2019-08-02

Paryžius greitai bus Trečiojo pasaulio sostinė


Demografinė tendencija yra tokia, rašoma analitiniame portale "Gefira", kad europiečių pastatytus miestus iš lėto užgrobia afrikiečiai. Daugelis Afrikos miestų anksčiau buvo balti. Nesvarbu, ar tai būtų Kongo sostinė Kinšasa (Léopoldville), Tanzanijos sostinė Dodoma, ar Kenijos sostinė Nairobis, juos visus įkūrė ir pastatė europiečiai. Priešingai paplitusiam įsitikinimui, europiečiai neužkariavo ir nekolonizavo Afrikos tautų. Kontinentas buvo retai apgyvendintas. Taip, buvo kovų, tačiau europiečiai apsigyveno dažniausiai tuščiose vietose.

Padedant Europai, o pastaruoju metu ir Japonijai bei Kinijai Afrikos šalių gyventojai dauginasi ir šios šalys tampa sparčiausiai gausėjančiomis Žemėje. Kinšasa, Dodomas, Nairobis, – kažkada europiniai – dabar tapo afrikiečių miestais, ir nėra jokio pagrindo manyti, kad šis procesas sustos ties juodojo kontinento sienos. Dabar būtent Paryžius taps pirmąja tikra Afrikos sostine. Didelėje jo dalyje baltaodžius prancūzus pakeitė afrikiečiai, ir šis procesas nesustos artimiausiu metu. Paimkime Prancūzijos nacionalinę futbolo komandą: kartais atrodo, kad ji atstovauja Senegalui ar Kongui.


Iki šiol prancūzai švenčia savo nacionalinę šventę, surengdami didelį karinį paradą Eliziejaus laukuose liepos 14 d. Šiandien kai kurie „prancūzai“ švenčia „savo“ šalies pergalę Afrikos tautų taurėje, Paryžiaus centre išskleidę Alžyro, o ne Prancūzijos vėliavas. Tuo metu, kai baltieji prancūzai per nacionalinę šventę nušvilpė prezidentą Makroną, prancūzai su tamsesniu veidų atspalviu šventė savo pergalę Afrikos tautų taurėje ir gyrėsi užkariausią Prancūziją greičiau nei vokiečiai 1940 m., keršydami už prancūzų savo šalių kolonizaciją ankstesniais amžiais.

Kažkada Afrikoje, o dabar Europoje, prancūzai palaipsniui praranda teritoriją ir reguliariai skaitome, Prancūzijos valstybės atstovai, ar tai būtų policija ar greitosios pagalbos darbuotojai, patenka į pasalą, o policijos pareigūnai užpuolami naujų prancūzų. Visų dėmesį atkreipia Naujųjų metų šventimas, pažymėtas šimtų automobilių sudeginimu. Tai lydi ir kitus įvykius, tokius, kaip futbolo taurės pergalės.

Rinkti duomenis apie rasę, etninę priklausomybę ir religiją Prancūzijoje draudžiama nuo 1872 metų, todėl nelengva gauti skaičius, kurie suskirstytų Prancūzijos visuomenę pagal minėtas kategorijas. Reikia pasikliauti netiesioginiais vertinimais, sukuriant apskaičiavimo metodikas. Tačiau Paryžiaus ir kitų stambių Prancūzijos miestų svečiai neabejoja, kad vyksta spartūs etniniai pokyčiai. Naikinamas senasis pasaulio kultūros sostinės veidas ir išryškėja kažkas kokybiškai ir kiekybiškai naujo: Alžyras, Karačis ir Lusaka kartu paėmus.

Prancūzams nepavyko paversti afrikiečių tikraisiais prancūzais per labai trumpą kolonijinę erą, todėl nėra pagrindo manyti, kad greitai mažėjant prancūzų skaičiui tai pavyks dabar, kai Afrikos gyventojai persikelia į Prancūzijos metropoliją. Kadaise Paryžius buvo Europos centras, kėlęs pavydą daugeliui Europos sostinių, gerai žinomas dėl mados, universitetų, naujovių ir mokslo, bet tai jau yra praeitis. Po 25 metų Paryžius bus žinomas kaip pirmasis Afrikos miestas Europoje, turintis visas atitinkamas problemas. Šeštajame dešimtmetyje prancūzai buvo ištremti iš Azijos ir Afrikos; dabar jie yra ištremti iš paskutinės teritorijos, kurią vis dar išlaiko. Skirtumas tas, kad šį kartą nėra gimtosios šalies, į kurią galima pasitraukti.

Kliedinti Prancūzijos elita mano, kad bet kas gali būti Prancūzijos piliečiu, jei jis priima prancūziškumą. Galima būtų paklausti, kas yra prancūziškumas, kuriam atstovauja Emanuelis Makronas ar kurį paaiškino Marine Le Pen, bet nekreipkite dėmesio į šį niuansą, net jei kalbama apie Makrono prancūziškumą. Trečiojo pasaulio ne tik nesijaučia prancūzais, bet atvirai ir agresyviai pabrėžia savo skirtingumą: jie mosuoja užsienio vėliavomis Paryžiuje ir kalba apie tai, kad užkariavo Prancūziją efektyviau ir rezultatyviau nei vokiečiai 1940 m.









Komentarų nėra:

Rašyti komentarą