BERLYNAS. Mokytojų asociacijos pirmininkas Heinz-Peter Meidinger nurodė, kad daugėjant imigrantų Vokietijos pradinių mokyklų mokymosi rezultatai blogėja. Kuo didesnė imigrantų kilmės vaikų dalis, "tuo žemesnis, bent jau tendencingai, pasiekimų lygis - tai parodė PISA lydimieji tyrimai", - sakė jis laikraščiui "Bild-Zeitung".
Per
pastaruosius dešimt metų mokinių, kurių bent vienas iš tėvų
nėra iš Vokietijos, dalis padidėjo 50 proc. "Jei didelė
dalis klasės visiškai nebegali sekti pamokų, mokytojas natūraliai
turi sumažinti tikslus. Tuomet sumažėja ir vaikų, neturinčių
migracijos patirties, pasiekimų lygis", - susirūpinimą
išreiškė Meidingeris.
Jis taip pat skeptiškai vertino 200
000 ukrainiečių moksleivių, kurie šiuo metu dėl karo yra
Vokietijoje. Neaišku, ar pavyks "ilgam sėkmingai integruotis į
Vokietijos mokyklų sistemą, jei sąlygos nepagerės". Tačiau
prasidėjus karui Ukraina greitai davė suprasti, kad nenori, jog jos
mokiniai būtų integruojami į Vokietijos švietimo sistemą, ir
prašė, kad vaikai būtų mokomi pagal Ukrainos mokymo
programą.
Meidingerio kritikos pagrindas - neseniai atliktas
Ekonominių tyrimų instituto tyrimas. Šio tyrimo duomenimis, apie
23,8 proc. Vokietijos mokinių nesugebėjo įgyti "pagrindinių
įgūdžių, kurių turėtų būti mokoma mokykloje".
Tarptautiniame palyginime Vokietijos Federacinė Respublika gerokai
atsiliko ir užėmė 30 vietą (citata).
Götzas Frömmingas, Vokietijos Bundestago AfD parlamentinės frakcijos atstovas mokyklų politikos klausimais ir parlamento vadovas, aiškina:
"Gerai, kad
dabar ir mokytojų prezidentė aiškiai įvardija pražūtingas
nekontroliuojamos masinės imigracijos politikos pasekmes mūsų
švietimo sistemai. AfD parlamentinė frakcija jau daug metų ragina,
kad sprendžiant, kam leidžiama imigruoti į Vokietiją ir pasilikti
joje, kriterijumi taptų išsilavinimas ir noras mokytis. Jei
šviesoforai ir toliau neatsakingai laikysis ideologijos nulemtos
atvirų sienų politikos kurso, rezultatų prastėjimas smarkiai
padidės, o mūsų ir taip įtempta švietimo sistema galutinai
atsidurs ties žlugimo riba. Šokis aplink aukso veršį - nesvetingą
daugiakultūriškumą - pagaliau turi liautis, į šalį neturi
atvykti daugiau neišsilavinusių ir nenorinčių mokytis
žmonių."
Lietuvos mokiniai neatsilieka nuo
vokiečių. Šiais metais 35 proc. jų neišlaikė valstybinio
matematikos egzamino. Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė pripažino, kad matematika yra „krizinėje
situacijoje“. Ministerija neįvardina mokinių kvailėjimo
priežasčių. Matyt, Lietuvos mokiniai ims sparčiai protingėti,
kai „Laisvės partijos“ iniciatyva bus legalizuoti
narkotikai.
Nuorodos:
https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2022/migration-schulleistung/
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą