Džani Rodari „Čipolino
nuotykių“ herojai-daržovės mokėjo mokestį už lietų, dar didesnį -
už lietų su griaustiniu. Ko ne šiandieninė ES su jos beprotiškais taršos mokesčiais už automobilius. Juk tai elementarus žmonių
apiplėšinėjimas, nieko bendro neturintis su gamtos tarša.
Reikia įrodymų? Prašom!
Sunku rasti žalingesnį
aplinkai automobilį už elektromobilį, bet šiam ekologiniam
siaubui mokesčiai nenumatyti, vien subsidijos už šio šlamšto
naudojimą.
Kad užgesinti Tesla elektromobilį
prireikė 11000 litrų vandens ir specialaus konteinerio, į kurį
įvilktas sudegęs automobilis.
Kaip nurodo JAV portalas Zerohedge,
Tesla automobiliai dega visame pasaulyje. Prieš kelias dienas įvyko
eilinis Tesla automobilio gaisras. Šį kartą Austrijoje,
vaizdingame Tirolyje.
Portale Tirol ORF rašoma, kad miško
kelyje prie Kesseno 57-metis Teslos vairuotojas įsirėžė į medį.
Automobilis užsidegė. Vairuotojui pasisekė, jį iš degančio
automobilio išvilko pro šalį einantys žmonės, kurie ir iškvietė
gelbėtojus.
Gelbėtojai uždarė kelią ir atvežė
refrižeratorinį konteinerį, kad atšaldyti Teslą. Sunaudota 11
000 litrų vandens. Viename gaisrinės automobilyje telpa 2 tonos
vandens. Tai reiškia, kad gesinimui prireikė 6 autocisternų.
Elektromobilio baterijos yra montuojamos prie jo dugno, todėl jos
yra sunkiai pasiekiamos. Akumuliatoriuose yra daugybė cheminių
medžiagų ir rūgščių, kurios gali išbėgti gaisro metu. Mašina
gali vėl užsidegti net ir praėjus 3 dienoms nuo gaisro. Austrų
panaudotas konteineris tinka visiems šioje šalyje paplitusiems
automobiliams. Jis yra 6,8x2,4x1,5 metro, vandeniui nepralaidus ir
sveria tris tonas. Konteineris yra nuolatos šaldomas.
Šių metų pradžioje Vokiečių
portale Mmnews paskelbtas Christian Hiß straipsnis, skirtas pavojams
žmogaus gyvybei, kylantiems elektromobilių avarijos metu. Autorius
pažymi, kad sužeistieji negali būti išpjauti iš deformuoto
elektromobilio dėl trumpo sujungimo ir užmušimo elektra grėsmės.
Gaisro metu net ugniagesiai tampa bejėgiais.
Problemos kyla, kuomet elektromobilio
akumuliatorius yra pažeidžiamas. Ekspertų teigimu, užsidegusį
elektromobilį negalima pašalinti iš gatvės, jį tenka sudeginti
vietoje. Sudeginimas trunka nuo dviejų iki trijų dienų: kiek CO2
ir kitų dujų tuo metu išsiskiria, kol kas nežinoma. Toks
automobilio kontroliuojamas sudeginimas gali vykti ir federalinėse
trasose, bet tai dar ne vienintelė problema.
Skirtingai nuo automobilių su vidaus
degimo varikliais, gaisro atveju elektromobiliai ne tik ypatingai
toksiški, bet išskiria agresyvius garus ir dujas. Todėl prie
pragariškos liepsnos dar prisideda aplinkos užterštumas
nuodingomis cheminėmis medžiagomis.
2019 metų sausio 27 dieną kelyje A661
prie Ofenbacho įvyko Tesla Roadster avarija su mažalitražiu
automobiliu. Abi mašinos slydo ir trenkėsi į betoninę užtvarą.
Šio avarijos metu elektromobilis nebuvo tiek pažeistas, todėl
gelbėtojams nereikėjo atjungti elektros grandinės.
Tuo atveju, kuomet elektromobilio
keleivius tenka gelbėti iš deformuoto salono, gelbėtojams tenka
pirmiausiai atjungti akumuliatorių, dėl trumpo sujungimo pavojaus.
Siaubo scenarijus – požeminis
garažas
Tai ypatingas scenarijus
ugniagesiams! Nuodingos ir agresyvios dujos
kelia grėsmę gelbėtojams.
Elektromobilį tenka kuo greičiau išvilki iš garažo, kad jį
sudeginti gatvėje. Tai turės būti numatyta įrengiant požemines
parkavimo vietas elektromobiliams. Kol kas tai neišspręsta
priešgaisrinė problema.
Galingiausiu autonominės elektros
energijos šaltiniu šiandien yra ličio akumuliatoriai. Jie veikia
tokiu pačiu principu, kaip smartfonų baterijos. Skirtumas tik tas,
kad automobilio baterija turi kelis tūkstančius sujungtų tokių
3,7 voltų baterijų, kurių bendra įtampa yra keli šimtai voltų.
Ličio baterijos turi vieną trūkumą – jos kartais sprogsta.
Tesla elektromobilio baterija |
Pasirodžius automobiliams, Vokietijos
imperatorius Vilhelmas II pasakė: „Aš tikiu arkliu. Automobilis
yra laikinas reiškinys“.
- Greta
Thunberg, imperatorius tau ir Sorošui
siūlo puikią idėją!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą