Jarusalem Post apie skirtingas Ukrainos ir Rusijos rabinų pozicijas nacizmo ir karo Ukrainoje klausimu
Šiandien Izraelio dienraštyje „The Jarusalem Post“ pasakojama apie skirtingas pozicijas, kurias užima šių valstybių rabinai dėl nacizmo ir karo Ukrainoje. Į Rusijos Rabino Aleksandro Borodą pasisakymą, kad „sunku suprasti, kodėl Ukrainoje įsitvirtina neonacizmas“, Ukrainos vyriausiasis rabinas Azmanas atsako: "Žydai iš Rusijos pusės, kurie remia šį karą, remia žydų žudynes".
J.Post pažymi, kad Rusijos žiniasklaidoje cituojamas vienas įtakingiausių Rusijos žydų Aleksandras Boroda, palaikantis prezidento Vladimiro Putino teiginius, kad jo "karinė operacija atnešė Ukrainos denacifikaciją".
"Pastaraisiais metais sistemingai šlovinami nacių nusikaltėliai, rengiamos eitynės su deglais ir panašiai", - sakė rabinas Aleksandras Boroda, einantis Rusijos žydų bendruomenių federacijos (Federation of Jewish Communities of Russia, FJCR) valdybos pirmininko pareigas. Kovo 4 d. jis kalbėjosi su Rusijos naujienų agentūra "Interfax". Interviu metu jis išreiškė "apstulbimą dėl to, kad neonacizmas aktyviai įsitvirtina tokioje šalyje kaip Ukraina".
Boroda, kaip nurodoma Izraelio dienraštyje, laikomas antruoju įtakingiausiu žydu Rusijoje ir šios šalies žydų bendruomenėje, dirbantis ranka rankon su vyriausiuoju rabinu Bereliu Lazaru. Abu jie yra Chabado nariai ir laikomi V. Putino patikėtiniais. Dauguma Rusijos rabinų ir vadovų per dabartinį karą su Ukraina buvo itin tylūs, todėl Borodos pareiškimas yra neįprastas.
"Karo nusikaltimai buvo išbraukti, pamiršti, o apie atskirų lyderių, pasisakančių už valstybės nacionalizavimą, sąlyginai kūrybingą veiklą tik užsiminta", - interviu sakė valdybos pirmininkas.
RUSIJOS rabinas paaiškino, kad Ukrainoje mato sudėtingą situaciją. "Sunku suprasti, kad Ukrainoje, kur yra gana didelė ir daugmaž klestinti žydų bendruomenė, lygiagrečiai vyksta nusikaltėlių, atsakingų už tų žydų protėvių žūtį, šlovinimas."
Ukraina nepritarė JT rezoliucijai "dėl kovos su nacizmo ir neonacizmo šlovinimu", - sakė jis.
"UPA (Ukrainos sukilėlių armijos) dalyvavimas baudžiamosiose akcijose buvo susijęs ne tik su žydais, bet ir su kitomis etninėmis mažumomis, - sakė Boroda ir paminėjo, pavyzdžiui, Voluinės žudynes, per kurias buvo sunaikinta penkiasdešimt tūkstančių lenkų civilių."
Rabinas Boroda buvo paklaustas apie pranešimą apie Rusijos kariuomenės įvykdytą vadinamąjį Babyn Jaro memorialo Kijeve susprogdinimą, kuris, kaip paaiškėjo, buvo melagingas. "Šiuo metu įvairių šalių žiniasklaidos atstovai patvirtina, kad memorialas nėra apgadintas", - atsakė jis, remdamasis "Interfax". "Tačiau, deja, net ir tarptautinį autoritetą turinčių leidinių pranešimai gali būti nepatikimi".
Boroda net palygino rusų parduotuvės Vokietijoje stiklinių durų išdaužimą su Krištoline naktimi - Krištoline naktimi, vienu iš labiausiai atpažįstamų agresijos simbolių prieš Holokaustą.
"Socialinėje žiniasklaidoje pasirodė vaizdo įrašas, kuriame matyti, kad Vokietijoje buvo išdaužti ir dažais apipilti rusiškos parduotuvės langai. Labai noriu tikėti, kad tai netiesa", - baigdamas sakė jis. "Nes būtent nuo Krištolinės nakties, išdaužytų stiklų nakties, prasidėjo triumfuojantis ir ilgalaikis nacizmo žygis."
RABBI MOSHE Reuvenas Azmanas, vienas vyriausiųjų Ukrainos rabinų, trečiadienį kalbėjosi su "The Jerusalem Post", reaguodamas į Borodos interviu.
"Rusijos pusėje esantys žydai, kurie remia šį karą, remia žydų žudynes, - emocingai kalbėjo jis.
Azmanas buvo įsiutęs, kai perskaitęs apie Borodos komentarus "The Jerusalem Post", iš Kijevo gatvės pasakė: "Rusijos kariuomenė Ukrainoje vykdo karo nusikaltimus. Aš esu vietoje Ukrainoje. Matėme tūkstančius šaudymų į civilius gyventojus ir pastatus. Jie naudoja netikslius ginklus.
"Jie žudo moteris ir vaikus. Niekas neprašė jų "denacifikuoti" mūsų kaip šalies", - sakė jis.
"Mes, Ukrainos žydai, turime religijos laisvę ir saviraiškos laisvę", - sakė Azmanas, užsimindamas apie savo kolegas iš Rusijos žydų bendruomenės - nors jie visi yra Chabado judėjimo nariai, jo kolegos į krizę regione reaguoja labai skirtingai.
"Kiekvienas, kuris remia šį [karą], yra karo nusikaltimų bendrininkas. Nesvarbu, kas ir kokie jie būtų - įskaitant Rusijos žydus", - sakė Azmanas, vėl užsimindamas apie Borodą, taip pat apie savo partnerį, vadovaujantį Rusijos žydų bendruomenei, rabiną Berlą Lazarą. "Suprantu, kad rabinai Rusijoje gali neturėti kito pasirinkimo, nes "geležinės uždangos" vėl įsitaiso. Aš gimiau Rusijoje ir žinau, kas yra geležinė uždanga.
"Jie gali būti priversti tai pasakyti, - sakė Azmanas ir pridūrė: - Aš jį [rabiną Borodą] gerai pažįstu. Galbūt situacija, kurioje jis atsidūrė, yra pavojinga jo gyvybei. Kiekvienas žmogus priima savo sprendimus. Komunizmo laikais iš manęs norėjo, kad daryčiau dalykus prieš savo valią, ir aš jų nedariau; niekas manęs neprivers daryti dalykų prieš savo sąžinę", - sakė jis.
"Siūlau Aleksandrui Borodai pasimokyti iš asmeninės paskutiniojo Chabad-Lubavičiaus rebe tėvo istorijos. Komunistai jam grasino ir norėjo nužudyti, bet jis jų nebijojo. Jis nepardavė savo žydiškų įsitikinimų ir sąžinės velniui. Jis nugalėjo Staliną", - su ašaromis akyse kalbėjo Azmanas, turėdamas omenyje rabiną Levi Icchaką Šneersoną, kurį komunistinis režimas suėmė už jo poziciją prieš partijos pastangas išnaikinti žydų praktiką ir mokymąsi tuometinėje Sovietų Sąjungoje.
"Manau, kad nors visas pasaulis susivienijo su žydų kilmės Ukrainos prezidentu Volodymyru Zelenskiu - ne tik Ukrainos žmonės palaiko prezidentą, bet net ir Ukrainos rusai jį palaiko. Laisvasis pasaulis - išskyrus diktatūros šalis - palaiko Ukrainą", - sakė Azmanas.
RABBI BORODA "turi pasirinkimą: arba būti "šviesos" - tai yra Ukrainos - pusėje, arba su tamsa: Rusija. Tai jo pasirinkimo laisvė", - sakė Azmanas.
"Kai karas baigsis, jam ir kitiems bus labai sunku gyventi su šia sąžine; karas greitai baigsis, tačiau mes visą gyvenimą gyvensime su šiais praradimais", - prognozavo jis. "Dievas pasirūpins, kad [tie, kurie rėmė Putino režimą] būtų patraukti atsakomybėn".
Kaip rašoma J.Post, kovo pradžioje rabinas Azmanas savo sinagogoje įrašė vaizdo įrašą, kuriame pasiuntė panašią žinią rabinui Lazarui. Tuomet jis pasakė: ,,Aš noriu pasakyti, kad tai, ką jis pasakė, yra tikra tiesa: "Kreipiuosi į Rusijos rabinus, Rusijos žydus ir paprastus rusus su viena žinia: Žmonės, sustabdykite karą! Nesivadovaukite tuo, ką jums sako per televiziją - jums meluojama.
"Čia vyksta karo nusikaltimas, - sakė jis vaizdo įraše rusų kalba, dramatiškai kalbėdamas ir apkabinęs Toros ritinį. "Rusijos kariuomenė, kuri 1941 m. nugalėjo nacius, šiandien bombarduoja Kijevą, civilių gyvenamąją teritoriją".
Kitą dieną Lazaras paskelbė pareiškimą, kuriame ragino siekti taikos, tačiau jis buvo labai miglotas ir neryžtingas.
Azmanas sakė, kad perskaitęs interviu su Boroda tapo daug griežtesnis. "Jie remia žmonių žudymą, nesvarbu kieno - žydų ar ne žydų", - sakė jis apie tuos, kurie remia Putiną.
"Jis taip pat palaikė žydų žudymą", - sakė jis apie Borodą. "Tie, kurie remia karą, remia daugelio žydų nužudymą. Yra tiek daug žydų, kurie man skambina ir prašo padėti surasti jų giminaičius tokiuose miestuose kaip Mariupolis ar Charkovas. Putinas šiuos miestus ištrynė. Mes negalime rasti visų jų giminaičių".
Galiausiai Azmanas pasakė: "Esu labai piktas."
Ukrainos vyriausiasis rabinas tikisi, kad ketvirtadienio vakarą per Maariv, vakarinę maldą, susirinks minjanas (12 vyrų kvorumas), nes tada jis švęs savo 56-ąjį gimtadienį - bombarduojamame Kijevo mieste.
Bulgarų politikas Plamenas Paskovas atsakė į klausytojų klausimus ir patvirtino savo nuomonę, kad
Ukrainos teritorijos depopuliacija vyksta pagal Chazarijos 2.0 sukūrimo planą, apie kurį pirmasis prašneko Urainos Charkovo miesto gyventojas, buvęs Charkovo miesto liberalios žydų bendruomenės pirmininkas, žinomas publicistas, Eduardas Hodos.
Eduardas Hodos (2003), tuometinis Charkovo miesto (Ukraina) Liberalios žydų bandruomenės pirmininkas, knygoje „Žydiškas sindromas - 3“ iškėlė „Trijų Chazarijų teoriją“ (11). Autorius tvirtino, kad „skirtingu laiku ir toje pačioje, buvusios TSRS, teritorijoje buvo sukurtos trys Chazarijos:
Pirmoji Chazarija – Didysis Chazarų kaganatas (VII-X amžius);
Antroji Chazarija – Sovdepija (1917 – 20-as dešimtmetis XX amžius);
Trečioji Chazarija – Nepriklausomų Valstybių Sąjunga (Nepriklausomų Valstybių Sąjunga).
1991 metais į valdžią Trečiojoje Chazarijoje atėjo kaganas Borisas Jelcinas, kuris 3 Chazarijos valdymą perdavė kaganui Vladimirui Putinui, kuris yra veikiantis Rusijos kaganas (A.L. pastaba)
„Didysis Chazarų Kaganatas gyvavo kelis šimtmečius, kol 965 metais rusų kunigaikštis Sviatoslavas, pagal rusų metraštį, ir jų miestą paėmė. Gyventojai išbėgiojo, dauguma tapo Sviatoslavo vasalais, o žydų elitas persikėlė į Chazarų kvartalą Kijeve.
VII-VIII amžiais judaizmas jau buvo prestižinė religija. Jo autoritetas rėmėsi, be kita ko, į išvystytą žydų teisę, moralinių-etninių vertybių sistemą, sukaupusią savyje patirtį daugelio kartų, gyvenančių diasporoje, t. y. turinčių galimybę savo religinių-nacionalinių tradicijų bazėje įsisavinti kas geriausia iš patirties visuomenių ir tautų, tarp kurių jie gyveno. Žydų teisė sudarė struktūrą, turinti maždaug 300 tūkstančių klausimų ir atsakymų – fiksuotų teismo sprendimų pačiais įvairiausiais gyvenimo klausimais. Judaizmo buvo įvestas ir palaikomas kodeksu (Talmūdas, A.L.) iš 613 taisyklių tiems, kas save laikė žydais.
Visa tai sudarė teisinį pagrindą ankstyvųjų viduramžių bendruomenėms, išmėtytoms po visą pasaulį ir galėjo būti galingu stimulu chazarų kaganams turėti ideologiškai nepriklausomą poziciją geopolitiniame musulmonų pasaulio ir Bizantijos konflikte.
Iki kaganams priimant judaizmą, žydų teisės modifikacijos procesas buvo baigtas. Ankstyvais viduramžiais priimti judaizmą - reiškė įeiti į išvystytų įstatymų sferą, sutvarkyti daugelį visuomenės santykių pusių: šeimos, etikos, ūkinių, politinių santykių. Judaizmas buvo vienintelis ideologinis pamatas, ant kurio buvo statoma ir klestėjo Pirmoji Chazarija.“
Antroji Chazarija.
„Antrosios – ateistinės – chazarijos kūrimui pradžią davė Visos Rusijos pogromas, nuvilnijęs per bekraštę Stačiatikių imperiją. Pagrindinis smūgis teko stačiatikių cerkvei ir stačiatikių monarchijai Dievo Pateptojo vaidmenyje – paskutiniojo rusiškojo imperatoriaus Nikolajaus II ir jo šeimos.
Valdžia, kaip ir Pirmojoje Chazarijoje, vėl atsidūrė amžinų „civilizatorių“ rankose. Vienok, šį kartą jos užgrobimas nebuvo laipsniškas ir neskausmingas, bet jį lydėjo upės kraujo, kuriame paspringo šalis“.
"...1917 metų vasaris pasibaigė ilgai laukiama pergale prieš Stačiatikių Monarchija. Bet tuo pat metu iš butelio buvo išleistas „belševizmo džinas“, kurio iš pradžių reikiamai neįvertino vasario revoliucijos „autoriai“: ir tarptautinė žydija, kraujo ryšiais susijusi su žydais-internacionalistais (nepasiteisinusios viltys į Trockį), ir ateistinė masonija į idėjinę giminystę su bolševikais.“
„Marksizmas - Leninizmas buvo ne tiktai pragmatišku – politiniu judėjimu, kiek utopine „religija“ su minuso ženklu. Būtent šiuo fanatišku „religingumu“ galima paaiškinti bolševikų imunitetą vakarietiškai liberalizmo įtakai. Jų žydiškumas buvo modifikuotas į ypatingą, internacionalistinę esmę. Bet tai nesukliudė tarptautiniams finansiniams sluoksniams teisingai susiorientuoti dėl bolševikų „misijos“ ir su jų pagalba apsisaugoti nuo stačiatikių monarchijos restauracijos.
Verta taip pat pažymėti, kad tuometinė bolševikų viršūnė buvo sudaryta iš dviejų linijų: iš Lenino kadrų (kuriuos finansavo ir 1917 m. permetė į Rusiją vokiečiai) ir Trockio kadrų (juos finansavo ir tuo metu permetė į Rusiją amerikiečių pusė). Bet visas fokusas tame, kad abiem atvejais pinigų davėjais buvo šifai-varburgai – žydų finansinis elitas“.
„Suprantama, priimdami dosnią „sponsorystę“ žydų finansinių veikėjų, ir Trockis, ir Leninas nuoširdžiai manė, kad bankininkai, kosmopolitizuodami pasaulį, „nesąmoningai“ remia pasaulinę komunistinę revoliuciją“.
„Tolimesni įvykiai patvirtino apskaičiavimo tikslumą: stačiatikių monarchija buvo galutinai sutrypta, Dievo Pateptasis buvo nukryžiuotas ant nugalėtojo kryžiaus, ir pats Dievo vardas atiduotas šetoniškai anafemai.“
„Ne atsitiktinai pirmaisiais tarybinės valdžios metais Svijažsko mieste buvo pastatytas paminklas Judui. Stebėjęs paminklo atidengimo ceremoniją danų rašytojas Heningas Keler liudijo:
„Vietiniai tarybiniai deputatai svarstė, kam pastatyti statulą. Liuciferis buvo pripažintas ne pilnai pritariančiu komunizmo idėjai, Kainas- per daug legendine asmenybe, todėl apsistojo ties Judu Iskariotu kaip pilnai istorine asmenybe, pavaizdavę jį visu ūgiu su pakeltais į dangų kumščiais...“
Spartuoliškais tempais, kuriais buvo statoma Antroji Chazarija, buvo lydima malimu į dulkes pagrindines krikščionių šventoves. Naujieji valstybės šeimininkai šėlo ant griuvėsių susprogdintų Rusijos šventovių“.
„Atėjo nauja epocha – ateizmo epocha. Atėjo naujų „šventųjų“ laikas, į kuriuos melstis privertė „neprotingus chazarus“.
Štai kaip atrodė šis bedievių „ikonostasas“ nežinomo dailininko akimis, išleidusio 1922 metai Filadelfijoje „Albumą su 30 fotografijų bolševikų komisarų“. Aukščiausia Tarybinė valdžia – vieni žydai. Po pilietinio karo, griaunančiu viesulu praskriejusiu per pačius atokiausius nugalėtos imperijos užkampius, ir alkanų metų šėlstančio „karinio komunizmo“ atėjo „Antrosios Chazarijos“ laikai. Naujoji ekonominė politika (NEP), sukėlusi tuometinį bumą ir „paleidusi nuo grandinės“ privatų verslą, iš esmės, paženklino naują žvaigždės valandos atėjimą naujos valstybės.
Nesigilinsiu į smulkmenas to periodo, su kurio ypatumais, aš įsitikinęs, pažįstamas kiekvienas žmogus laikęs savo rankose istorijos vadovėlį. Pasakysiu tiktai, kad NEPAS buvo buvo kažkas tiesiog priešingo idealams „laisvės, lygybės, brolybės“ po kurio vėliavomis ėjo į kovą proletarų masės naujieji statytojai „šviesios ateities“.
„Ir tada į valdžią atėjo gruzinas. 1927 metais Josifas Stalinas išsiunčia iš šalies Levą Trockį, ir nuo šio momento antrosios Chazarijos faktiškai nuspręstas...
Šioje vietoje tinka pacituoti vieną iš bolševikų išminčių“ Karlą Radeką, kuris komentavo Stalino veiklą taip:
„Mozė išvedė žydus iš Egipto, o Stalinas – iš Politbiuro“.
Kas vyksta toliau? Plačiu frontu išvystytas puolimas taip vadinamos „trockistinės-lenininės gvardijos“, iki pašaknų nupjaunamos pirmosios eilės „bolševikinių komisarų“ ir pradedama Stalino modelio socialistinės valstybės statyba.
Atsisakęs nuo „chazariškojo“ vystymosi kelio, Stalinas išrado naują Tarybų šalies vystymosi kelią. Pagrindiniais „banginiais“, ant kurių buvo pradėta statyti unikali, neturinti analogų, valstybinis darinys, „tautų tėvas“ naudojo šiuos principus: žemės ūkio kolektyvizacija, pramonės industrializaciją ir valdžios centralizaciją.“
„Tokiu būdu, dėka titaniškų pastangų ir neįtikėtinų aukų piktas Stalino genijus sugebėjo pakeisti istorijos tėkmę, nubrėžtą mums, kaip jūs toliau įsitikinsite, šimtmečiams į priekį.“
Тrečioji Chazarija
„1993 metais Maskvoje Jelcinas įvykdė karinį pučą ir nuo to momento „chazaro-žydų ekstremistai (nulėmę kraštutines ekonomikos transformacijos formas) užvaldė vykdomąją valdžią, užėmė pagrindines pozicijas partijose ir bankų sistemoje“. 2000 metais išvogtą, irstančią ir JAV protektoratu tapusią Rusiją Jelcinas perdavė valdyti Vladimirui Putinui, naujajam Chazarijos kaganui.“
Dabartinius ES vadovus, matomai, vertinant objektyviai, reikėtų vadinti „kaganais su virvėmis ir ant kojų, ir ant kaklo“, o ES ir JAV – globaliu transatlantiniu chazarų kaganatu. Kaip ten bebūtų, Vladimiras Putinas – žymiai protingesnis už absoliučią daugumą ES „kaganų“ ir turi, skirtingai nuo jų, didžiulį savo piliečių palaikymą.
Po totorių-mongolų jungo iki 1917 metų tęsėsi Rusijos nepriklausomybės laikotarpis, Rusijos valstybės susiformavimo ir plėtros etapas. Nuo 1917 metų Rusija vėl patenka į naują jungą. Šį kartą joje vėl įsigali „Chazarų kaganatas“, valdęs VIII-X amžiuose didelę dalį šiuolaikinės Rusijos ir Ukrainos teritorijos. Jis Rusijoje viešpatauja iki mūsų dienų.
Nesenai Rusijos spaudoje pasirodė Rusijos prezidento Vladimiro Putino paso anketa, kurioje nurodoma, kad jis yra žydas, gimęs iš motinos žydės Šalomovos Marijos Ivanovnos. Tai paaiškina Boriso Jelcino šio Kagano pasirinkimą (7).
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą