2019-02-18

Elektromobiliai – mirtini spąstai


Tokiu pavadinimu Vokiečių portale Mmnews pasirodė Christian Hiß straipsnis, skirtas pavojams žmogaus gyvybei, kylantiems elektromobilių avarijos metu. Sužeistieji negali būti išpjauti iš deformuoto elektromobilio dėl trumpo sujungimo ir užmušimo elektra grėsmės. Gaisro metu net ugniagesiai tampa bejėgiais.

Automobilių skaičius Vokietijos keliuose auga. Tai skatina ir federalinė valdžia. Ji skaito elektromobilius ateities susisiekimo priemone. Problemos kyla, kuomet elektromobilio akumuliatorius yra pažeidžiamas. Ekspertų teigimu, užsidegusį elektromobilį negalima pašalinti iš gatvės, jį tenka sudeginti vietoje. Sudeginimas trunka nuo dviejų iki trijų dienų: kiek CO2 ir kitų dujų tuo metu išsiskiria, kol kas nežinoma. Toks automobilio kontroliuojamas sudeginimas gali vykti ir federalinėse trasose, bet tai dar ne vienintelė problema.

Skirtingai nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, gaisro atveju elektromobiliai ne tik ypatingai toksiški, bet išskiria agresyvius garus ir dujas. Todėl prie pragariškos liepsnos dar prisideda aplinkos užterštumas nuodingomis cheminėmis medžiagomis.

2019 metų sausio 27 dieną kelyje A661 prie Ofenbacho įvyko Tesla Roadster avarija su mažalitražiu automobiliu. Abi mašinos slydo ir trenkėsi į betoninę užtvarą. Šio avarijos metu elektromobilis nebuvo tiek pažeistas, todėl gelbėtojams nereikėjo atjungti elektros grandinės.


Tuo atveju, kuomet elektromobilio keleivius tenka gelbėti iš deformuoto salono, gelbėtojams tenka pirmiausiai atjungti akumuliatorių, dėl trumpo sujungimo pavojaus.

Siaubo scenarijus – požeminis garažas

Tai ypatingas scenarijus ugniagesiams! Nuodingos ir agresyvios dujos kelia grėsmę gelbėtojams. Elektromobilį tenka kuo greičiau išvilki iš garažo, kad jį sudeginti gatvėje. Tai turės būti numatyta įrengiant požemines parkavimo vietas elektromobiliams. Kol kas tai neišspręsta priešgaisrinė problema.


Elektromobilio ypatumai

Kad užgesinti elektromobilio akumuliatorių, reikia 11 tūkstančių litrų vandens, o užgesintas jis dažnai užsidega iš naujo. Galingiausiu autonominės elektros energijos šaltiniu šiandien yra ličio akumuliatoriai. Jie veikia tokiu pačiu principu, kaip smartfonų baterijos. Skirtumas tik tas, kad automobilio baterija turi kelis tūkstančius sujungtų tokių 3,7 voltų baterijų, kurių bendra įtampa yra keli šimtai voltų. Ličio baterijos turi vieną trūkumą – jos kartais sprogsta. Kaip jau minėta, gelbėtojai pirmiausiai turi atjungti elektromobilio elektros grandinę.

Tesla elektromobilio baterija

Pasirodžius automobiliams, Vokietijos imperatorius Vilhelmas II pasakė: „Aš tikiu arkliu. Automobilis yra laikinas reiškinys“.

Nuorodos:





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą