Italijos dienraštis Repubblica
praneša, kad Italijos Mesinos uoste airių karinis laivas išlaipino
106 afrikiečius, kurie plaukė laiveliu Maltos teritoriniuose
vandenyse.
Tai ES organizuota afrikiečių-nelegalių
migrantų vežimo į ES operacija „Sofija“, kurioje dalyvauja ES
valstybių laivai. Šioje operacijoje, kaip pamenate, dalyvavo ir
Lietuvos kariuomenė ir apie tai girdavosi per Lietuvos MIP. Niekas
mums tada nepaaiškino, kad Viduržemio jūroje Lietuva užsiima
nelegalų vežimu į Europą.
Italijos vicepremjeras Salvini po 106
imigrantų iš Airijos laivo išlaipinimo Mesinoje pasakė: „Trūkumą
reikia pašalinti, iškelti šį klausimą ES vidaus reikalų
ministrų susitikime“.
Misija „Sofija“ yra ankstesnės
vyriausybės palikimas. Ji savo 5 metų valdymo metu buvo pasirašiusi
atitinkamas sutartis su ES ir ES valstybėmis. Todėl dabar šis
nelegalų transportas yra ES užsienio reikalų ir gynybos žinybos
kompetencijoje. Kol nebus anuliuotos šios sutartys, ES valstybių
laivai ir toliau veš į Italiją afrikiečius.
Vidaus reikalų ministras Salvini
planuoja uždaryti ir šį „greitosios pagalbos“ iš Afrikos
maršrutą.
Jis Twitter parašė: „Po sustabdymo
NVO laivų, ketvirtadienį ant Europos stalo Insbruke aš padėsiu
pareiškimą dėl blokavimo laivų, Viduržemio jūroje vykdančių
tarptautinę misiją. Tenka apgailestauti, kad Italijos vyriausybė
per paskutinius 5 metus pasirašė susitarimus (mainais į ką?), nes
visi šie laivai pumpuoja imigrantus į Italiją. Mūsų vyriausybė
pakeitė muziką, ir ji keisis“.
Salvini nebus lengva
uždaryti šį juodą imigracijos kraną, nes sutartys buvo
pasirašytos vyriausybės lygių ir jų panaikinimas yra vyriausybės
kompetencijoje.
Ar pavyks Salvini iškuopti šias
„Augėjo arklides“, laikas parodys. Jis pasakė: „Išlaipinimas ketvirtadienį vakare
Mesinoje – jie žino, iš Viminale – tai senų sutarčių
vaisiai, paveldas, operacijos Sofija, kuri vyksta ir bus pakeista.“
Kaip pažymi Repubblica, išlaipinimas
Mesinoje prieštarauja principams Italijos vyriausybės, kuri
reikalauja ES prisiimti didesnę atsakomybę dėl nelegalios
imigracijos iš Afrikos sustabdymo, kad būtų blokuojami NVO ir
užsienio laivai, o afrikiečius savo teritoriniuose vandenyse
gelbėtų ir į Afrikos ar artimiausius Maltos uostus vežtu Libijos
pakrantės apsaugos laivai, arba juos į savo šalį vežtų ta
šalis, kurios vėliava iškabinta laive.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą