Mano giliu įsitikinimu, šiandieninis JAV kinas – homoseksualizmo platinimo ir visuomenės debilinimo įrankis. Tokios nuomonės priėjau peržiūrėjęs kelių paskutinių metų Holivudo produkciją. Retos išimtys tapo mano išvados patvirtinimu.
Garsi rusų mokslininkė ir
publicistė Olga Četverikova Holivudo produkcijos tema yra
pasisakiusi televizijoje (žiūr.video), paskelbė šia tema įdomųstraipsnį, kurio fragmento vertimą ir
pateikiu žemiau.
Olga Četverikova
Holivudas kaip sąmonės
masinio naikinimo ginklas
Holivudas – galinga
sąmonės programavimo ir pertvarkymo mašina, nustatanti žmonijos
mastymo ir elgesio standartus.
Holivudo kaip kino
industrijos pradžia yra 1911 metai, kada
Kalifornijoje Los Andželo teritorijoje atsirado pirmoji kompanijos
„Centaur“ studija, sukurta vesternų gamybai. Studija greitai
buvo pavadinta „Holivudo laboratorija“,
o jos pirmas pilnametražinis filmas pasirodė 1914 metais. Po to čia
savo studijas įkuria kompanijos
„Paramount“, „Warner Bros.“, „RKO Pictures“,„Columbia“,
ir jau iki 1921 metų Holivudas įgyjo pasaulinę šlovę.
Ženklu, kad pagrindinį
vaidmenį kuriant „vilčių fabriką“
suvaidino žydų kilmės kinematografininkai. Kaip rašo Neal Gabler
knygoje „Jų nuosava imperija: kaip žydai kūrė Holivudą“,
„pirmaisiais savo gyvavimo metais amerikiečių kinematografas
atsidūrė žydų, migravusių iš Rytų Europos, dėmesio centre.
Žydų migrantų patirtis ir jų atsiskyrimo amerikiečių
visuomenėje jausmas paveikė į sprendimą suteikti paramą kuriant
amerikietišką kino industriją“.
Iš 85 kino kūrėjų 53
buvo išeiviai iš judėjų terpės, jie gi įkūrė 6 stambiausias
kino kompanijas: Viljamas Foksas iš Vengrijos sukūrė „20th
Century Fox”, Samuelis Goldfich iš Lenkijos ir Luis Mayer
ir Baltarusijos (Lazer Mayer ir Goldwyn) –
„Metro-Goldwyn-Mayer”(MGM),
Adolph Zucker iš Vengrijos – „Paramount, Harry Cohn –
„Columbia Pictures”, Polk Jack ir Harry
Warner iš Lenkijos „Warner Bros.“, Carl Laemmle - „Universal
Pictures”.
Jų pozicijų įtvirtinimas
įvyko stabilizacijos metais (1924-1929 ), pavadintais „klestėjimo
epocha“. Sistema reikalavo „vaizdingų“ filmų, atnešančių
didelius pelnus, ir todėl į pirmą planą išėjo ne režisieriai,
o prodiuseriai, kurie pasitelkė „kino žvaigždžių sistemą“.
O pagrindiniai faktoriai lėmę Holivudo sėkmę yra šie:
Pirmiausiai, finansai.
Pagrindinę paramą jiems suteikė bankas „Kuhn, Loeb &
Co.“, kurio direktorius Otto Kuhn buvo laikomas menų mecenatu ir
vadovavo „Metropolitan Opera“. Savo indėlį įnešė ir
koncernas „Diupon de Nemure“, ir bankas „Chase National
Bank“ [1]. Bet buvo reikalinga žymiai didesnė stabili parama, ir
tada Holivudo šeimininkai parėmė paskyrimą organizacijos
„Motion Picture Producers and Distributors of America“
(MPPDA) vadovu ištikimą jiems žmogų William Hayes, kuris įvykdė
rimtą visos kinematografijos pramonės reorganizaciją.
Palenkęs Volstritą
investuoti stambų kapitalą į kino industriją, jis suprato jos
reikšmę, pavertęs kiną „nacionaliniu
globėju“. Hayes tvirtino: „Mūsų šalyje kalba penkiomis
dešimtimis kalbų, bet vaizduoja vieną ir tą patį visiems. Kino
moralinio poveikio galimybės yra beribės. Ir mes privalome apginti
kinematografą, kaip mes giname mūsų bažnyčias ir mokyklas. Aš
įsitikinęs, kad išauš diena, ir man teks pamatyti...,
kaip kiną naudos mokykloje greta elementoriaus“. Bet Hayes, kurį
vadino „kinematografijos karaliumi“, užsiiminėjo ne tiktai
moraline reikalo puse. Užtikrinęs pramonininkų investicijas į
MPPDA, jis sukūrė tipinius filmų nuomos kontraktus, būtinus
visiems užsakovams, ir, sukūrė Tarptautinį skyrių, sustiprino
muitinės protekcionizmą ir nukreipė visas pastangas į amerikiečių
produkcijos eksportą, kuri būtent tais metais ir ėmė užkariauti
pasaulio ekranus. Amerikiečių kinas pavirto į galingą ekonomikos
sritį su aukštai išvystyta organizacijos struktūra, gaminusią
produkciją tenkinusią poreikius publikos, išauklėtos ant „masinės
literatūros“.
Kitu svarbiu faktoriumi tapo
Holivudo parama iš įtakingos masonų ložės Bnai Brith pusės,
kuri dvidešimtaisiais metais ėmė skverbtis į amerikietišką
kinomatografą. Svarbiu įvykiu čia tapo 1927 metais pasirašyta
Bnai Brith sutartis su MPPDA. To pretekstu tapo Sesilio B. De Millio
filmo „Karalių karalius“, kuriame pasakojama apie Jėzaus
Kristaus gyvenimą, filmavimas.
Tuometinis Bnai Brith
prezidentas Alfred Cohen pasiekė tai, kad „pataisė“ kai
kurias vietas ir pakeitė kelias filmo scenas, kad, kaip buvo
nurodoma, „ištaisyti prasimanymą“ evangelijos teksto apie
Kristaus kančias. Kalba ėjo apie tai, kad pilnai apginti žydus ir
nuo jų nuimti atsakomybę už Kristaus kančias ir nužudymą. Jis
pasiekė, kad kinas nebūtų platinamas Europos valstybėse arba tose
visuomenėse, kuriose sinedriono nuosprendis Kristui galėjo sukelti
antižydiškas nuotaikas ir jausmus. Viskas pasibaigė tuo, kad Bnai
Brith sukūrė daugelio kitų masonų organizacijų pavyzdžiu savo
nuosavą „Kinematografistų Bendriją“, kuri vienijo
„brolius-judėjus“ - nuo aktorių, kino režisierių ir
scenaristų iki gamintojų ir filmų rodytojų. Ir ši brolija tapo
tokia galinga, kad jau minėtas William Hayes, pakvietė Alfred Cohen
į filmų gamybos studiją Niujorke, kad šis stebėtų atranką visų
scenarijų, turinčių nors kokį ryšį su žydų tema.
Užbėgant į priekį, verta
nurodyti, kad 1939 metų gruodžio mėnesį prie Bnai Brith buvo
užregistruota jau speciali Kinematografistų ložė numeriu 1366.
Savo reikšmę ji prarado 1960- aisiais metais, nes buvo per daug
uždara, ir 1974 metais jos naujas pirmininkas Herbert Morgan pavertė
ją į mišraus tipo ložę. Ji pasivadino „Cinema Unit 6000“ ir,
įgavusi ankstesnę jėgą, davė savo nariams „pagrindą
identifikavimui savo judėjiškumo su profesionale veikla“ (kaip
išsireiškė vienas iš jos pirmininkų Ted Lazarus).
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą