 37c)
– Žydai
gali meluoti (išsisukinėjimus) tam, kad pergudrauti nežydą. (Baba
Kamma 113а)
– Visi nežydų vaikai — gyvuliai. (Jevamot
98а)
– Nežydai linkę santykiauti su karvėmis. (Aboda Zara
22а-22c)
– Geriausias iš gojų nusipelno mirties. (Aboda Zara,
26, Tosafot)
– Ignoruojantis rabino žodį baudžiamas mirtimi.
(traktatas Erubin, 21:2)
Citatos iš Talmudo apie „gojus“
„Jeigu žydai važinėjo visą
savaitę, ir į dešinę, ir į kairę apgaudinėjo krikščionis,
tai tegul susirenka kartu šeštadienį ir giria savo vikrumą,
sakydami: „reikia išplėšti širdį pas gojus ir užmušti
geriausią iš krikščionių“. (Judenbalg, 21)
„Jeigu žydas teisiasi su nežydu,
tai jūs leisite laimėti bylą jūsų broliui ir pasakysite
svetimšaliui: „to reikalauja mūsų įstatymas!“ Bet jeigu jokių
prielaidų laimėti byla žydui nėra, tai reikia įkyrėti
svetimšaliui įvairios rūšies intrigomis ir tuo pasiekti, kad
žydas bylą laimėtų“. (Traite Baba Kamma, folio 113, a)
„Įsakymas „nežudyk“, reiškia,
kad negalima žudyti Izraelio sūnų, o gojus ir eretikas ne Izraelio
sūnus galima“. (Jad Chag., hilch Rozeach et hilch Melachim)
„Geriausią iš stabmeldžių
užmušk“. (Aboda Zara, folio 26, b; Masech. Sopharim, Perek 15)
„Jeigu tu ištrauksi gojų iš
duobės, į kurią jis įkrito, tai tuo tu palaikysi žmogų
stabmeldystėje“.
(Aboda Zara, folio 20, a)
„Draudžiama jausti užuojautą
netikėliui, kada matai jį skęstant upėje ar žūstantį, Jei jis
arti žūties, neturi jo gelbėti“. (Jad Chag., kilch Aboda Zara)
Talmudo knygininkas Abravanel
pataria:
„Neapkęsti, niekinti ir naikinti
kiekvieną, kas nepriklauso sinagogai ar nuo jos atskilo“. (Rosch
Emmunna, folio 9, a)
„Jei eretikas įkrenta į griovį, – sakoma toliau, – jo nereikia iš ten išlaisvinti, ir jeigu griovyje yra kopėčios, jas reikia ištraukti“. (Aboda Zara, folio 26, b)
Bet štai, formulė, ko gero,
pateisinanti visas ritualines žmogžudystes Izraelio istorijoje:
„Praliejantis gojų kraują, aukoja auką Dievui“. (Jalkut
Simeoni, ad Pentat., folio 245, col. 3)
„Nuopelnas norinčio užmušti gojų
toks didelis, kad visiškai pateisina žydą, per klaidą užmušusį
vietoj gojo kitą žydą. Iš tiesų: „kas nori užmušti gyvulį
ir, neatsargiai, užmuš žmogų, arba kas nori užmušti gojų ir,
per klaidą, užmuš žydą, tas nekaltas ir nenusipelno bausmės“.
(Traite Sanhedrin, folio 78, b)
„Gojus gi, sąmoningai užmušęs
žydą, kaltas, taip, kaip jei jis užmuštų visą pasaulį“.
(Traite Sanhedrin, folio 38, а)
„Gojus, šventvagiaujantis,
suvedžiojantis moterį ar užmušantis kitą gojų, privalo būti
pripažintas nekaltu, jeigu jis pereis į žydų tikėjimą. Bet,
jeigu jis užmuš žydą, tai nesvarbu, bus apipjaustytas ar ne, jis
turi būti užmuštas“. (Traite Sanhedrin, folio 71, b)
1.Sanhedrin 59a: „Gojo nužudymas
tolygus nužudymui laukinio žvėries“.
2.Aboda Zara 26b: „Net
geriausią iš gojų reikia užmušti“.
3.Sanhedrin 59a: „Gojus
įkišęs nosį į Įstatymą (Talmudą), kaltas ir baudžiamas
mirtimi“.
4.Libbre David 37: „Pranešimas gojams ko-nors apie
mūsų religinius santykius tolygu nužudymui visų žydų, nes jei
jie sužinotų, ką mes mokom apie juos, jie mus žudytų atvirai“.
5.Libbre David 37: „Jeigu žydui
suteiks žodį paaiškinimui kokios nors ravino knygos dalies, jis
turi duoti tiktai melagingus paaiškinimus. Tas, kuris kada nors
pažeis šitą įstatymą, bus numarintas“.
6.Yebhamoth
11b: „Seksualiniai santykiai su mergaite leidžiami, jei mergaitei
yra 3 metai“.
7.Schabouth Hag 6d: „Žydai gali duoti
melagingus pažadus atsikalbėdami“.
8.Hikkoth Akum X1:
„Negelbėkite gojų pavojaus ar mirties atveju“.
9.Hikkoth
Akum X1: „Nereikškite gailestingumo gojams“.
10.Choschen Hamm
388,15: „Jeigu gali būti įrodyta, kad kažkas atidavė pinigus
izraeliečių gojams, turi būti rastas būdas, po protingo nuostolių
gražinimo, ištrinti jį nuo žemės paviršiaus“.
11.Choschen
Hamm 266,1: „Žydas gali turėti viską, ką jis suras, jei tai
priklauso Akumui (gojui). Tas, kas sugrąžina nuosavybę (gojams),
nusideda įstatymui, didindamas teisės pažeidėjų galią. Tačiau
nusipelno pagirimo, jeigu pamesta nuosavybė grąžinama Dievo vardo
garbei, tai yra, kada krikščionys girs žydus ir žiūrėti į
juos, kaip į sąžiningus žmones“.
12.Szaaloth-Utszabot, The
Book Of Jore Dia 17: „Žydas gali ir privalo meluoti prisiekdamas,
kada gojai klausia jo apie tai, ar yra mūsų knygose kas nors prieš
juos“.
13.Baba Necia 114,6: „Žydai – žmogiškos būtybės,
o kitos pasaulio nacijos – ne žmonės, bet žvėrys“.
14.Simeon Haddarsen, fol. 56-D: „Kai ateis Mesija, kiekvienas
žydas turės po 2800 vergų“.
15.Nidrasch Talpioth, стр.
225-L: „Jahvė sukūrė nežydus žmogaus pavidalu, kad žydams
nereikėtų naudotis gyvulių paslaugomis. Reiškia, nežydai –
tai gyvuliai žmogaus pavidalu, kuriems lemta tarnauti žydams dieną
ir naktį“.
16.Aboda Sarah 37a: „Gojų mergaitės nuo 3-jų
metų amžiaus gali būti prievartaujamos“.
17.Gad. Shas. 22:
„Žydas gali turėti nežydę mergaitę, bet negali jos vesti“.
18.Tosefta Aboda Zara B5: „Jeigu gojus užmuš gojų arba žydą
jis turi už tai atsakyti, jeigu žydas užmuš gojų, jis nekaltas“.
19. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 388: „Žydus
kaltinančius leidžiama žudyti visur. Leidžiama juos žudyti dar
iki to, kai jie ims kaltinti“.
20. Schulchan Aruch,
Choszen Hamiszpat 388: „Visa nuosavybė kitų nacijų priklauso
žydų nacijai, kuri tokiu būdu turi teisę naudotis viskuo be
suvaržymo“.
21. Tosefta Aboda Zara VIII, 5: „Kai nusakyti
žodį plėšimas? Gojui draudžiama vogti, plėšti, imti moteris ir
vergus pas gojų arba žydą. Bet žydui nedraudžiama daryti visa
tai gojaus atžvilgiu“.
22. Seph. Jp., 92, 1: „Dievas davė
žydams valdžią turtui ir krauju visų nacijų“.
23.
Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 156: „Jeigu žydui įsiskolino
gojus, kitas žydas gali tapti jo dalininku ir, pažadėjęs jam
pinigų, apgauti jį. Tokiu būdu, gojus bankrutuos ir pirmasis žydas
užvaldys jo nuosavybę pagal įstatymą“.
24. Schulchan Aruch,
Johre Deah, 122: „Žydui draudžiama gerti vyną iš bokalo, prie
kurio lietėsi gojus, nes jo prisilietimas galėjo padaryti vyną
nešvariu“.
25. Nedarim 23b: „Tas, kas nori, kad visi jo
pažadai, duoti per metus, taptų negaliojančiais, tegu atsistoja
metų pradžioje ir pasako: „Visi pažadai, kuriuos aš galiu duoti
metų bėgyje, anuliuojami“. Dabar jo pažadai negalioja“.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą