Čilės vyriausybė nutarė
neprisijungti prie JTO globalaus migracijos pakto, praneša Ria naujienos su nuoroda į Čilės portalus Tarcera ir Mercurio.
Čilės prezidentės Sebastiana Pinjera
administracija atliko kruopščią susitarimo teksto analizę ir
padarė išvadą, kad „kai kurie“ dokumento standartai
„nesuderinami su Čilės migracine politika“.
„Mūsų pozicija aiški, mes sakome,
kad migracija nėra žmogaus teisė, valstybių teisė – nustatyti
užsienio piliečių įvažiavimo taisykles“, - informavo Vidaus
reikalų viceministras Rodrigo Ubilja interviu leidiniui Mercurio. Jo
žodžiais, Čilės vyriausybė nedalyvaus konferencijoje Maroke,
kuriame bus svarstoma dėl šis sutarties.
Globali saugios, tvarkingos ir
reguliarios migracijos sutarčiai turi būti oficialiai pritarta
tarptautinėje konferencijoje Marakeše, Maroke, gruodžio 10-11
dienomis. JAV iš šio susitarimo pasitraukė dar 2017 metais. JAV
prezidentas Donaldas Trampas pareiškė, kas ji visiškai
nesuderinama su šalies migracine politika. Spalio pirmomis dienomis,
sekdama JAV, ir Vengrija pareiškė, kad nedalyvaus patvirtinant
tarptautinę globalią JTO migracijos sutartį bet kokioje formoje ir
neskaitys ją privaloma. Apie tai pranešė Vengrijos užsienio
reikalų ministras Peter Szijjarto greta JTO Generalinės asamblėjos
Niujorke vykusiose derybose. Ministro žodžiais, globali migracijos
sutartis tik pablogins situaciją, nes pastūmės milijonus žmonių
keliauti į Europą, rizikuojant savo gyvybe, ir sukurs milijoninius
pelnus kontrabandininkams.
Spalio 31 dienos Austrijos vyriausybės
pranešime sakoma, kad vyriausybė nepritaria 17 iš 23 pakto punktų.
Dauguma pakto tikslų gana bendri. Pavyzdžiui, kalbama apie tai, kad
iki minimumo reikia sumažinti pabėgimo priežastis, sumažinti
pažeidžiamumą migracijos metu. Be to, būtina padidinti apsaugą
ir migrantų teises, pavyzdžiui, įsileisti juos į darbo rinką ir
socialinio draudimo sistemą.
Austrijos vyriausybė mato daug „baltų
dėmių“ JTO migracijos sutarties turinyje ir jo tiksluose.
Kancleris ir vicekancleris išreiškė būgštavimus, kad paktas gali
sulyginti nelegalią ir legalią imigraciją, kėsinasi į Austrijos
suverenitetą.
Susitarime
atsisakė dalyvauti: Austrija, Australija, Bulgarija, Čekija, Čilė,
Kroatija, Italija, Izraelis, JAV, Latvija, Lenkija, Slovakija,
Šveicarija ir Vengrija.
Gruodžio 4 dieną Lietuvos seimas, 73
balsais už, išdavė lietuvių tautos interesus ir nutarė paremti
šią pražūtingą sutartį. Lentelėje pateikiami balsavimų seime
rezultatai:
Gruodžio 10 d. seimo nariai Mindaugas
Puidokas ir Naglis Puteikis pateikė Lietuvos Respublikos Seimo
Etikos ir procedūrų komisijai raštą, kuriame reikalauja
pripažinti neteisėtu Lietuvos Seimo balsavimą dėl Jungtinių
Tautų Migracijos pakto.
Rašte sakoma:
„Dėl 2018-12-04 posėdyje priimtos
Seimo rezoliucijos „Dėl Jungtinių tautų visuotinio
susitarimo dėl saugios, tvarkingos ir reguliarios migracijos“ Nr.
XIII-1695
2018 m. gruodžio 4. d. posėdyje
Seimas balsavo dėl Seimo rezoliucijos „Dėl Jungtinių Tautų
Visuotinio susitarimo dėl saugios, tvarkingos ir reguliarios
migracijos“ projekto Nr. XIIIP-2979(2) priėmimo be pataisų ir jį
priėmė (priimtos rezoliucijos numeris Nr. XIII-1695; toliau – ir
Rezoliucija). Jungtinių Tautų Visuotinis susitarimas dėl saugios,
tvarkingos ir reguliarios migracijos (toliau – ir Susitarimas), dėl
kurio Seimas pasisakė šia rezoliucija, yra neatskiriama, integrali
Rezoliucijos dalis, todėl Rezoliucijos projektas negalėjo būti
pateiktas be Susitarimo teksto valstybine kalba. Tačiau Susitarimas
nėra išverstas į valstybinę kalbą ir jo tekstas nebuvo
pristatytas kartu su rezoliucijos projektu. Todėl ir Seimo nariai,
ir kiti Lietuvos piliečiai neturėjo galimybės valstybine kalba
susipažinti su šiuo dokumentu ir jį tinkamai įvertinti.
Neatmestume ir galimybės, kad daug Seimo narių balsavo dėl
Rezoliucijos ne tik valstybine, bet ir jokia kita kalba neskaitę
Susitarimo, dėl kurio joje pasisakyta.
Lietuvos Respublikos valstybinės
kalbos įstatymo 4 straipsnis nustato,kad visos Lietuvos
Respublikoje veikiančios institucijos, įstaigos, įmonės ir
organizacijos raštvedybą, apskaitos, atskaitomybės,
finansinius bei techninius dokumentus tvarko valstybine kalba.
Be to, Lietuvos Respublikos valstybinės
kalbos įstatymo 3 straipsnis nustato, kad Lietuvos Respublikos
įstatymai ir kiti teisės aktai priimami ir skelbiami
valstybine kalba.
Lietuvos Respublikos teisėkūros
pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 4 punktas nustato, kad
vienas iš principų, kurie išreiškia teisėkūroje dalyvaujantiems
subjektams keliamus imperatyvius reikalavimus ir kuriais turi būti
vadovaujamasi teisėkūroje, yra atvirumo ir skaidrumo principas,
reiškiantis, kad teisėkūra turi būti vieša, su bendraisiais
interesais susiję teisėkūros sprendimai negali būti priimami
visuomenei nežinant ir neturint galimybių dalyvauti, valstybės
politikos tikslai, teisinio reguliavimo poreikis ir teisėkūroje
dalyvaujantys subjektai turi būti žinomi, visuomenei ir interesų
grupėms sudarytos sąlygos teikti pasiūlymus dėl teisinio
reguliavimo visose teisėkūros stadijose, taip pat turi būti žinomi
teisės aktų projektų rengimą inicijavę, teisės aktų projektus
parengę, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą atlikę
subjektai ir teisinio reguliavimo stebėseną atliekantys subjektai.
Remdamiesi tuo, kas išdėstyta,
prašome pripažinti Rezoliucijos priėmimą neteisėtu.
Seimo nariai M.Puidokas, N.Puteikis“
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą