Rugpjūčio 18 d. imta kalbėti apie COVID-19 karantiną Kauno mieste. Kovidinė epopėja Kaune prasidėjo tuomet, kai liepos viduryje logistikos bendrovėje „Hegelmann Transporte“ buvo nustatyta apie 20 COVID-19 užsikrėtusių žmonių. Dauguma susirgusiųjų – Uzbekijos piliečiai, liepos pradžioje atvykę į Kauną dirbti tolimųjų reisų vairuotojais. Už valstybės pinigus šie vairuotai pradėti gydyti, vežti į Abromiškes, nuo jų užsikrėtė juos vežę vairuotojai ir t.t.
Premjeras Saulius Skvernelis tuomet pareiškė, kad ir atvykstantiems vairuotojams įves 14 dienų karantiną, tačiau po to sekė „Linava“ vadovo Mečislavo Atroškevičius (žiūr.pieš.) pareiškimas, kad 14 dienų karantino įvedimas „įmonėms atneš nuostolių, be to, vienos įmonės atvejis nėra sisteminė transporto sektoriaus problema“.
„Bet koks administracinis apsunkinimas turi neigiamos įtakos, o tas verslas šiuo metu ir taip ne pačios geriausios būklės. Šiuo metu yra nemažas vairuotojų trūkumas, tas sulaikymas bent dviems savaitėms papildomai tikrai turės neigiamos įtakos, bus prastovos, stovės transporto priemonės, negautos pajamos, nuostoliai. Mes šiuo metu ragintume neskubėt daryti staigių posūkių, nes kartais politinius sprendimus darome nereikalingai“– BNS sakė Mečislavas Atroškevičius. Jo teigimu, daugiau nei pusė vairuotojų tarptautiniuose pervežimuose – trečiųjų šalių piliečiai.
Praėjus vos kelioms valandoms, po „Linavos“ pareiškimo, premjeras pakeitė nuomonę.
Jeigu yra nuostoliai dėl „Linavos“ veiklos juos turi kažkas dengti. Už valstybės pinigus uzbekai pradėti gydyti, vežti į Abromiškes, nuo jų užsikrėtė juos vežę vairuotojai ir t.t.
Spauda pastebėjo, kad toks vairuotojų samdymas atneša trigubą nuostolį Lietuvai:
Pirma. Su atvežtiniais pigesniais „gastarbaiteriais“ lietuviai išstumiami iš darbo rinkos, priverčiami emigruoti. Taip prisidedama prie lietuvių tautos genocido. Daroma didžiulė žala valstybei.
Antra. Kai mokami maži atlyginimai, mokami ir maži mokesčiai valstybei.
Trečia. Milijoniniai nuostoliai dėl „gastarbaiterių“ gydymo ir karantino gula ant valstybės pečių.
Yra ir ketvirtas galimų valstybės nuostolių punktas. Atvežti dirbti Vidurinės Azijos gyventojai paskui save traukia „prieglobsčio prašytojus“ iš savo kilmės šalių. Tokių pernai buvo keli šimtai. Samdomi advokatai, kurie Lietuvos pasienyje pasitinka atvykėlius, padeda jiems apiforminti prašymus, o tuomet prasideda „integracija“, o ne grąžinimas į kilmės šalį, nes pagrindo prieglobsčiui šie žmonės neturi. Nuostoliai dėl šitų „pabėgėlių“ gula ant visų mokesčių mokėtojų pečių. Seimo nario Rimanto Dagio duomenimis, kiekvienas „prieglobsčio prašytojas“ Lietuvai kainuoja po 1000 eurų kiekvieną mėnesį.
Ar kas paskaičiavo, kokį nuostolį valstybei atnešė kai kurios „Linavos“ įmonės Lietuvai? Ar jos atnešė daugiau naudos, ar žalos? Kas dabar paskaičiuos, kiek valstybei kainavo Kauno gyventojus apkrėtusi „Hegelmann Transporte“? O gal geriau tokias socialiai neatsakingas įmones likviduoti?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą