Tokiu pavadinimu Vokiečių portale Mmnews pasirodė Christian Hiß straipsnis, skirtas pavojams žmogaus
gyvybei, kylantiems elektromobilių avarijos metu. Sužeistieji
negali būti išpjauti iš deformuoto elektromobilio dėl trumpo
sujungimo ir užmušimo elektra grėsmės. Gaisro metu net
ugniagesiai tampa bejėgiais.
Automobilių skaičius Vokietijos
keliuose auga. Tai skatina ir federalinė valdžia. Ji skaito
elektromobilius ateities susisiekimo priemone. Problemos kyla, kuomet
elektromobilio akumuliatorius yra pažeidžiamas. Ekspertų teigimu,
užsidegusį elektromobilį negalima pašalinti iš gatvės, jį
tenka sudeginti vietoje. Sudeginimas trunka nuo dviejų iki trijų
dienų: kiek CO2 ir kitų dujų tuo metu išsiskiria, kol kas
nežinoma. Toks automobilio kontroliuojamas sudeginimas gali vykti ir
federalinėse trasose, bet tai dar ne vienintelė problema.
Skirtingai nuo automobilių su vidaus
degimo varikliais, gaisro atveju elektromobiliai ne tik ypatingai
toksiški, bet išskiria agresyvius garus ir dujas. Todėl prie
pragariškos liepsnos dar prisideda aplinkos užterštumas
nuodingomis cheminėmis medžiagomis.
2019 metų sausio 27 dieną kelyje A661
prie Ofenbacho įvyko Tesla Roadster avarija su mažalitražiu
automobiliu. Abi mašinos slydo ir trenkėsi į betoninę užtvarą.
Šio avarijos metu elektromobilis nebuvo tiek pažeistas, todėl
gelbėtojams nereikėjo atjungti elektros grandinės.
Tuo atveju, kuomet elektromobilio
keleivius tenka gelbėti iš deformuoto salono, gelbėtojams tenka
pirmiausiai atjungti akumuliatorių, dėl trumpo sujungimo pavojaus.
Siaubo scenarijus – požeminis
garažas
Tai ypatingas scenarijus ugniagesiams!
Nuodingos ir agresyvios dujos
kelia grėsmę gelbėtojams. Elektromobilį
tenka kuo greičiau išvilki iš garažo, kad jį sudeginti gatvėje.
Tai turės būti numatyta įrengiant požemines parkavimo vietas
elektromobiliams. Kol kas tai neišspręsta priešgaisrinė problema.
Elektromobilio ypatumai
Kad užgesinti elektromobilio
akumuliatorių, reikia 11 tūkstančių litrų vandens, o užgesintas
jis dažnai užsidega iš naujo. Galingiausiu autonominės elektros
energijos šaltiniu šiandien yra ličio akumuliatoriai. Jie veikia
tokiu pačiu principu, kaip smartfonų baterijos. Skirtumas tik tas,
kad automobilio baterija turi kelis tūkstančius sujungtų tokių
3,7 voltų baterijų, kurių bendra įtampa yra keli šimtai voltų.
Ličio baterijos turi vieną trūkumą – jos kartais sprogsta. Kaip
jau minėta, gelbėtojai pirmiausiai turi atjungti elektromobilio
elektros grandinę.
Tesla elektromobilio baterija |
Pasirodžius automobiliams, Vokietijos
imperatorius Vilhelmas II pasakė: „Aš tikiu arkliu. Automobilis
yra laikinas reiškinys“.
Nuorodos:
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą