Užliūliuoti Remigijaus Šimašiaus pasakų apie „laisvąją
rinką“ vilniečiai išsirinko šį pasakorių meru. Praėjus dviem
su puse metų ir mes, Vilniaus gyventojai, pamatėme, kad net per
tokį trumpą laiką liberalas-ortodoksas pajėgus suniokoti
miestą.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius įrodė praktikoje, kad oro virpinimas utopinėmis „laisvosios rinkos“ teorijomis nieko bendro neturi su mus supančiu materialiu pasauliu, kad šios teorijos taip toli nuo realybės, kaip Šimašius nuo Kauno mero, tikro miesto šeimininko Visvaldo Matijošaičio.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius įrodė praktikoje, kad oro virpinimas utopinėmis „laisvosios rinkos“ teorijomis nieko bendro neturi su mus supančiu materialiu pasauliu, kad šios teorijos taip toli nuo realybės, kaip Šimašius nuo Kauno mero, tikro miesto šeimininko Visvaldo Matijošaičio.
Visai Lietuvai pagaliau
eksperimentiškai buvo įrodyta, kad liberalas, „laisvosios rinkos“
teoretikas, realiame gyvenime sugeba tik dergti, bet nesugeba
kurti.
Vilnius visada garsėjo machinatoriais mero kėdėje,
bet pagaliau sulaukė tikroji Ostapo Benderio, tikrojo
“kapeikoliubovo”, kuris miesto valdymą pavertė artele „Ragai
ir kanopos.“
Sunaikino šis machinatorius
„Žalgirio stadioną“, tada ėmėsi machinacijos „Profsąjungų
rūmai“ - nepavyko, tada sugalvojo naują gešeftą - „Sporto
rūmus“ paversti žydų muziejumi – nepavyko, „Gaono muziejus“
nepritarė šiai Ostapo Benderio iniciatyvai.
Dienraštis Respublika apie Šimašių rašė: „Sunku būtų pasakyti, ką per dvejus metus mero poste
nuveikė ponas Šimašius. Daug paprasčiau išvardinti, ko jis
nenuveikė, nes neatlikti darbai bado akis. Ponas Šimašius
nepastatė ir net nepradėjo statyti stadiono. Jis nesutvarkė
Lukiškių aikštės, nesutvarkė ir Gedimino kalno bei aplink
esančių takelių, kuriais galėtų pasivaikščioti mero taip
laukiami turistai. Spūstys Vilniuje netgi padidėjo, taigi ir šioje
srityje nėra kuo pasigirti. Savivaldybė giriasi, kad sukūrė
virtualų mokyklų žemėlapį, bet ir šis neveikia, Šnipiškių
nuo Baltupių neatskiria.“
Vilnius, be to, išterliotas
grafičiais, apsilupinėjusiais namų fasadais, su ištrupėjusias
šaligatviais, nesutvarkytais šiukšlių konteineriais ir t.t. Kur
pirštu dursi – ten Šimašiaus kiaulystės.
Dienraštyje
„Respublika“ paskelbtame straipsnyje G.Drėmaitė sako: „Tokio mero, kaip dabartinis, irgi nebuvo. Šiandieninė savivaldybė visiškai neįgali.“
„Net sovietmečiu nebuvo šitokio
drastiško naikinimo. Tada bent bijota nesilaikyti įstatymų. Dabar
įstatymai yra tik tarp kitko.“
„Dabar vyksta lemiamas
mūšis dėl Misionierių bažnyčios. Jei jis bus laimėtas,
pergalių bus ir daugiau.“
„Už paveldo likimą lygiai
taip pat atsako meras, miesto šeimininkas. Vėlgi noriu labai
liūdnai pasakyti: tokio mero, kaip dabartinis, irgi nebuvo.
Šiandieninė savivaldybė visiškai neįgali. Buvome surengę
tarptautinę konferenciją „Patogus ir nepatogus paveldas“ - apie
sovietinį paveldą. Vienas pranešėjas klausė, apie kokį paveldą
galime šnekėti, kai prie Operos ir baleto teatro krenta marmurinės
lentelės, naikinami miesto fontanai ir t.t. Savivaldybė nėra
miesto šeimininkas, ji nesitvarko.“
„Buldozeriu
naikinamos ir unikaliosios Vilniaus teritorijos. Didžiausias
skaudulys - tai, kas dabar vyksta aplink Misionierių bažnyčią.
Per visą sovietmetį, iki pusės Nepriklausomybės laikotarpio tai
buvo didelė saugoma teritorija. Buvo siūlymas šlaite, kuris
leidžiasi iki pat Vilnelės, atkurti vienuolyno sodus, daržus,
tvenkinius... Prieš dešimtmetį Kultūros paveldo departamentas -
nežinau už kiek, - perpjovė tą teritoriją per pusę. Dar viena
nemaloni žinia - Arkivyskupija atsisakė Misionierių bažnyčios.
Kokia situacija yra dabar: vienoje dalyje skursta bažnyčia,
vienuolynas, kiti senieji statiniai, kitoje - visu pajėgumu eina
statybos.
Statybos yra baisu. Prie Lietuvos edukologijos
universiteto neseniai įvykusi avarija tą dar kartą įrodė. Jei
nieko nedarysime, Misionierių bažnyčią prarasime amžiams.
Gretimos statybos ją sunaikins.“
„Man labai liūdna dėl
netvarkos. Na, kiek gali Pylimo gatvėje, priešais Reformatų
bažnyčią, stovėti ta baisi griuvena? Dešimt metų niekas
nesikeičia. Laiptai nuo postamento paminklui sovietiniams
partizanams tebėra iki šiol. Reformatų Sinodo rūmai, paveldo
objektas, griūva, ir niekam tai nerūpi, nors šįmet švenčiamos
500-osios Reformacijos metinės.
Girdėjau, ruošiamas to
skverelio sutvarkymo planas. Baisu, ką jie ten sugalvojo, kas bus su
palaidojimais, kurie ten yra po visa teritorija. Ar neatsitiks kaip
Bokšto gatvėje, kur tvarkomas buvusios ligoninės pastatas?
Leidžiantis į Maironio gatvę išraustas visas šlaitas. Toje
vietoje, kur buvo stačiatikių kapinės su 240 palaidojimų, bus
požeminiai dviaukščiai garažai. Tai jau net mirusysis negali
ramiai gyventi Vilniuje?
Autorė išvardina aibę Vilniau
miestui padarytų urbanistinų kiaulysčių ir
reziumuoja:
„Privalome skubiai, kuo skubiau, uždėti jiems
apynasrį.“ „Aš kaltinu mūsų funkcionierius - ir
savivaldybėje, ir departamentuose...“
O ką gi, vis tiktai, padarė
laisvosios rinkos Ostapas Benderis Vilniuje?
O padarė štai ką: Iškastravo
Vilniaus katinus, pastatė paminklą
Lenonui, suomiui, šunims, prikabinėjo kitakalbius gatvių
pavadinimus, Antakalnio rajone prikaišiojo viena prie kitos kelias
dešimtis vokiškų liepų po 400 eurų (su otkatu, tikriausiai).
Štai ir visi Vilniau Ostapo benderio nudirbti (sudirbti) darbai.
Liūdna.
Ar ne laikas jį
vyti lauk?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą