ELIJAHU BEN SOLOMON ZALMAN (1720–1797),
dar vadinamas
Vilniaus Gaonu, buvo Talmudo tyrinėtojas, o pagal šių dienų
vertinimą, kaip tai daro meras Šimašius ir jo bendraminčiai,
vertindami istorines asmenybes, Talmudas – ekstremistinė
literatūra. Talmude yra 613 įsakymų žydams, bet manau, kad pakaks
ir 100 įsakymų iš Talmudo, arba „Šulchan aruch“ (padengtas
stalas), norint įsitikinti šio 5 šimtmetyje parašyto kūrinio
ekstremizmu, kaip ekstremizmas yra suprantamas šių dienų
tolerantiškoje Europoje. Su šios garbingų rabinų sudarytos knygos
turiniu galima susipažinti čia.
Nei proto, nei
logikos aš nematau Vilniaus mero
Remigijaus Šimašiaus veikloje, o vien Lietuvos ir jos didvyrių
niekinimą, antisemitizmo kurstymą, visuomenės supriešinimą,
todėl siūlau jam pervadinti Gaono gatvę, o per šabatą, 4 valandą
iš ryto, atsiųsti „Grindos“ darbuotojus ir išvežti paminklą
Gaonui į savivaldybės sandėlį.
Įdomu, kiek minučių
ar valandų po tokio veiksmo Šimašius liktų Vilniaus meru?
Naikindamas lietuvių tautos Didvyrių atminimą Vilniuje,
kurstydamas antisemitizmą, jis vargu ar sulauks pelnytos bausmės už
vandalizmą ir nesantaikos tarp tautų kurstymą. Metras, pagal kurį
perrašinėjama istorija labai jau skirtingas, o Lietuva - toks
kraštas, kur didžiausias prie valdžios lovio pripuolančių siekis
– tapti šabesgojais. Šiems veikėjams ir skiriu Aleksandro
Rozenbaumo dainą „Šabesgoj“. Kaip pasakoja dainos autorius ir
atlikėjas Aleksandras Rozenbaumas, jo daina paremta tikru
atsitikimu, kurį jam papasakojo sena tautietė.
Dainoje pasakojama,
kad Baltarusijos miestelyje gyveno šabesgojus Ivanas, kuris
šeštadieniais patarnaudavo religingiems žydams, nes per šabatą
šiems draudžiama dirbti. Bendruomenė džiaugėsi šabesgojumi
Ivanu, o Ivanas džiaugėsi geru uždarbiu. Kazusas įvyko Ivanui
mirus, kai išaiškėjo apgavystė – Ivanas buvo apipjaustytas.
Ar ne taip nutiks su Vilniaus meru?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą