Balandžio 30 d. portalas lifesitenews
pranešė, kad 20 įžymių teologų kreipėsi į vyskupus atviru
laišku, kuriame apkaltino popiežių Pranciškų erezija ir
pareikalavo jo atstatydinimo. Jie paskatino „imtis priemonių,
būtinų rimtoje situacijoje", nes popiežius vykdo šį
nusikaltimą.
Autoriai savo kaltinimą erezija
pagrindžia Popiežiaus Pranciškaus pozicija, daugeliu atvejų
prieštaraujančią tikėjimui.
„Mes ėmėmės šios kraštutinės
priemonės atsakydami į susikaupusią per pastaruosius kelis metus
žalą, kurią atnešė popiežiaus Pranciškaus žodžiai ir
veiksmai, kurie atvedė į vieną iš didžiausių krizių Katalikų
bažnyčioje“, - pareiškė autoriai. Atviras laiškas parašytas
olandų, italų, vokiečių, prancūzų ir ispanų kalbomis.
Tarp signatarų tokie autoritetingi
mokslininkai, kaip tėvas Thomas Crean, Fr. John Hunwicke, Professor
John Rist, Dr. Anna Silvas, Professor Claudio Pierantoni, Dr. Peter
Kwasniewski, ir Dr. John Lamont.
„Didžiąją savaitę“ paskelbtas
20 puslapių laiškas yra tęsinys 2017 metais paskelbto ir 62
mokslininkų teologų pasirašyto laiško, kuriam pradžią davė
popiežiaus 2016 metų kreipimasis 2016 Amoris Laetitia. Apie
tai rašoma Šv.Pijaus X kunigų brolijos Lietuvoje pareiškime „Su
didžiuliu nerimu: mes kaltiname popiežių Pranciškų“ rašoma:
(žiūr. priedą).
Atviro laiško autoriai pareiškė, kad
jiems tapo aišku, kad „popiežius Pranciškus suvokia savo
asmeninę poziciją, prieštaraujančią tikėjimui, ir kad atėjo
laikas eiti „toliau“, tvirtinant, kad popiežius Pranciškus
„kaltas erezija“.
„Mes apsiribojame kaltinimu jo
erezijos tais atvejais, kada jis viešai neigė tikėjimo tiesas, o
po to nuosekliai veikė tokiu būdu, kuris demonstruoja, kad jis
netiki į šias tiesas, kurias jis viešai neigė“, - reziumuoja
autoriai.
Susiklosčius šiai situacijai teologai
kviečia Bažnyčios vyskupus imtis priemonių, nes „eretinės
popiežystės negalima kentėti ar slėpti, kad išvengti didžiausio
blogio“.
Dėl šios priežasties autoriai
„nuolankiai prašo Bažnyčios vyskupų ištirti kaltinimus,
esančius laiške, tam, kad, jei jie juos skaitys pagrįstais, jie
galėtų išlaisvinti Bažnyčią nuo jos dabartinės nelaimės
atitinkamai su šventu posakiu Salus animarum prima lex („sielų
gelbėjimas yra aukščiausias įstatymas“). Autoriai mano, kad
vyskupai gali tai padaryti, „įtikindami Popiežių Pranciškų
atmesti šias erezijas, o jeigu jis to ryžtingai atsisakys, pareikš,
kad jis laisva valia atsisakė popiežystės“.
Nuorodos:
https://www.lifesitenews.com/news/prominent-clergy-scholars-accuse-pope-francis-of-heresy-in-open-letter
https://www.documentcloud.org/documents/5983408-Open-Letter-to-the-Bishops-of-the-Catholic.html
https://www.documentcloud.org/documents/5983408-Open-Letter-to-the-Bishops-of-the-Catholic.html
Priedas:
2016-09-21
Bendras
žurnalų „The Remnant“ ir „Catholic Family News“ pareiškimas
2016
m. rugsėjo 19 d., Šv. Januarijaus šventę.
Jūsų
Šventenybe,
Šis
tekstas, parašytas nevilties apimtų pasauliečių luomo atstovų,
yra, turime pripažinti, jūsų pontifikato apkaltinimas: šio
pontifikato žala Bažnyčiai proporcinga džiaugsmui, kurį jis
teikia pasaulio galingiesiems. Paskutinis lašas, privertęs mus
žengti šį žingsnį, yra jūsų „konfidencialaus“ laiško
Buenos Airių vyskupams atskleidimas, laiško, kuriame jūs,
remdamasis savo paties asmenine nuomone, išreikšta posinodiniame
paraginime „Amoris laetitia“, leidžiate jiems teikti Atgailos ir
Eucharistijos sakramentus kai kuriems viešiems svetimautojams,
gyvenantiems „antrojoje santuokoje“, bet nesirengiantiems
pakeisti savo gyvenimo ir nutraukti neteisėtų lytinių santykių.
Šitaip
Jūs nepaisote paties Mūsų Viešpaties žodžių, be jokių išimčių
pasmerkiančių skyrybas ir „antrąją santuoką“ kaip
svetimavimą per
se [liet.
savaime]; šv. Pauliaus įspėjimų apie dieviškąją bausmę už
nevertą Švč. Sakramento priėmimą; paskutinių dviejų Jūsų
pirmtakų mokymo, atitinkančio dviejų tūkstančių metų senumo
moralinį Bažnyčios mokymą ir Eucharistijos teikimo discipliną;
Kanonų teisės kodekso ir visos Tradicijos.
Jūs
jau sukėlėte trūkį visuotinėje Bažnyčios disciplinoje: vieni
vyskupai jos laikosi nepaisydami „Amoris laetitia“, kiti,
įskaitant Buenos Airių ganytojus, skelbia keisią praktiką,
remdamiesi vien jūsų Apaštaliniu paraginimu. Nieko panašaus dar
nėra nutikę Bažnyčios istorijoje.
Vis
dėlto konservatyvūs hierarchijos atstovai kone be išimties
diplomatiškai tyli, o liberalai viešai džiūgauja ir triumfuoja,
dėkodami jums. Nors daugelis privačiai skundžiasi jūsų vykdomu
Bažnyčios griovimu, beveik nė vienas ganytojas viešai
nesipriešina jūsų nerūpestingam požiūriui į katalikų mokymą
ir praktiką. Todėl, kaip ir arijonų krizės metu, pasauliečiams
tenka užduotis ginti tikėjimą matant, jog kone nė vienas
hierarchas nevykdo savo pareigos.
Žinoma,
mes užimame labai žemą padėtį Bažnyčios struktūroje, tačiau,
kaip pakrikštyti Mistinio Kristaus Kūno nariai, mes turime Dievo
suteiktą teisę ir atitinkamą pareigą, apibrėžtą Bažnyčios
teisėje (CIC, Kan. 212, § 3.) išdėstyti Jums ir kitiems
katalikams savo mintis apie didžiulę krizę, kurį Jūsų valdymas
sukėlė jau ir taip įsisenėjusių bėdų apimtoje „povatikaninėje“
Bažnyčioje.
Matydami
neapsakomą žalą, kurią Jūs padarėte – ir rengiatės padaryti
– sieloms bei visos Bažnyčios gerovei, ir patyrę, kad privatūs
maldavimai nedavė jokios naudos, mes paskelbėme šį dokumentą,
nes norime palengvinti savo sąžinę ir paraginti savo brolius
katalikus principingai pasipriešinti Jūsų nuolatiniams popiežiškos
valdžios piktnaudžiavimams, ypač kai tai liečia neklaidingą
Bažnyčios mokymą apie svetimavimą ir Švč. Sakramento
profanaciją.
Nuspręsdami
paskelbti šį dokumentą mes rėmėmės Angeliškojo daktaro mokymu
apie prigimtinę teisę Bažnyčioje:
„Reikia
pažymėti, kad tikėjimui atsidūrus pavojuje valdinys privalo
papeikti savo ganytoją netgi viešai. Todėl Paulius, nors ir
būdamas pavaldus Petrui, viešai jam papriekaištavo dėl tikėjimui
iškilusio papiktinimo pavojaus ir, kaip sako Augustinas
komentuodamas Laišką galatams (2, 11), „Petras davė pavyzdį
vyresniesiems, kad jei kada nors išklystų nuo tiesaus kelio,
leistųsi pataisomi savo pavaldinių“. (Summa
Theologiae,
II-II, Q. 33, Art 4.)
Taip
pat mes sekame šv. Roberto Belarmino, Bažnyčios Daktaro, mokymu
apie teisėtą pasipriešinimą savavališkam Romos pontifikui:
„Todėl,
kaip būtų teisėta pasipriešinti Vyriausiajam Ganytojui,
besikėsinančiam į mūsų kūną, lygiai taip pat būtų teisėta
pasipriešinti jam, jeigu jis kėsintųsi į mūsų sielą arba keltų
sumaištį valstybėje, o ypač – jeigu jis mėgintų sugriauti
Bažnyčią. Teisėtai jam priešintis reiškia neklausyti jo įsakymų
ir trukdyti jam įvykdyti savo valią.“ (De Controversiis on the
Roman Pontiff, Bk. 2, Ch. 29.)
Ne
tik „tradicionalistai“, bet ir daug katalikų visame pasaulyje
yra įsitikinę, kad Belarmino įsivaizduota hipotetinė situacija
šiandien tapo tikrove. Šis įsitikinimas yra pagrindinis šio
teksto paskelbimo motyvas.
Tesprendžia
Dievas apie mūsų ketinimų nuoširdumą.
Michael
J. Matt,
vyr. redaktorius, „The Remnant“
Christopher
A. Ferrara,
straipsnių autorius, „The Remnant“, „Catholic Family News“,
„Fatima Network Perspectives“
John
Vennari,
vyr. redaktorius, „Catholic Family News“
KALTINIMŲ
SĄRAŠAS
Remdamiesi
Dievo malone ir Bažnyčios teise, mes iškeliame šiuos kaltinimus
Pranciškui, Romos popiežiui, dėl pavojaus tikėjimui ir didelės
žalos sieloms bei bendram Šventosios Katalikų Bažnyčios gėriui:
Keistas
nuolankumas
Tą
naktį, kai buvote išrinktas popiežiumi, kalbėdamas iš Šv. Petro
bazilikos balkono jūs pareiškėte: „Konklavos pareiga buvo duoti
Romai popiežių.“ Nors priešais jus susirinkusią minią sudarė
žmonės iš viso pasaulio, Visuotinės Bažnyčios nariai, jūs
pareiškėte padėką tik „už šiltą Romos vyskupijos priėmimą“.
Jūs taip pat išreiškėte viltį, kad „ši Bažnyčios kelionė,
kurią mes šiandien pradedame“ būtų „vaisinga šio nuostabaus
miesto evangelizacijai“. Jūs paprašėte Šv. Petro aikštėje
susirinkusių tikinčiųjų melstis ne už popiežių, bet už „jų
vyskupą“, ir pasakėte, jog kitą dieną eisite „pasimelsti
Madonai, kad ji saugotų Romą“.
Jūsų
keista kalba tą istorinę dieną prasidėjo banaliu pasisveikinimu
„Broliai ir seserys, labas vakaras“ ir baigėsi taip pat banaliu
palinkėjimu „Labos nakties ir ramaus miego!“ Savo pirmajame
kreipimesi jūs nė karto nepavadinote savęs popiežiumi, ir nė
karto neužsiminėte apie didžiulį savo posto kilnumą: būti
išrinktam Kristaus vietininku, kurį Dievas įgaliojo mokyti,
valdyti ir pašvęsti Visuotinę Bažnyčią, taip pat vadovauti jai
vykdant savo misiją – padaryti Viešpaties mokiniais visas
pasaulio tautas.
Beveik
nuo pirmosios jūsų išrinkimo akimirkos prasidėjo lyg ir kokia
nesibaigianti viešųjų ryšių kampanija, pabrėžianti ypatingą
jūsų nuolankumą ir vadinanti jus paprastu „Romos vyskupu“,
kuriam esą svetimos monarchinės jūsų pirmtakų pretenzijos ir
kuris atsisakė jų mėgtų iškilmingų rūbų bei raudonų batų.
Jūs ne kartą užsiminėte apie savo ketinimus radikaliai
decentralizuoti popiežiaus valdžią „sinodinės Bažnyčios“
naudai, imant pavyzdį iš stačiatikių „požiūrio į vyskupų
kolegialumo reikšmę ir jų patirties įgyvendinant sinodiškumą“.
Džiūgaujanti masinė žiniasklaida nedelsdama ėmė sveikinti
„Pranciškaus revoliuciją“.
Vis
dėlto šį demonstratyvų nuolankumą lydėjo Bažnyčios istorijoje
precedento neturintis piktnaudžiavimas popiežiaus valdžia.
Paskutinius trejus su puse metų jūs be paliovos skelbėte savo
paties nuomonę ir norus, nė kiek neatsižvelgdamas į savo pirmtakų
mokymą, dviejų tūkstančių metų Bažnyčios tradiciją ar
didžiulę sumaištį, kurią sukeldavo jūsų žodžiai. Neįmanoma
suskaičiuoti visų atvejų, kada jūs savo heterodoksiškais ar net
absurdiškais pareiškimais šokiravote tikinčiuosius ir
pradžiuginote Bažnyčios priešus, tuo pat metu nesiliaudamas
įžeidinėti uolių katalikų, kuriuos jūs nuolatos pašiepiate
kaip „mūsų dienų fariziejus“ ir „rigoristus“. Jūsų
veiksmai ne kartą prilygdavo publikai pralinksminti skirtam šou.
Jūs
nepaliaujamai ignoruojate vertingus savo tiesioginio pirmtako, savo
pontifikato pradžioje prašiusio susirinkusių vyskupų melstis už
jį, „kad jis nepabėgtų išsigandęs vilkų“, ir
atsistatydinusio paslaptingomis aplinkybėmis po aštuonerių metų
valdymo, įspėjimus. Būdamas popiežiumi, savo pirmojoje homilijoje
jis kalbėjo:
„Popiežius
nėra absoliutus monarchas, kurio mintys ir troškimai tampa
įstatymu. Priešingai: popiežiaus valdžia priklauso nuo paklusnumo
Kristui ir Jo Žodžiui. Jis privalo ne skelbti savo asmenines
idėjas, bet ištikimai laikytis Dievo Žodžio, nemėgindamas jo
pritaikyti ar atskiesti ir vengdamas bet kokio oportunizmo.“
Selektyvus,
visada politiškai korektiškas kišimasis į politiką
Per
visą savo, kaip „Romos vyskupo“, valdymo laikotarpį jūs
kreipėte mažai dėmesio į popiežiaus valdžios ir kompetencijos
ribas. Jūs kišdavotės į politinius klausimus: imigracijos
politiką, baudžiamąją teisę, aplinkosaugą, diplomatinių
santykių tarp JAV ir Kubos atstatymą (kartu ignoruodamas sunkią
Kubos katalikų būklę valdant diktatoriui Kastro) ir netgi Škotijos
nepriklausomybės judėjimą. Antra vertus, jūs atsisakote
pasipriešinti sekuliarioms vyriausybėms, kada jos paneigia
dieviškąjį ir prigimtinį įstatymą legalizuodamos, pavyzdžiui
„homoseksualias santuokas“. Šiuo prigimtinio įstatymo klausimu
popiežius gali ir privalo įsikišti.
Nors
jūs nepaliaujamai smerkiate socialines blogybes – visos jos yra
politiškai „saugūs“ dalykai, – jūsų žodžiams prieštarauja
jūsų veiksmai, silpninantys Bažnyčios liudijimą prieš įvairias
šiuolaikines klaidas:
- Prieštaraudamas Apreiškimu pagrįstam nuolatiniam Bažnyčios mokymui, jūs reikalaujate visame pasaulyje panaikinti ne tik mirties bausmę, bet ir įkalinimą iki gyvos galvos, kad ir koks sunkus būtų nusikaltimas, tačiau jūs niekada nereikalavote panaikinti legalių abortų, kuriuos Bažnyčia nuolat smerkė kaip masines nekaltų kūdikių žudynes.
- Jūs pareiškiate, kad eiliniai tikintieji nusideda, jeigu nerūšiuoja šiukšlių ar neišjungia nereikalingų šviesų, nors pats išleidžiate milijonus dolerių neskoningiems masiniams renginiams įvairiose šalyse, į kurias jūs keliaujate su gausia palyda užsakomaisiais reisais, kurių metu į atmosferą išmetami didžiuliai kiekiai anglies dioksido.
- Jūs reikalaujate atverti Europos sienas musulmonų „pabėgėliams“, kurių didžiąją dalį sudaro jauni, kovoti galintys vyrai, o pats gyvenate už itin uždaro Vatikano miesto sienų, pastatytų Leono IV kaip tik tam, kad Roma būtų apsaugota nuo pakartotino musulmonų įsiveržimo.
- Jūs nuolat kalbate apie vargšus ir visuomenės „paribius“, tačiau susidedate su turtingais bei korumpuotais Vokietijos hierarchais ir abortus, kontracepciją bei homoseksualius santykius palaikančiomis įžymybėmis ir globalizmo atstovais.
- Jūs išjuokiate korporacijų godumą siekiant pelno ir „ekonomiką, kuri žudo“, bet teikiate privačias audiencijas turtingiausiems pasaulio technokratams ir korporacijų vadovams, priimdamas iš jų dosnią paramą. Jūs netgi leidote „Porsche“ bendrovei išsinuomoti Siksto koplyčią „didingam koncertui... surengtam tik jo dalyviams“, sumokėjusiems po 6000 dolerių. Tai pirmas kartas, kada popiežius leido naudoti šią šventą vietą viešam renginiui.
- Jūs reikalaujate panaikinti „nelygybę“, bet glėbesčiuojatės su komunistiniais ir socialistiniais diktatoriais, kurie gyvena prabangoje, nors jų liaudis kenčia skurdą.
- Jūs pasmerkėte kandidatą į Amerikos prezidentus kaip „nekrikščionį“ vien todėl, kad jis siekia užkirsti kelią nelegaliai imigracijai, tačiau nieko nesakote prieš ateistinius diktatorius, kurie yra įvykdę masines žudynes, persekioja Bažnyčią ir įkalina krikščionis.
Skelbdamas
savo asmeninę nuomonę politiniais ir socialiniais reikalais, tarsi
ji prilygtų katalikiškam mokymui, jūs netgi ryžotės
piktnaudžiauti popiežiškosios enciklikos garbingumu, panaudodamas
ją tam, kad paremtumėte ginčytinus ar netgi aiškiai apgaulingus
mokslinius teiginius apie „klimato kaitą“, „anglies apytakos
ciklą“, „anglies dioksido daugėjimą atmosferoje“ ir
„vandenynų rūgštėjimą“. Tame pačiame dokumente
reikalaujama, kad tikintieji reaguotų į tariamą „ekologinę
krizę“ remdami sekuliarias aplinkosauginio judėjimo programas,
tokias kaip Jungtinių Tautų tvaraus vystymosi tikslus, kuriuos jūs
gyrėte, nors juose reikalaujama „visiems užtikrinti galimybę
gauti seksualinės ir reprodukcinės sveikatos priežiūros
paslaugas“, reiškiančias kontracepciją ir abortus.
Visiškas
indeferentizmas
Nors
ir nesate tokių kenksmingų posusirinkiminių naujovių kaip
„ekumenizmas“ ir „tarpreliginis dialogas“ pradininkas, jūs
skelbiate ypatingą religinį indiferentizmą, kuris praktiškai
atmeta Bažnyčios, kaip išganymo arkos, misiją, ir tai darote
tokiu mastu, kokio nematyta netgi blogiausiais posusirinkiminės
krizės metais.
Kalbėdamas
su protestantais, jūs pareiškėte, kad visi jie, kaip ir katalikai,
yra tos pačios „Kristaus Bažnyčios“ nariai nepriklausomai nuo
to, koks jų tikėjimas, ir kad doktrininiai skirtumai tarp katalikų
ir protestantų yra nereikšmingi dalykai, kurie turi būti išspręsti
teologų susitarimu.
Patvirtindamas
šį požiūrį, jūs priešinotės protestantų perėjimui į
Katalikų Bažnyčią, įskaitant „vyskupą“ Tony Palmerį,
priklausiusį atskilusiai anglikonų sektai, ketinančiai priimti
moterų kunigystę. Palmeris pasakojo, kad jam paminėjus apie
„grįžimą į Katalikų Bažnyčią jūs atsakėte: „Niekas čia
niekur negrįžta. Jūs keliaujate link mūsų, ir mes keliaujame
link jūsų. Visi mes susitiksime vidury.“ Vidury ko? Netrukus
Palmeris žuvo autokatastrofoje. Jums primygtinai reikalaujant,
žmogus, kurio atsivertimui jūs sąmoningai priešinotės, buvo
palaidotas kaip katalikų vyskupas – tai pasityčiojimas iš
vyskupų šventimų, prieštaraujantis jūsų pirmtako mokymui, jog
„šventimai, įvykdyti pagal anglikonų ritualą, visada buvo ir
tebėra visiškai negaliojantys ir niekiniai“ (Leonas
XIII, Apostolicae
curae (1896),
DZ 3315).
Kalbant
apie kitas, nekrikščioniškas, religijas, jūs savo programos
esmine dalimi pasirinkote klaidą, kurią pasmerkė pop. Pijus XI
likus vos 34 metams iki Vatikano II Susirinkimo, t. y. „klaidingą
nuomonę, pagal kurią, visos religijos yra daugiau ar mažiau geros
ir girtinos, nes visos jos skirtingais būdais išreiškia visiems
įgimtą jausmą, vedantį mus prie Dievo ir verčiantį mus
paklusniai pripažinti Jo valdžią“. Jūs visiškai nepaisėte
Pijaus XI įspėjimo, kad „tie, kurie palaiko skelbiančius šias
teorijas ir mėginančius jas įgyvendinti, išsižada Dievo
apreikštos religijos“. Jūs esate užsiminęs, kad netgi ateistai
gali būti išganyti vien tik darydami gera. Šiuos jūsų žodžius
masinė žiniasklaida sutiko džiaugsmingomis pagyromis.
Regis,
eretiška Karlo Rahnerio „anoniminių krikščionių“ idėja,
apimanti faktiškai visą žmoniją ir numatanti visuotinį išganymą,
jūsų pasisakymuose galutinai pakeitė Mūsų Viešpaties mokymą:
„Kas įtikės ir pasikrikštys, bus išgelbėtas, o kas netikės,
bus pasmerktas.“ (Mk 16, 16.)
Absurdiškas
islamo teisinimas
Kad
galėtumėte apginti Mahometo kultą nuo bet kokių istorinių sąsajų
su brutaliu krikščionių užkariavimu ir persekiojimu, jūs,
prisiimdamas Korano egzegeto vaidmenį, pareiškėte: „Susirūpinimą
keliančio smurtinio fundamentalizmo incidentų akivaizdoje
palankumas autentiškiems islamo tikintiesiems turėtų skatinti
vengti neapykantos kupinų apibendrinimų, nes tikrasis islamas ir
teisingas Korano aiškinimas prieštarauja bet kokiam smurtui.“
(Evangelii
gaudium,
253.)
Jūs
ignoruojate visą islamo karo prieš krikščionybę istoriją, taip
pat šiandienius krikščionių persekiojimus ir prieš juos
nukreiptus barbariškus įstatymus daugelyje islamo valstybių:
Afganistane, Irane, Malaizijoje, Maldyvuose, Mauritanijoje,
Nigerijoje, Pakistane, Katare, Saudo Arabijoje, Somalyje, Sudane,
Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Jemene. Šie represiniai įstatymai
būdingi Šariato teisei, kurią, musulmonų tikėjimu, Alachas
nustatė visam pasauliui ir kurią jie siekia įvesti visur, kur tik
tampa gyventojų dauguma. Tačiau, jūsų nuomone, visos šios šalys
nemoka „teisingai aiškinti“ Korano!
Jūs
netgi mėginate sumenkinti paties islamistinio terorizmo grėsmę
Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje ir pačioje Europos širdyje,
drįsdamas dėti moralinės lygybės ženklą tarp musulmonų
fanatikų, kariaujančių džihadą – kaip jie tai darė nuo pat
islamo atsiradimo, – ir tariamo konservatyvių katalikų
„fundamentalizmo“; katalikų, kuriuos jūs nesiliaujate smerkęs
ir įžeidinėjęs.
Per
vieną iš tų padrikų spaudos konferencijų, kuriuose jūs taip
dažnai sutrikdydavote Bažnyčią ir pakenkdavote katalikų mokymui,
jūs ištarėte savo blogai pagarsėjusius žodžius, atspindinčius
jūsų absurdišką nuomonę, kad Įsikūnijusio Dievo apreikšta
religija moraliai prilysta ištvirkusio Mahometo įkurtam smurtingam
kultui:
„Aš
nemėgstu kalbėti apie islamiškąjį smurtą, nes kiekvieną dieną
sklaidydamas laikraščius matau smurtą čia, Italijoje... Vienas
nužudė savo mylimąją, kitas nužudė savo uošvę... ir tai
krikštyti katalikai!? Esama smurtaujančių katalikų! Jei kalbėsiu
apie islamistinį smurtą, turėsiu kalbėti ir apie katalikišką
smurtą... Aš tikiu, kad ne tik islame, bet ir visose religijose yra
mažų fundamentalistinių grupelių. Taip pat ir mes turime savo
fundamentalistų. Taip, fundamentalistų. Mes jų turime. Kai
fundamentalistai susiruošia žudyti, jie gali žudyti liežuviu...
ir net peiliu. Dėl to, manau, būtų neteisinga islamo religiją
tapatinti su smurtu.“
Sunku
patikėti, kad Romos popiežius skelbtų, jog atsitiktiniai
smurtiniai katalikų nusikaltimai – ar netgi vien jų žodžiai –
moraliai prilygsta pasaulinei teroro, masinių žudynių, kankinimų,
vergijos ir prievartavimų kampanijai, kurią radikalusis islamas
vykdo Alacho vardu. Atrodo, kad jūs uoliau ginate absurdišką ir
mirtiną Mahometo kultą nuo teisingų priekaištų, nei vienintelę
tikrąją Bažnyčią – nuo nesuskaičiuojamų klaidingų
kaltinimų. Jums svetimas nekintamas Bažnyčios požiūris į
islamą, išreikštas pop. Pijaus XI žmonijos pašventimo
Švenčiausiajai Širdžiai akte: „Būk Karalius tų, kurie vis dar
skendi stabmeldystės ar islamo tamsoje, ir neatsisakyk patraukti jų
švieson ir Dievo karalystėn.“
Reformistinė
„svajonė“, palaikoma geležiniu kumščiu
Apskritai
kalbant, regis, jus yra apėmusi reformų manija, nepripažįstanti
jokių ribų, išskyrus jūsų Bažnyčios „viziją“. Kaip jūs
pareiškėte savo asmeniniame popiežiškajame manifeste „Evangelii
gaudium“ (27, 49):
„Svajoju
apie „misionierišką kelią“, apie misionierišką impulsą,
gebantį perkeisti viską taip, kad Bažnyčios papročiai, stiliai,
darbotvarkės, kalba ir kiekviena struktūra būtų nukreipti į
šiandienio pasaulio evangelizaciją, o ne į savęs išsaugojimą.
<...>
Tikiuosi,
kad mūsų baimę suklysti nustelbs baimė užsisklęsti struktūrose,
teikiančiose klaidingą saugumo jausmą, būti įkalintiems
taisyklių, paverčiančių mus negailestingais teisėjais, įpročių,
padedančių nusiraminti, kai lauke laukia alkstanti minia ir Jėzus
be paliovos kartoja: „Tai jūs duokite jiems valgyti“ (Mk 6,
37).“
Neįtikėtina,
tačiau jūs pareiškiate, kad senovinės Šventosios Katalikų
Bažnyčios „struktūros“ ir „taisyklės“ buvo dvasinio
tikinčiųjų bado ir mirties priežastis, kol jūs neatvykote iš
Buenos Airių, ir kad dabar jūs norite pakeisti Bažnyčioje viską,
kad padarytumėte ją gailestingą. Kuo tai turi laikyti tikintieji,
jei ne bauginančia didybės manija? Jūs netgi tvirtinate, kad
evangelizacijos – kaip jūs ją suprantate – neturėtų riboti
baimė dėl Bažnyčios „išsaugojimo“, tarsi šie du dalykai
vienas kitam prieštarautų!
Savo
svajonę viską reformuoti vykdote geležiniu kumščiu,
triuškinančiu bet kokį mėginimą atželdinti vynuogyną, jau pusę
amžiaus siaubiamą beatodairiškų „reformų“. Nes, kaip
prisipažinote savo manifeste (Evangelii gaudium, 94), jūs niekinate
tradicinius katalikus ir nepamatuotai kaltinate juos „į save
atsigręžusia ir prometėjiška neopelagijonybe“ ir „jautimusi
pranašesniam už kitus, nes laikomasi tam tikrų normų arba
nepajudinamos ištikimybės tam tikram praeičiai būdingam
katalikiškam stiliui.“
Jūs
netgi išjuokiate „tariamą doktrininį bei drausminį tikrumą,
duodantį pradžią narciziškam ir autoritariškam elitiškumui, kai
kiti, užuot juos evangelizavus, analizuojami bei klasifikuojami...“
Tačiau būtent jūs nuolat klasifikuojate ir analizuojate kitus, jūs
niekinamai ir įžeidžiamai atsiliepiate apie tikėjimui ištikimus
katalikus, laikydami juos nepakankamai atsiduodančiais „Staigmenų
Dievui“, kurį jūs pristatėte Sinode.
Turbūt
todėl jūs brutaliai sunaikinote klestinčią Nekaltosios
pranciškonų kongregaciją dėl jų „aiškios tradicionalistinės
krypties“. Šį veiksmą palydėjote įsaku, kad nuo šiol bet koks
mėginimas įsteigti naują diecezinį pašvęstojo gyvenimo
institutą (kad ir, pavyzdžiui, apgyvendinti išsklaidytus
Nekaltosios pranciškonų narius) bus negaliojantis, kol nebus
„pasikonsultuota“ su Šventuoju Sostu. Šitaip jūs dramatiškai
sumenkinate amžius galiojusią vyskupų autonomiją jų pačių
vyskupijose, nepaisydamas savo kalbų apie naująją „kolegialumo“
ir „sinodiškumo“ erą.
Be
to, taikydamasis į kontempliatyviąsias vienuolijas, jūs paskelbėte
naujus potvarkius, suduosiančius joms, galbūt, mirtiną smūgį.
Tai:
- privalomas paklusimas Bažnyčios biurokratų valdomoms federacijoms (autonomijos praradimas);
- privalomas išorinis vienuolių ugdymas (regulos laužymas);
- privalomas pasauliečių dalyvavimas Eucharistinėje adoracijoje;
- vienuolynų panaikinimas, jeigu daugumą jo narių sudaro pagyvenusios seserys;
- visuotinis reikalavimas įvesti devynerių metų „formacijos“ laikotarpį prieš priimant amžinuosius įžadus (tai neabejotinai užgniauš naujus pašaukimus ir numarins daugelį vos gyvuojančių vienuolynų).
Dieve,
padėk mums!
Nenumaldomas
troškimas įvesti į Bažnyčią amoralią praktiką
Tačiau
niekas nepralenkia jūsų arogancijos ir įžūlumo, su kuriuo jūs
beatodairiškai siekiate primesti Bažnyčiai tokią pačią nedorą
praktiką, kokią jūs leidote būdamas Buenos Airių arkivyskupu:
šventvagišką Švč. Sakramento teikimą žmonėms, gyvenantiems
svetimautojiškoje „antrojoje santuokoje“ ar netgi tiesiog
susimetusiems kartu be jokios civilinės sutarties.
Beveik
nuo pat savo išrinkimo momento jūs rėmėte „Kasperio
pasiūlymą“, kurį Vatikanas ne kartą buvo atmetęs
valdant Jonui Pauliui II. Kardinolas Walteris Kasperis,
ultraliberalus netgi liberalios Vokietijos hierarchijos atžvilgiu,
daug metų gynė nuomonę, jog „tam tikrais atvejais“ reikia
leisti išsiskyrusiems ir antrą kartą „susituokusiems“
katalikams priimti Šventąją Komuniją, jeigu jie laikosi
vadinamojo „atgailos kelio“, nereikalaujančio nutraukti
nesantuokinių lytinių santykių. Kasperis priklausė „Šv. Galeno
grupei“, organizavusiai jūsų išrinkimą, ir jūs karališkai
atsilyginote „Popiežiaus teologui“ – taip jį praminė
laiminga žiniasklaida – už jo tvirtą ištikimybę klaidai.
Regis,
jūs daugiau dėmesio skiriate ne sakramentinei santuokai, kaip
objektyviam faktui, o tam, ką žmonės subjektyviai jaučia apie
savo amoralius santykius, kurių Bažnyčia niekada negali pripažinti
moteryste. Vienoje savo kalboje, kurios užtektų diskredituoti jūsų
keistą pontifikatą iki laikų pabaigos, jūs pareiškėte, kad
„dauguma sakramentinių santuokų yra negaliojančios“, bet kai
kurios nesusituokusios poros gali būti „tikroje santuokoje“ dėl
savo „ištikimybės“. Ar šios mintys jums kilo prisiminus savo
išsiskyrusią ir antrą kartą „ištekėjusią“ seserį arba su
partnere kartu gyvenantį nesusituokusį sūnėną?
Jūsų
absurdiški žodžiai – kaip ir daugelis kitų, kuriuos jūs per
savo valdymą esate viešai ištaręs – sukėlė tikinčiųjų
protestą visame pasaulyje. Siekdamas sumažinti skandalą, Vatikanas
„oficialiame“ jūsų kalbos nuoraše žodžius „dauguma
sakramentinių santuokų“ pakeitė žodžiais „dalis
sakramentinių santuokų“, bet paliko nepaliestą jūsų gėdingą
nesusituokusių porų prilyginimą tikrai santuokai.
Taip
pat neatrodo, kad jus jaudintų šventvagystės, kurias daro vieši
svetimautojai, priimdami Kristaus Kūną, Kraują, Sielą ir Dievystę
Šventojoje Eucharistijoje. Kaip jūs telefonu pasakėte vienai
moteriai Argentinoje, duodamas jai „leidimą“ priimti Komuniją
vis dar gyvenant su išsiskyrusiu vyru, „šiek tiek duonos ir vyno
nepakenks“. Jūs niekada nepaneigėte tos moters žodžių, ir tai
visiškai atitinka jūsų nenorą priklaupti per Konsekraciją ar
prieš išstatytą Švč. Sakramentą, nors jūs nematote sunkumų
atsiklaupus bučiuoti musulmonų kojas per groteskišką Didžiojo
Ketvirtadienio ceremonijos, kurios jūs atsisakėte, parodiją. Tai
taip pat derintųsi su jūsų žodžiais vienai protestantei
sekmadienį aplankytoje liuteronų bažnyčioje, kad dogma apie
transsubstanciaciją yra tik paprasčiausia „interpretacija“, kad
„gyvenimas yra didesnis nei aiškinimai ir interpretacijos“ ir
kad ji turinti „pasikalbėti su Viešpačiu“ apie tai, ar jai
dera priimti Komuniją katalikų bažnyčioje – tai ji netrukus ir
padarė, sekdama jūsų akivaizdžiu padrąsinimu.
Jūsų
nerimtą požiūrį į sakramentinę santuoką patvirtina jūsų
įvykdyta skubota ir slapta santuokų anuliavimo procedūros
„reforma“,
kurią jūs įbrukote Bažnyčiai nepasitaręs su jokia kompetentinga
Vatikano dikasterija. Jūsų laiškas motu
proprio„Mitis
Iudex Dominus Iesus“ padeda pamatus tikram pasauliniam santuokų
anuliavimo malūnui, pasižyminčiam „skubia“ procedūra ir
naujais miglotais pagrindais, paspartinančiais anuliavimo veiksmus.
Kaip vėliau paaiškino jūsų slapta sumanytos reformos vadovas, jūs
aiškiai išreiškėte ketinimą skelbti vyskupams „atsivertimą,
mąstysenos pokytį, kuris įtikins ir sustiprins juos sekant
Kristaus, kalbančio per jų brolį, Romos vyskupą, kvietimu pereiti
nuo keliais tūkstančiais apriboto anuliavimų skaičiaus prie
neišmatuojamos daugybės tų nelaimingųjų, kurie norėtų gauti
savo santuokos negaliojimo patvirtinimą...“
Tokiu
būdu „Romos vyskupas“ iš savo brolių vyskupų reikalauja
ženkliai padidinti santuokos anuliavimų skaičių! Žymus katalikų
žurnalistas vėliau pranešė apie pasirodžiusį septynių puslapių
dosje, kuriame Kurijos pareigūnai „juridiškai išnarstę
Popiežiaus motu
proprio, <...>
apkaltino Šventąjį Tėvą atsisakius svarbios dogmos ir faktiškai
įvedus katalikiškas skyrybas“. Šie pareigūnai apgailestavo dėl,
šio žurnalisto žodžiais, „bažnytinio diktatoriškumo“,
kuomet įsakymai nuleidžiami iš viršaus apačion su niekuo
nepasikonsultavus ir niekam nepatikrinus. Jie baiminosi, kad
„šis Motu
proprio sukels
anuliavimų laviną ir kad nuo šiol poros galės be problemų
nutraukti savo katalikišką santuoką“. Tie pareigūnai buvo
„visiškai sutrikę“ ir jautė pareigą „netylėti“.
Tačiau
jūs nuosekliai siekiate savo tikslų. Dar savo pontifikato
pradžioje, per vieną iš spaudos konferencijų lėktuve jūs
pareiškėte: „Stačiatikiai vadovaujasi vadinamąja ekonomijos
teologija ir duoda antrą santuokos galimybę; jie tai leidžia.
Manau, kad šią problemą reikia išstudijuoti.“ Taigi jūs „antro
santuokos šanso“ trūkumą Katalikų Bažnyčioje laikote
problema, kurią reikia ištirti. Paskutinius trejus su puse metų
jūs planavote primesti Bažnyčiai kažką panašaus į stačiatikių
praktiką.
Garsus
kanonistas, konsultuojantis Apaštalinę Signatūrą, perspėjo, kad
dėl jūsų nerūpestingo požiūrio į sakramentinę santuoką:
„Bažnyčioje
bręsta santuokos krizė, kuri savo kulminaciją pasieks santuokinėje
disciplinoje ir teisėje. <...> Manau, kad santuokos krizė,
kurią kelia Pranciškus, galų gale priklausys nuo to, ar Bažnyčios
mokymas apie santuoką, kurį visi skelbia giną, bus konkrečiai ir
veiksmingai išsaugotas Bažnyčios teisėje, ar, priešingai,
santuoką apibrėžiantys kanonai bus taip iškreipti (arba tiesiog
nepaisomi), kad santuoka ir santuokinis gyvenimas bus palikti
asmeninės nuomonės ir individualios sąžinės sričiai.“
„Amoris
Laetitia“: tikrasis butaforinio sinodo motyvas
Ši
krizė pasiekė viršūnę po pražūtingojo „Sinodo šeimos tema“.
Nors jūs nuo pat pradžios iki galo manipuliavote šiuo renginiu,
kad pasiektumėte trokštamą rezultatą – leidimą „tam tikrais
atvejais“ teikti Komuniją viešiems svetimautojams, jis
nepateisino jūsų lūkesčių dėl konservatyvių Sinodo tėvų
pasipriešinimo, tėvų, kuriuos jūs demagogiškai pasmerkėte kaip
„užvertas širdis, įpratusias slėptis už Bažnyčios mokymo,
kad atsisėstų Mozės krasėje ir išdidžiai bei paviršutiniškai
teistų sunkius atvejus ir sužeistas šeimas.“
Pasitelkdamas
iškreiptą retoriką, jūs tikėjimui ištikimus savo oponentus
prilyginote fariziejams, nors būtent šie pripažino skyrybas ir
„antrąją santuoką“, remdamiesi Mozės išlyga. Tai tie patys
vyskupai, kurie gynė Kristaus mokymą prieš fariziejus ir prieš
jūsų paties kėslus! Iš tiesų, atrodo, kad jūs norite atgaivinti
fariziejinę skyrybų praktiką. Garsus katalikų žurnalistas,
žinomas savo nuosaikiu stiliumi analizuojant įvykius Bažnyčioje,
pasmerkė tokį jūsų elgesį: „Tai, kad Popiežius kritikuoja
ištikimus Tradicijai vyskupus, apibūdindamas juos kaip
negailestingus ir prilygindamas juos kietaširdžiams fariziejams,
priešingiems gailestingajam Jėzui, atrodo mažų mažiausiai
keista.“
Galų
gale ši jūsų liaupsinama „sinodinė kelionė“ pasirodė
besanti ne kas kita kaip apgaulė, slepianti išankstinę jūsų
apaštalinio paraginimo „Amoris laetitia“ išvadą. Šiame
dokumente jūsų „slaptieji rašytojai“, daugiausia aštuntajame
skyriuje, gudriomis dviprasmybėmis atveria duris viešiems
svetimautojams priimti šventąją Komuniją, sumenkindami prigimtinį
įstatymą, draudžiantį svetimoteriavimą, iki „bendros
taisyklės“, kuriai gali būti išimčių. Šios išimtys taikomos
žmonėms, kurie „turi didelių sunkumų suprasti jos [moralinės
normos] „vidines vertybes“ arba gyvena „konkrečiose
situacijose, neleidžiančiose jiems elgtis kitaip“. (AL 2, 301,
304.) „Amoris laetitia“ yra aiškus mėginimas slapta įvesti
sušvelnintą situacinės etikos formą į seksualinę moralę.
Atkakliai
siekdamas įteisinti Šventosios Komunijos teikimą viešiems
svetimautojams, jūs nepaisote nuolatinio Bažnyčios moralinio
mokymo ir nuo jo neatsiejamos sakramentinės disciplinos,
patvirtintos paskutinių dviejų jūsų pirmtakų. Ši disciplina
pagrįsta paties mūsų Viešpaties mokymu apie santuokos
neišardomumą ir šv. Pauliaus mokymu apie dieviškąją bausmę už
nevertą Šventosios Komunijos priėmimą. Jonas Paulius II šiuo
klausimu rašo:
„Tačiau
Bažnyčia iš naujo patvirtina savo nuostatą, kuri remiasi
Šventuoju Raštu, neleisdama priimti eucharistinės Komunijos
išsiskyrusiems, kurie sudarė naują santuoką. Jiems negali būti
leista priimti Komuniją nuo to momento, kai jų gyvenimo būdas
objektyviai prieštarauja meilei tarp Kristaus ir Bažnyčios,
meilei, kurią išreiškia ir įgyvendina Eucharistija. Be to, yra ir
kitas motyvas: leidimas priimti jiems Eucharistiją galėtų
suklaidinti tikinčiuosius ar versti juos abejoti Bažnyčios mokymu
apie santuokos neišardomumą.
Susitaikyti
– priimdami Atgailos sakramentą, kuris atvertų kelią
eucharistinei Komunijai, – gali tik tie, kurie, gailėdamiesi, kad
buvo neištikimi Kristui, yra pasirengę taip sutvarkyti savo
gyvenimą, kad jis neprieštarautų santuokos neišardomumui. Tai bus
tada, kai vyras ir moteris dėl svarbių priežasčių –
pavyzdžiui, vaikų auklėjimo, – negali išsiskirti ir
„nusprendžia gyventi visiškai santūriai, t. y. susilaikydami nuo
aktų, kurie leistini tik sutuoktiniams“.“ (Familiaris
consortio,
n. 84.)
Iki
šiol jūs ignoravote įvairių kunigų, teologų, moralės filosofų,
katalikiškų asociacijų, žurnalistų ir netgi keleto drąsių
vyskupų iš šiaip tylios hierarchijos prašymus atšaukti ar
„paaiškinti“ Apaštalinio paraginimo, ypač jo aštuntojo
skyriaus, tendencingas dviprasmybes ir aiškias klaidas.
Atviras
rimtos moralinės klaidos patvirtinimas
O
dabar, atmetęs suktas dviprasmybes, jūs užkulisiuose atvirai
leidote tai, ką miglotai toleravote viešumoje. Jūsų užmačios
paaiškėjo nutekinus jūsų „konfidencialų“ laišką
pastoracinio Buenos Airių regiono vyskupams.
Šiame
laiške jūs giriate vyskupų dokumentą „Pagrindiniai „Amoris
laetitia“ aštuntojo skyriaus taikymo kriterijai“, tarsi
egzistuotų pareiga „taikyti“ šį dokumentą siekiant pakeisti
dviejų tūkstantmečių senumo Bažnyčios sakramentinę discipliną.
Jūs rašote: „Dokumentas yra labai geras, jis visiškai paaiškina
„Amoris laetitia“ aštuntojo skyriaus prasmę. Tai vienintelė
teisinga [šio skyriaus] interpretacija.“ Ar tai tik
atsitiktinumas, kad šis dokumentas pasirodė arkivyskupijoje,
kurioje jūs, būdamas arkivyskupu, jau seniai leidote viešiems
svetimautojams ir nesusituokusioms poroms priimti Šventąją
Komuniją?
Tai,
kas anksčiau buvo norėta pasakyti netiesiogiai, dabar buvo pasakyta
aiškiai, ir tie, kurie tvirtino, jog „Amoris laetitia“ nieko
nekeičia, liko kvailių vietoje. Dokumentas, kurį jūs giriate kaip
vienintelę teisingą savo Apaštalinio paraginimo interpretaciją,
pakerta Bažnyčios doktriną ir praktiką, kurią gynė jūsų
pirmtakai.
Pirmiausia,
moralinį reikalavimą, kad išsiskyrusios ir antrą „santuoką“
sudariusios poros „gyventų visiškai santūriai, t. y.
susilaikydamos nuo aktų, kurie leistini tik sutuoktiniams“, šis
dokumentas sumenkina iki vieno iš „pasirinktinų variantų“.
Pasak Buenos Airių vyskupų – ir jums pritariant, –
paprasčiausiai „galima pasiūlyti, kad jie [antrą „santuoką“
sudariusios arba nesusituokusios poros] pasistengtų gyventi
skaisčiai. „Amoris laetitia“ atsižvelgia į tokio pasirinkimo
sunkumus.“
Praėjo
dar tik 18 metų, kai Tikėjimo doktrinos kongregacija valdant tam
pačiam popiežiui, kurį jūs kanonizavote, galutinai nusprendė:
„Jeigu ankstesnė vieno iš dviejų antrą kartą susituokusių
katalikų santuoka buvo galiojanti, jokiomis aplinkybėmis jų nauja
sąjunga negali būti laikoma teisėta, ir todėl priimti sakramentus
jiems yra iš esmės neįmanoma. Individo sąžinė šiai normai turi
paklusti be jokių išimčių.“ Toks jau du tūkstančius metų yra
nuolatinis Bažnyčios mokymas.
Maža
to, joks kunigas ar net vyskupas neturi teisės vadinamoje „vidinėje
srityje“ [lot. in
foro interno]
pripažinti teisingu svetimautojo išsakyto tvirtinimo, esą jo
„sąžinė“ jam sakanti, kad jo sakramentinė santuoka yra
negaliojanti, nes, kaip toliau sako Tikėjimo doktrinos kongregacija:
„Santuoka iš esmės turi viešą bažnytinį pobūdį, todėl jai
galioja aksioma „nemo iudex in propria causa“ [liet. niekas
negali būti teisėju savo paties byloje], ir santuokinės bylos turi
būti sprendžiamos „viešojoje srityje“. Jei išsiskyrę ir
antrą kartą susituokę tikintieji mano, kad jų ankstesnė santuoka
yra negaliojanti, jie privalo kreiptis į kompetentingą santuokinį
tribunolą, kad šis klausimas būtų išnagrinėtas objektyviai ir
panaudojant visas juridines galimybes.“
Prilyginę
išimčių neturinčią ir Dieviškajame Apreiškime glūdinčią
moralinę normą pasirinktinam dalykui, Buenos Airių vyskupai,
cituodami „Amoris laetitia“ kaip vienintelį autoritetingą
šaltinį visoje 2000 metų Bažnyčios istorijoje, toliau pareiškia:
„Kitose, sudėtingesnėse situacijose, ir kai būna neįmanoma
paskelbti ankstesnę santuoką negaliojančia, minėta išeitis
faktiškai gali būti neįvykdoma.“ Šitaip universali moralinė
norma priskiriama paprastų rekomendacijų kategorijai – jų galima
nepaisyti, jeigu vietos kunigas laiko ją neįvykdoma tam tikrose
neapibrėžtose „sudėtingose situacijose“. Ką konkrečiai
reiškia tos „sudėtingos situacijos“ ir kuo čia dėtas
„sudėtingumas“ kalbant apie išimčių neturinčią ir
Apreiškimu pagrįstą moralinę normą?
Galiausiai,
vyskupai daro pražūtingą išvadą, kurią jūs nuo pat „sinodinės
kelionės“ pradžios ketinote primesti Bažnyčiai:
„Vis
dėlto, lygiai taip pat įmanoma leistis į įsižiūrėjimo kelionę.
Jeigu atskirais atvejais pamatoma, kad esama aplinkybių, mažinančių
asmens atsakomybę ir kaltę (AL 301–302) – ypač jeigu jis mano
padarysiąs naują nuodėmę, jei pakenks vaikams, gimusiems
naujojoje santuokoje, – „Amoris laetitia“ suteikia jam galimybę
priimti Susitaikymo ir Eucharistijos sakramentus (336 ir 351
išnašos). Šie savo ruožtu padės tam asmeniui bręsti ir
dvasiškai augti su malonės pagalba.“
Taigi
jums giriant ir leidžiant, Buenos Airių vyskupai pirmą kartą
Bažnyčios istorijoje pareiškia, kad neapibrėžta grupė žmonių,
palaikančių nesantuokinius santykius, gali gauti nuodėmių
atleidimą ir priimti Šventąją Komuniją likdami tokioje būklėje.
Iš to plaukia katastrofiškos pasekmės.
„Sielovadinė
praktika“, prieštaraujanti doktrinai
Kaip
vienintelę teisingą „Amoris laetitia“ interpretaciją jūs
patvirtinote principą, kuris faktiškai pakirs ne tik seksualinės
moralės normas, kurias jūs akivaizdžiai norite sugriauti, bet ir
visą moralinę tvarką. Nes beveik kiekviena moralinė norma
„sielovadinėje praktikoje“ gali būti palaikyta „neįvykdoma“
teisinantis magiškomis „sudėtingomis aplinkybėmis“, kurias
„įžvelgia“ kunigas arba vyskupas, pamaldžiai ginantys tą
pačią normą kaip nepakitusią ir nekintamą „bendrąją
taisyklę“.
Miglotas
„aplinkybių, mažinančių asmens atsakomybę ir kaltę“
kriterijus gali būti pritaikytas bet kuriai mirtinai ydai, įskaitant
gyvenimą kartu nesusituokus – kurį jūs jau prilyginote „tikrai
santuokai“; „homoseksualias sąjungas“ – kurių įteisinimui
jūs nė karto nesipriešinote; ir kontracepcijai – kurią jūs
paskelbėte esant moraliai leistina, jeigu ja siekiama užkirsti
kelią ligos plitimui.
Šitaip
Bažnyčia „tam tikrais atvejais“ praktiškai prieštarautų tam,
ko ji moko teoriškai, o tai reikštų, kad ji nesilaiko moralinio
principo. Pačiame butaforinio sinodo įkarštyje kard. Robertas
Sarah, neminėdamas jūsų, pasmerkė tokį dirbtiną moralinių
priesakų ir jų „sielovadinio pritaikymo“ atskyrimą:
„Idėja,
kad Bažnyčios mokymą galima uždaryti gražioje dėžutėje
atskiriant jį nuo sielovadinės praktikos – kuri kaitaliotųsi
paklusdama įvairioms aplinkybėms, madoms ir geiduliams – yra tam
tikra erezijos forma, pavojinga šizofreninė patologija.“
Tačiau
jūs norite, kad, remiantis vietos kunigo ar vyskupo „įžvalga“,
kai kurie žmonės, gyvenantys objektyvioje svetimavimo būklėje,
gali būti laikomi subjektyviai nekalti ir todėl prileidžiami prie
šventosios Komunijos, net jeigu jie žino Bažnyčios mokymą, bet
neketina keisti savo gyvenimo. Nesename interviu garsus austrų
filosofas Josefas Seifertas, Jono Pauliaus II draugas ir vienas iš
daugelio „Amoris laetitia“ kritikų, kurių privačius prašymus
pataisyti ar atšaukti dokumentą jūs ignoravote, viešai pažymėjo
moralinį ir sielovadinį absurdiškumą, kurį jūs dabar atvirai
patvirtinate:
„Kaip
tai bus pritaikoma praktikoje? Tarkime, kunigas vienam svetimautojui
sakys: „Tu esi geras svetimautojas. Tu esi malonės būklėje. Tu
esi labai pamaldus žmogus, todėl gauni mano atleidimą nekeisdamas
savo gyvenimo ir gali priimti šventąją Komuniją.“ Tuomet pas jį
ateina kitas, ir kunigas jam sako: „O, tu esi tikras svetimoteris.
Tu turi pirmiau atlikti išpažintį. Privalai atsižadėti savo
nuodėmių. Pirmiau pakeisk savo gyvenimą ir tik tuomet galėsi
priimti šventąją Komuniją.“ Kaip tai veiks? Kaip kunigas gali
tapti sielų teisėju ir teigti, kad vienas asmuo yra tikras
nusidėjėlis, o kitas – nekaltas, geras žmogus? Tai atrodo
visiškai absurdiška. Tik kunigas, pasižymintis Tėvo Pijaus
įžvalga, galėtų tai pasakyti, bet Tėvas Pijus kaip tik to
nesakytų...“
<...>
Iš
to matyti, kad jūs ketinate pakeisti ne vien discipliną, bet visą
moralinį mokymą, įtvirtindamas Bažnyčioje situacinę etiką ir
sumenkindamas visuotinai įpareigojančias, objektyvias moralines
normas iki paprastų bendrųjų taisyklių, kurioms būtų daugybė
subjektyvių „išimčių“, pagrįstų „sudėtingomis
aplinkybėmis“, tariamai paverčiančių mirtinas ydas paprastomis
lengvosiomis nuodėmėmis, nekliudančiomis priimti šventąją
Komuniją.
Tačiau
Įsikūnijęs Dievas neleido jokių „išimčių“, savo
dieviškuoju autoritetu paskelbdamas: „Kiekvienas, kas atleidžia
žmoną ir veda kitą – svetimauja. Ir kas veda vyro atleistąją,
taip pat svetimauja.“ (Lk 16, 18.) Kiekvienas.
Maža
to, valdant Jonui Pauliui II Katalikų doktrinos kongregacija,
atmesdama „Kasperio pasiūlymą“, <...> pareiškė: „Ši
norma [neleidžianti teikti sakramentų viešiems svetimautojams]
jokiu būdu nėra bausmė išsiskyrusiems ir antrą kartą
susituokusiems ar jų diskriminacija. Ji tiesiog atspindi objektyvią
situaciją, kuri savaime neleidžia priimti šventosios Komunijos.“
Kitaip
tariant, Bažnyčia niekada negali leisti, kad su gyvenančiais
svetimoterystėje būtų elgiamasi taip, tarsi jų nemorali sąjunga
būtų galiojanti santuoka, net jeigu partneriai subjektyviai mano
esantys nekalti <...>. Nes iš to kylantis papiktinimas
susilpnintų ir galiausiai sugriautų žmonių tikėjimą santuokos
neišardomumu ir Tikruoju Kristaus Buvimu Eucharistijoje. Tačiau
Buenos Airių vyskupai, visiškai jums pritariant, atmetė Jono
Pauliaus II įspėjimą, kad „leidimas priimti jiems Eucharistiją
galėtų suklaidinti tikinčiuosius ar versti juos abejoti Bažnyčios
mokymu apie santuokos neišardomumą.“
Taigi
šiuo Bažnyčios istorijos momentu jūs „klaidinate tikinčiuosius
ar verčiate juos abejoti Bažnyčios mokymu apie santuokos
neišardomumą“. Maža to, <...> paraginime „Amoris
laetitia“ (303) jūs drįsote užsiminti, kad Dievas pats leidžia
nuolatinius nesantuokinius seksualinius santykius, jeigu pora neturi
kitos išeities savo „sudėtingoje“ situacijoje:
„Tokia
sąžinė gali ne tik suvokti, kad tam tikra situacija objektyviai
neatitinka visuotinių Evangelijos reikalavimų, bet ir nuoširdžiai
bei sąžiningai pripažinti, kad kol kas tai yra dosniausias
atsakas, kurį galima pasiūlyti Dievui, ir su tam tikru moraliniu
tikrumu atrasti, jog būtent to konkrečioje sudėtingoje ribotybių
įvairovėje reikalauja pats Dievas, nors tai iki galo ir neatitinka
objektyvaus idealo.“
Savo
laiške atvirai leisdamas teikti Komuniją atrinktiems viešiems
svetimautojams jūs taip pat atimate iš konservatyvesnių vyskupų
galimybę ginti tradicinį Bažnyčios mokymą. Kaip gali,
pavyzdžiui, Amerikos, Kanados ar Lenkijos vyskupai toliau laikytis
dviejų tūkstančių metų senumo Bažnyčios disciplinos,
neatsiejamos nuo Apreikštos tiesos, jeigu jūs, remdamasis savo
Apaštaliniu paraginimu, atleidote nuo jos Buenos Airių vyskupus?
Kaip jie apsigins nuo prieštaravimų lavinos, kai jūs ištraukėte
jiems iš po kojų Tradicijos pagrindą?
<...>
Kaip
rašo katalikų žurnalistas Antonio Socci: „Pirmą kartą
Bažnyčios istorijoje popiežius savo parašu pritarė moralinio
įstatymo apvertimui.“ Joks ankstesnis popiežius nėra taip
šiurkščiai pažeidęs savo pareigų.
Įvedus
moralinio įstatymo „išimtis“ jų nebeįmanoma apriboti
Keista,
bet jūsų naujas moralinis principas, regis, netaikomas kitoms
nuodėmėms: toms, kurias jūs nuolat smerkiate, neperžengdamas
politinio korektiškumo ribų. Pavyzdžiui, jūs niekada nesate
užsiminęs, kad „sudėtingos situacijos“ ar „atsakomybę bei
kaltę mažinantys ribotumai“ kaip nors pateisintų mafijos narius,
kuriuos jūs visus viešai ekskomunikavote ir kuriems grasinote
pragaro bausmėmis; arba turtinguosius, kuriuos jūs smerkiate kaip
„kraujasiurbius“; ar net Tradicijai ištikimus katalikus, kuriuos
jūs absurdiškai kaltinate „burtininkavimu ir stabmeldyste“, nes
jie esą nepriima „Staigmenų Dievo“, t. y. jūsų naujovių.
Jūsų
visas pontifikatas, regis, yra nukreiptas į kūniškų nuodėmių
pateisinimą; tų pačių nuodėmių, kurios, kaip Fatimoje įspėjo
Dievo Motina, nuveda daugiau sielų į pragarą nei visos kitos.
Tačiau kas verčia jus manyti, kad džinas, kurį išleidote iš
butelio ir kurį vadinate „Staigmenų Dievu“, apsiribos tik tais
moraliniais priesakais, kuriuos jūs laikote pernelyg griežtais?
Kurti išimtis vienam absoliučiam [nenumatančiam išimčių]
moraliniam įsakymui faktiškai reiškia panaikinti juos visus. Jūsų
naujovė pakerta tikėjimo pagrindus ir gali padaryti taip, kad visas
Bažnyčios moralinis pastatas sugrius kaip kortų namelis. <...>
Tačiau
jūs nematote tokių akivaizdžių pasekmių. Paprašytas atskleisti
savo požiūrį į vadinamųjų „ultrakonservatorių“, t. y.
tikėjimui ištikimų vyskupų ir kardinolų, pasipriešinimą, jūs
lengvabūdiškai atsakėte, kad toks yra jūsų pontifikato pobūdis:
„Jie dirba savo darbą, o aš savo. Noriu Bažnyčios, kuri būtų
atvira, supratinga, palydinti sužeistas šeimas. Gi jie viskam sako
„ne“. Tačiau aš einu pirmyn, nesidairydamas pro petį.“
Neįtikėtina,
bet rodydamas išdidžią panieką Bažnyčiai, kurios vadovu esate
išrinktas, jūs drįsote pasakyti: „Pati Bažnyčia kartais
elgiasi per griežtai, ji pasiduoda pagundai elgtis griežtai,
pagundai pabrėžti tik moralines taisykles; daugelis žmonių yra
atskirti.“
Niekada
iki šiol joks popiežius nėra paskelbęs, kad jis asmeniškai
ištaisys atvirumo ir supratimo trūkumą Bažnyčioje, jos
pasidavimą „pagundai elgtis griežtai“ moralės srityje ir
polinkį „atskirti“. Tokie neraminantys ir arogantiški
pareiškimai kelia įspūdį, kad jūsų netikėtas išrinkimas
prilygsta beveik apokaliptiniam įvykiui.
Nepaisydamas
maldavimų ir įspėjimų, jūs tęsiate savo „revoliuciją“
Tęsdamas
griovimo darbą, jūs ignoravote visus tikinčiųjų ir dvasininkų
maldavimus, įskaitant nesuskaičiuojamus prašymus patvirtinti, kad
„Amoris laetitia“ nenukrypsta nuo ankstesnio Bažnyčios mokymo;
taip pat grupės teologų parengtą dokumentą, kuriame nurodyti
eretiški ir klaidingi „Amoris laetitia“ teiginiai. Šie teologai
prašė jūsų juos pasmerkti ir atšaukti. Akivaizdu, kad jūs
neketinate iš nieko priimti jokių broliškų įspėjimų ir
pastabų, net iš kardinolų, kurie reikalavo „paaiškinti“, ar
jūsų mokymas atitinka neklaidingą magisteriumą.
Priešingai,
kuo labiau sunerimę jaučiasi tikintieji, tuo įžūliau jūs
veikiate. Tęsdamas savo programinį Bažnyčios moralinio mokymo
apie seksualumą klibinimą praktikoje, jūs įgaliojote Popiežiškąją
šeimos tarybą paskelbti pirmą kada nors Šventojo Sosto publikuotą
mokyklinę „lytinio auklėjimo“ programą. Viena katalikų
pasauliečių asociacija, stojusi ginti tikėjimo, kai visa
hierarchija tylėdama pasitiko jūsų naujoves, paskelbė šios
klaikios programos, atvirai prieštaraujančios nuolatiniam Bažnyčios
mokymui, draudžiančiam bet kokį natūralistinį „lytiškumo
ugdymą“ mokyklose, santrauką. <...>
Ta
pati asociacija pastebi, kad programa „pažeidžia normas, kurias
anksčiau paskelbė ta pati popiežiškoji taryba“. Kita
pasauliečių organizacija protestuodama teigė, kad programa „dažnai
naudojasi erotiškai atvirais ir moraliai prieštaringais vaizdais,
neišdėsto aiškiai katalikų mokymo, nesiremia elementariausiais
šaltiniais: dešimtimi Dievo įsakymų ar Katalikų Bažnyčios
katekizmu, perduoda vaikų lytinį ugdymą valstybinėms
institucijoms“ ir t. t.“ Katalikiškų šeimų judėjimo vadovai
visiškai teisingai ją pasmerkė kaip „absoliučiai amoralią“,
„nederamą“ ir „katastrofišką“. Vienas iš šių vadovų
pareiškė: „Tėvai neturėtų pasiduoti iliuzijai: pop.
Pranciškaus pontifikatas žymi Vatikano pasidavimą pasaulinei
seksualinei revoliucijai ir kelia tiesioginį pavojų jų pačių
vaikų moralei.“
Nenuostabu,
kad šis radikalus nukrypimas nuo ankstesnio Bažnyčios mokymo ir
praktikos atitinka posinodiniame paraginime „Amoris laetitia“
skelbiamą „lytinio ugdymo poreikį švietimo įstaigose“
visiškai ignoruojant Bažnyčios tradicinį mokymą, jog tėvai, o
ne mokytojai, yra pirmiausia atsakingi už savo vaikų pamokymą šiuo
delikačiu klausimu, labiau rūpindamiesi ne „nuklysti į detales“,
bet „pasinaudoti tomis priemonėmis, kurios vienu metu atveria
duris skaistumo dorybei ir uždaro jas ydai (Pijus XI, Divini
illius magistri).“
Deja,
jūsų revoliucija neapsiriboja seksualinės moralės sritimi.
Neseniai jūs sudarėte komisiją – į jos sudėtį įtraukdamas
šešias moteris, – turėsiančią „ištirti“ moterų
„diakonių“ klausimą, nors šį klausimą Vatikano komisija jau
ištyrė 2002 m., padarydama išvadą, kad diakonatas priklauso
pašvęstų dvasininkų luomui kartu su kunigyste ir vyskupyste, ir
kad vadinamosios „diakonės“ ankstyvojoje Bažnyčioje buvo ne
pašvęstos dvasininkės, o tik vienuolėms prilygstančios Bažnyčios
pagalbininkės, kurios atliko tam tikrus patarnavimus moterims, bet
jokiu būdu ne krikšto ar santuokos apeigas. Kadangi moterys negali
priimti jokių kunigystės šventimų, „diakonės“, kurias jūs
tikitės įvesti į Bažnyčią, tebūtų dvasininkų rūbais
apsirengusios moterys.
Griaudamas
pagarbą sakramentinei santuokai, kaip antgamtinio pobūdžio rimtai
sąjungai, jūs, regis, rengiatės dar labiau sumažinti jau ir taip
stipriai sumenkusią pagarbą vyrų kunigystei. Kas toliau? Galbūt
apaštaline tradicija pagrįsto kunigų celibato panaikinimas? Juk
jūs esate pareiškęs, kad šis klausimas jau įtrauktas į jūsų
„darbotvarkę“.
O
dabar, jūsų „revoliucijai“ įgaunant pagreitį, jūs rengiatės
spalio mėnesį vykti į Švediją, kur, „minėdamas“ Martyno
Liuterio pradėtą vadinamąją reformaciją, dalyvausite bendrose
„pamaldose“ kartu su vedusiu liuteronų „vyskupu“,
vadovaujančiu abortus bei homoseksualų santuokas remiančiai
pasaulinei liuteronų federacijai. Nesuvokiama, kaip Romos popiežius
gali pagerbti vieno iš didžiausių eretikų Bažnyčios istorijoje
atminimą, eretiko, kuris sugriovė krikščioniškosios Europos
vienybę ir paskatino pilietinius karus, smurtą ir moralės
nuosmukį. Gerai žinomi Liuterio žodžiai: „Jei man pasiseks
sunaikinti Mišias, tuomet būsiu visiškai nugalėjęs popiežių.
Jei išnyks šventvagiškas ir bjaurus Mišių paprotys, visa kita
sugrius savaime.“ Ironiška, kad šis užkietėjęs eretikas, kurį
jūs ketinate pagerbti, minėtus žodžius parašė laiške Henrikui
VIII, nuvedusiam visą Angliją į schizmą, nes Popiežius
nenusileido jo norui išsiskirti ir „antrą kartą susituokti“.
Privalome
jums pasipriešinti
Šiuo
audringu jūsų, kaip „Romos vyskupo“, valdymo momentu nebelieka
abejonių, kad jūsų pontifikatas kelia didžiulį pavojų
Bažnyčiai. Todėl mes esame priversti paklausti:
Ar
jūsų nė kiek nejaudina papiktinimas ir sumaištis, kurią kelia
jūsų žodžiai ir veiksmai, liečiantys Bažnyčios išganomąją
misiją ir jos moralinį mokymą, ypač apie santuoką, šeimą ir
seksualumą?
Ar
jums niekada nekilo mintis, kad nesibaigiantys pasaulio aplodismentai
„Pranciškaus revoliucijai“ galėtų reikšti blogą ženklą,
apie kurį įspėjo Mūsų Viešpats: „Vargas jums, kai visi žmonės
jus giria, nes ir jų protėviai lygiai taip gyrė netikrus pranašus“
(Lk 6, 26)?
Ar
jūsų negąsdina dėl jūsų kaltės plintantys nesutarimai ir
skilimai Bažnyčioje, kada vieni vyskupai, remdamiesi vien jūsų
autoritetu, atmeta jūsų pirmtakų mokymą apie išsiskyrusius ir
antrą kartą „susituokusius“, o kiti stengiasi išsaugoti dviejų
tūkstančių metų senumo doktriną ir praktiką, kurią jūs
siekiate panaikinti?
Ar
jūs nepagalvojote apie nesuskaičiuojamą daugybę šventvagiškų
komunijų, pasipilsiančią dėl jūsų leidimo teikti Švč.
Sakramentą viešiems svetimautojams, esantiems „netvarkingose
situacijose“? Juk tokią praktiką jūs jau leidote būdamas Buenos
Airių arkivyskupu.
Ar
jūs bent suvokiate, kad šventosios Komunijos priėmimas neketinant
atsisakyti svetimoteriavimo yra profanacija, Viešpaties Kūno
įžeidimas ir išniekinimas, vertas pasmerkimo (1 Kor 11, 29), o
taip pat viešas papiktinimas, keliantis pavojų kitų tikėjimui,
kaip teigė Benediktas XVI ir Jonas Paulius II kartu su visais savo
pirmtakais?
Ar
jūs tikrai manote turįs galią „tam tikrais atvejais“ skelbti
„gailestingas“ išimtis Dievo apreikštiems moraliniams
įsakymams, remdamasis savo asmenine „įtraukimo“ samprata, savo
akivaizdžiai palankiu požiūriu į skyrybas bei gyvenimą kartu
nesusituokus ir savo klaidinga „sielovadine meile“? Ar jūs
manote, jog yra negailestinga reikalauti, kad svetimautojai ir
sanguliautojai nutrauktų savo nemoralius lytinius santykius prieš
priimdami Švč. Sakramentą?
Ar
jūs negerbiate visų savo pirmtakų mokymo, teigiančio priešingai?
Galiausiai,
ar jūs nebijote Viešpaties teismo, kurį jūs nuolat menkinate arba
neigiate savo pamoksluose ir spontaniškose kalbose? <...>
Esame
priversti sutikti su anksčiau minėtu katalikų žurnalistu, kuris
jūsų beprotišką siekį teikti Komuniją žmonėms, palaikantiems
nemoralius lytinius santykius, įvertino šitaip: „Visas šis
reikalas yra be galo keistas. Nerandu tinkamesnio žodžio.“
Papildydami teigiame, kad visas jūsų keistas pontifikatas sukėlė
Bažnyčioje situaciją, kokios anksčiau niekada nėra buvę: Petro
soste sėdi žmogus, kurio pastabos, pareiškimai ir nutarimai
griauna Bažnyčią ir priverčia gintis tikinčiuosius. Tas pats
autorius padaro išvadą: „Sakau tai su liūdesiu, bet bijau, kad
šio pontifikato dar laukia atskalūnų būriai, popiežiaus
apkaltinimas erezija ir grasinimai schizma – o galbūt ir atviras
Bažnyčios skilimas. Viešpatie, pasigailėk mūsų.“
Vis
dėlto absoliuti dauguma hierarchų arba tylėdami kenčia, arba
džiaugsmingai švenčia šią griūtį. Bet lygiai taip pat buvo per
didžiąją arijonų krizę IV a., kada, kard. Newmano žodžiais:
„Vyskupai buvo neištikimi savo pašaukimui, o pasauliečiai buvo
ištikimi savo krikštui. Tai popiežius, tai patriarchas, tai
metropolitas, tai vyskupas, tai susirinkimas pasakydavo tai, ko
neturėdavo sakyti, arba padarydavo tai, kas aptemdydavo ar statydavo
į pavojų Apreikštą tiesą. Antra vertus, Apvaizdos nutarimu
būtent krikščionių liaudis buvo ta Bažnyčios stiprybė, be
kurios nebūtų išsivertę didieji vieniši išpažinėjai:
Atanazas, Hilarijus iš Puatjė ir Euzebijus
Verčelietis.
Norėdami
būti ištikimi savo Krikšto ir Sutvirtinimo įžadams, mes,
paprasti pasauliečiai, neverti nusidėjėliai, negalime tylėti ar
nieko neveikti matydami jūsų vykdomą griovimo darbą. Sąžinė
mus įpareigoja viešai jus apkaltinti prieš visus katalikus, kaip
to reikalauja Apreikštoji tiesa, dieviškasis bei prigimtinis
įstatymas ir bendrasis Bažnyčios gėris. Pakartojant šv. Tomo
mokymą, prigimtinė teisė nedaro jokių išimčių popiežiui,
leisdama pavaldiniams papriekaištauti savo ganytojui, netgi viešai,
jeigu šis kelia „rimtą papiktinimo pavojų tikėjimui“.
Priešingai, sveikas protas sako, kad popiežius labiau nei bet kuris
kitas vyskupas turi būti pataisytas, jeigu „nuklysta nuo tiesaus
kelio“.
Mes
žinome, kad Bažnyčia nėra vien žmogiška įstaiga ir kad Kristus
pažadėjo, jog niekas jos nenugalės. Popiežiai ateina ir praeina,
Bažnyčia išgyvens net ir šį pontifikatą. Tačiau taip pat
žinome, kad Dievas teikiasi veikti per žmogiškus įrankius ir kad
be maldos ir atgailos Jis iš Kovojančios Bažnyčios narių: tiek
dvasininkų, tiek pasauliečių, tikisi, jog jie gins tikėjimą ir
dorovę prieš bet kokią grėsmę – net jeigu ją kelia pats
popiežius, kaip tai ne kartą yra įvykę Bažnyčios istorijoje.
Dėl
Dievo ir Švč. Mergelės, Bažnyčios Motinos, kurią jūs
prisipažįstate gerbiąs, meilės, mes prašome jus atsižadėti
savo klaidų ir liautis daryti didžiulę žalą Bažnyčiai, sieloms
ir Evangelijai skelbimui, kad nepasektumėte popiežiumi Honorijumi,
erezijos palaikytoju ir kurstytoju, ekskomunikuotu visuotinio
susirinkimo ir savo paties įpėdinio, ir neužsitrauktumėte
„Visagalio Dievo ir palaimintųjų apaštalų Petro ir Pauliaus
rūstybės“.
Bet
jeigu jūs nesustosite vaikęsis savo labiau „gailestingos“
Bažnyčios vizijos, besiskiriančios nuo tos, kurią įkūrė
Viešpats Jėzus Kristus, ir kurios mokymą bei discipliną norite
palenkti savo valiai, tegul kardinolai, besigailintys, jog jus
išrinko, prisimena savo priesaiką ir bent jau viešai
tepareikalauja, kad jūs pakeistumėte savo kursą ar atsisakytumėte
savo posto, kurį jie taip neišmintingai jums suteikė.
O
kol kas mes esame įpareigoti pasipriešinti jūsų klaidoms ir
paraginti kitus katalikus prisijungti prie mūsų, pasinaudojant
visomis teisėtomis priemonėmis, būtinomis sumažinti žalą, kurią
jūs esate pasiryžęs sukelti Mistiniam Kristaus Kūnui. Kadangi
visos priemonės jau išnaudotos, mums nebelieka kito kelio.
Tegul
Dievas pasigaili mūsų, savo Šventosios Bažnyčios ir jūsų, kaip
jos žemiško vadovo.
Marija,
Krikščionių Pagalba, melski už mus!
Michael
Matt, Christopher Ferrara, John Vennari
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą