Gruodžio 22 dieną pasirodė žinomo
Vokietijos žurnalisto-ekonomisto, laikraščio „Franfuter
Allgemeine Zeitung“ ir jo tipografijos bendrasavininkio, AfD
Desiderius-Erasmus fondo vicepirminiko Klaus Peter Krause
straipsnis „Die geplante Afrikanisierung der EU“ (planinė ES
afrikanizacija). Jame autorius atkreipia dėmesį
į 2019 metų kovo mėnesio 26 dienos Europos
parlamento rezoliuciją dėl „afrikietiškos kilmės žmonių
pagrindinių teisių.“
Kokia šios kompanijos esmė?
Autoriaus
nuomone, tikslingai kuriama sumaišytos rasės visuomenė. „Švenčiate
Kalėdas, jūs dar galite tai daryti. Nors mes žinome tiksliai,
kuomet mes, balti europiečiai, tapsime užguita mažuma, afrikiečiai
migrantai papasakos mums, kas čia vyksta...“ - rašo autorius.
Apie šį ES virsmą informavo tik
alternatyvios MIP
Buvo tylima apie rezoliuciją
2018/2899(RSP), apie ją buvo pranešta tik 2019 metų spalio 26
dieną, tai yra po devynių mėnesių. Ji skirta, sprendžiant iš
pavadinimo, „pagrindinėms teisėms afrikinės kilmės žmonių
Europoje“. Turima omenyje ES, o ne Europą. Tik alternatyvios MIP
suprato, ką slepia ši rezoliucija.
„Afrikanizacija jau buvo numatyta
2008 metais“
Apie ES „afrikanizacijos“ planą
parašė 2008 metais vienintelis „Daily Express“ straipsnyje
"Secret plot to let 50million African workers into EU"(slaptas
suokalbis, kad įsileisti 50 milijonų Afrikos darbininkų į ES).
Ši programa yra intensyviai
įgyvendinama. Kad nedalyvauti šiame susinaikinimo procese, Anglija
bėga iš ES.
„Dabar ES eina toliau. Kuriami
konkretūs planai, kaip sukurti ES aplinką, kuri įtvirtins
afrikiečius Europoje juridiškai, ir žmonių sąmonėje.“ - rašo
Krause.
Pirmasis pranešimas apie ES patylomis
vykdomą nusikaltimą prieš Europos tautas, pasirodė austrų
portale www.unzensuriert.at
„Europos afrikanizacija tiri vykti pagal ES įsakymą“(Afrikanisierung Europas soll auf Anordnung der EU jetzt
durchgepeitscht werden).
Pastaba: Straipsnio pabaigoje aš
pateikiu visą Europos parlamento rezoliucijos tekstą.
Šiame baltosios rasės genocido
strateginiame plane nurodomą, kad:
- Valstybės narės turi užtikrinti, kad migrantai, pabėgėliai ir prieglobsčio ieškantys asmenys galėtų atvykti saugiai ir legaliai.
- Afrikiečiai turi būti sustiprintai demonstruojami televizijos laidose ir kitose masinio informavimo priemonėse.
- Turi būti nustatyta sistema kvotų etninėms ir rasinėms mažumoms darbinėje veikloje.
- Todėl, kad afrikiečiai, neva, diskriminuojami būsto atžvilgiu, valstybė rūpintis jų būsto gerove.
- Numatoma sukurti darbo grupes prieš „afrofobiją“ ir finansuoti kairiąsias NVO.
- Tie, kas nenori būti perauklėjamas, turi būti suimti, persekiojami ir baudžiami, kaip „neapykantos nusikaltėliai.
- Policijai ir specialiosioms tarnyboms draudžiama nurodyti nusikaltėlių rasę, odos spalvą.
Šios rezoliucijos šaknys glūdi JTO
migracijos pakte, dėl kurio ne kartą buvo perspėjama ir kurio,
laimei, nepasirašė Austrija ir kai kurios kitos Centrinės Europos
valstybės. Pagal priimtą rezoliuciją, afrikiečiai turi būti
vežami neribojamai, ir planingai paskirstomi Europoje ir būti
legalizuoti iš nelegalų statuso. Neturi likti skirtumo tarp
nelegalų, pabėgėlių ir prašančiųjų prieglobsčio. Negrams
numatoma skirti preferencijas baltųjų eutochtonų atžvilgiu. Šis
Lietuvos ir kitų ES valstybių konstitucijos pažeidimas vadinamas
„pozityvia diskriminacija“.
Šie nusikalstami ES planai yra surišti
su milžiniškomis materialinėmis sąnaudomis, kurias dengs ES
mokesčių mokėtojai, tačiau atneš milžiniškus pelnus
nusikaltėlių NVO, vykdančių juodąją migraciją (juoda visomis
prasmėmis). Plesis represijos ir draudimai MIP, socialiniuose
tinkluose, viešame gyvenime.
Istorijos faktų iškraipymas
Rezoliucijoje tvirtinama: „O. kadangi, nors Afrikos kilmės
asmenys per visą istoriją labai padėjo kurti Europos visuomenę“.
Klaus Peter Krause rašo: „Tai visiškai neatitinka istorinių
faktų. Bet su kokiu melu europiečiams bandoma primesti
įsipareigojimą Europai neribotai priiminėti žmones iš Afrikos“.
Siūloma afrikiečiams įvažiuoti į ES „saugiai ir legaliai“,
jų atvykimą ir apsigyvenimą ES įvairiausiais būdais. ES – jau
ėmė kasti sau duobę. Laikas tam pasipriešinti. Atkreipiamas
dėmesys į tai, kodėl kažkokiai dirbtinai išskirtai grupei žmonių
sukuriamos specialios teisės, prieštaraujančios konstitucijai,
diskriminuojami visi kiti, kurie padaromi nelygūs prieš įstatymą.
Afrikiečiams konstitucija garantuoja
tas pačias teises, kaip ir visiems kitiems piliečiams (29
straipsnis), todėl šita rezoliuciją yra žalinga, ji pažeidžia
Lietuvos Konstituciją.
Nuo multikultūralizmo į
unikultūralizmą
Klaus Peter Krause pažymi, kad
„palikuonims šiandieninių mulikultūralizmo pasekėjų (Lietuvoje
turime „globalios Lietuvos“ bepročių grupę, A.L.) ateina
skausmingas prabudimas. ES ir multikultūrinės daroma unikultūrine,
Europa apgyvendinama juodais žmonėmis, todėl visi, kas dar
neprarado proto turi sukilti prieš šį neteisėtą ir nedemokratinę
savo Tėvynės afrikanizaciją.“
Nuorodos:
2019 m. kovo 26 d. Europos Parlamento
rezoliucija dėl Afrikos kilmės asmenų pagrindinių teisių
Europoje (2018/2899(RSP))
Europos Parlamentas,
– atsižvelgdamas į
Sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo (SESV), ypač į jos antrą
ir ketvirtą–septintą preambulės įtraukas, 2 straipsnį, 3
straipsnio 3 dalies antrą pastraipą ir 6 straipsnį,
– atsižvelgdamas į
Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 10 ir 19 straipsnius,
– atsižvelgdamas į
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartiją,
– atsižvelgdamas į
2000 m. birželio 29 d. Tarybos direktyvą 2000/43/EB,
įgyvendinančią vienodo požiūrio principą asmenims
nepriklausomai nuo jų rasės arba etninės priklausomybės(1),
– atsižvelgdamas į
2000 m. lapkričio 27 d. Tarybos direktyvą 2000/78/EB,
nustatančią vienodo požiūrio užimtumo ir profesinėje srityje
bendruosius pagrindus(2),
– atsižvelgdamas į
2008 m. lapkričio 28 d. Tarybos pamatinį sprendimą
2008/913/TVR dėl kovos su tam tikromis rasizmo ir ksenofobijos
formomis bei apraiškomis baudžiamosios teisės priemonėmis(3),
– atsižvelgdamas į
2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvą 2012/29/ES, kuria nustatomi būtiniausi nusikaltimų aukų
teisių, paramos joms ir jų apsaugos standartai ir kuria pakeičiamas
Tarybos pamatinis sprendimas 2001/220/TVR(4),
– atsižvelgdamas į
2017 m. gruodžio mėn. Europos Sąjungos pagrindinių
teisių agentūros (FRA) paskelbtą antrąjį Europos Sąjungos
mažumų ir diskriminacijos tyrimą (EU-MIDIS II) ir į FRA
ataskaitą dėl Afrikos kilmės asmenų patiriamos rasinės
diskriminacijos ir rasistinio smurto prieš juos ES(5),
– atsižvelgdamas į savo
2018 m. kovo 1 d. rezoliuciją dėl pagrindinių teisių
padėties Europos Sąjungoje 2016 m(6),
– atsižvelgdamas į tai,
kad 2016 m. birželio mėn. įsteigta ES kovos su rasizmu,
ksenofobija ir kitų formų netolerancija aukšto lygio grupė,
– atsižvelgdamas į Kovos
su neteisėtu neapykantos kurstymu internete elgesio kodeksą, dėl
kurio 2016 m. gegužės 31 d. susitarė Komisija ir
svarbiausios IT bendrovės bei kitos platformos ir socialinių tinklų
bendrovės,
– atsižvelgdamas į 2011
m. spalio 3 d. JT Rasinės diskriminacijos panaikinimo komiteto
bendrąją rekomendaciją Nr. 34 dėl Afrikos kilmės asmenų rasinės
diskriminacijos,
– atsižvelgdamas į 2013
m. gruodžio 23 d. JT Generalinės Asamblėjos rezoliuciją 68/237,
kuria 2015–2024 m. paskelbti Tarptautiniu Afrikos kilmės
asmenų dešimtmečiu,
– atsižvelgdamas į
2014 m. lapkričio 18 d. JT Generalinės Asamblėjos
rezoliuciją 69/16, kurioje pateikiama Afrikos kilmės asmenims
skirta Jungtinių Tautų tarptautinio dešimtmečio programa,
– atsižvelgdamas į
2001 m. Pasaulinės konferencijos prieš rasizmą metu priimtą
Durbano deklaraciją ir Veiksmų programą, kuriose pripažįstama,
kad Afrikos kilmės asmenys susiduria su šimtmečius trunkančiu
rasizmu, diskriminacija ir neteisybe,
– atsižvelgdamas į
Europos komisijos kovai su rasizmu ir netolerancija (angl. ECRI)
bendrąsias politikos rekomendacijas,
– atsižvelgdamas į 2001
m. rugsėjo 19 d. Europos Tarybos Ministrų Komiteto rekomendaciją
dėl Europos policijos etikos kodekso(7),
– 2017 m. liepos 25 d.
atsižvelgdamas į 2017 m. liepos 25 d. Europos Tarybos vyriausiosios
žmogaus teisių komisarės pareiškimą: „Afrofobija. Europa
turėtų panaikinti šį kolonializmo ir vergų prekybos palikimą“,
– atsižvelgdamas į
Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos
Protokolą Nr. 12 dėl nediskriminavimo,
– atsižvelgdamas į
klausimą Komisijai dėl Afrikos kilmės asmenų pagrindinių teisių
Europoje (O-000022/2019 – B8–0016/2019),
– atsižvelgdamas į Darbo
tvarkos taisyklių 128 straipsnio 5 dalį ir 123 straipsnio 2 dalį,
A. kadangi terminas „Afrikos
kilmės asmenys“ taip pat gali būti vartojamas kalbant apie
afroeuropiečius, Afrikos europiečius, arba juodaodžius
europiečius, Afrikos kilmės Karibų regiono gyventojus, arba
juodaodžius Karibų regiono gyventojus, ir juo apibūdinami Afrikos
kilmės Europoje gimę ar joje gyvenantys asmenys arba Europos
Sąjungos piliečiai;
B. kadangi terminais
„afrofobija“, „afrifobija“ ir „prieš juodaodžius
nukreiptas rasizmas“ apibūdinamas konkrečios formos rasizmas,
įskaitant bet kokius smurto ar diskriminacijos aktus, kurį skatina
istoriniai piktnaudžiavimo atvejai ir neigiami stereotipai ir dėl
kurio Afrikos kilmės asmenys patiria atskirtį ir yra nužmoginami.
kadangi Europos Tarybos žmogaus teisių komisarė pripažino, kad
šis reiškinys susijęs su istorinėmis represinėmis kolonializmo
ir transatlantinės vergų prekybos struktūromis;
C. kadangi Europoje gyvena
apytiksliai 15 mln. Afrikos kilmės asmenų(8), tačiau duomenys
apie lygybę ES valstybėse narėse renkami nei sistemingai, nei šį
procesą grindžiant tapatybės pasirinkimu, o į jį dažnai
neįtraukiami migrantų ar trečiosios kartos ir ankstesnių kartų
migrantų palikuonys;
D. kadangi Europos Sąjungos
pagrindinių teisių agentūra (FRA) yra dokumentais pagrindusi tai,
kad Užsachario Afrikos kilmės mažumos Europoje yra ypač linkusios
patirti rasizmą ir diskriminaciją pavojus visose gyvenimo
srityse(9);
E. kadangi, remiantis
pastaruoju antruoju Europos Sąjungos mažumų ir diskriminacijos
tyrimu, kurį atliko Europos Sąjungos pagrindinių teisių agentūra
(FRA)(10), per 12 mėnesių iki tyrimo jauni 16–24 metų Afrikos
kilmės respondentai dažniau patyrė neapykantos skatinamą
priekabiavimą (32 proc.) negu vyresni respondentai, o su
priekabiavimu elektroninėje erdvėje dažniausiai susiduria jauni
respondentai, tačiau su amžiumi tokio priekabiavimo atvejų mažėja;
F. kadangi valstybėse
narėse instituciniu lygmeniu vis dar iš esmės nepripažįstami
istoriniai su neteisybe afrikiečių ir Afrikos kilmės asmenų
atžvilgiu susiję įvykiai, įskaitant pavergimą, priverčiamąjį
darbą, rasinį apartheidą, žudynes ir genocidą Europos vykdyto
kolonializmo ir transatlantinės vergų prekybos metu, ir už juos
neprisiimama atsakomybė;
G. kadangi kai kuriose
Europos tradicijose įsigalėjusiais diskriminaciniais stereotipais,
įskaitant juodaodžių kultūros vaizdavimą pramogų tikslais,
įtvirtinami giliai įsišakniję stereotipai apie Afrikos kilmės
asmenis, dėl kurių gali padidėti diskriminacija;
H. kadangi reikėtų
palankai vertinti ir remti svarbų nacionalinių lygybės įstaigų
ir Europos lygybės įstaigų tinklo (angl. Equinet) atliekamą
darbą;
I. kadangi Europos saugumo
ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) Demokratinių institucijų
ir žmogaus teisių biuro Metinėje neapykantos nusikaltimų
ataskaitoje(11) nustatyta, kad Afrikos kilmės asmenys dažnai
tampa rasistinio smurto objektais, tačiau daugelyje šalių aukoms,
atsigaunant nuo smurtinių išpuolių, trūksta teisinės pagalbos ir
finansinės paramos;
J. kadangi už teisinės
valstybės principą ir piliečių pagrindines teises pirmiausia yra
atsakingos vyriausybės, taigi ir atsakomybė už smurtą, įskaitant
afrofobijos skatinamą smurtą, stebėseną ir jo prevenciją, taip
pat nusikaltimų vykdytojų traukimą atsakomybėn taip pat tenka
vyriausybėms;
K. kadangi esama tik ribotų
duomenų apie rasinę diskriminaciją švietimo sistemoje; tačiau,
kadangi iš įrodymų matyti, kad Afrikos kilmės vaikai valstybėse
narėse mokyklose gauna žemesnius įvertinimus negu baltaodžiai jų
bendraklasiai ir Afrikos kilmės vaikai gerokai dažniau nebaigia
mokyklos(12);
L. kadangi Afrikos kilmės
suaugusieji ir vaikai laikomi policijos areštinėje, vis labiau
pažeidžiami, nes užregistruojama daug smurto ir mirties atvejų;
atsižvelgdamas į tai, kad vykdoma įprastinė rasinio profiliavimo,
diskriminacinio pobūdžio „sustabdyk ir apieškok“ metodika ir
stebėjimas, egzistuojant piktnaudžiavimu valdžia teisėsaugos
srityje ir vykdant nusikalstamumo prevenciją, kovą su terorizmu
arba imigracijos kontrolę;
M. kadangi esama teisių
gynimo diskriminacijos atveju priemonių, taigi reikalinga patikima
ir konkreti struktūrinio rasizmo, su kuriuo Europoje susiduria
Afrikos kilmės asmenys, mažinimo politika, kuri būtų įgyvendinama
tokiose srityse kaip, be kita ko, užimtumas, švietimas, sveikatos
priežiūra, baudžiamoji justicija ir dalyvavimas politinėje
veikloje, taip pat migracijos ir prieglobsčio politikos ir praktikos
poveikis;
N. kadangi Afrikos kilmės
asmenys Europoje patiria diskriminaciją būsto rinkoje, taip pat
teritorinę segregaciją – turi gyventi vietovėse, kuriose
gyvena mažas pajamas gaunantys asmenys ir kuriose būstai yra ankšti
ir prastos kokybės;
O. kadangi, nors Afrikos
kilmės asmenys per visą istoriją labai padėjo kurti Europos
visuomenę ir kadangi daug jų susiduria su diskriminacija darbo
rinkoje;
P. kadangi mažesnes pajamas
gaunančių Europos gyventojų sluoksniuose Afrikos kilmės asmenys
sudaro neproporcingai didelę dalį;
Q. kadangi Europos Sąjungoje
Afrikos kilmės asmenims itin menkai atstovaujama Europos,
nacionaliniu ir vietos lygmenimis veikiančiose politinėse ir
teisėkūros institucijose;
R. kadangi tiek
nacionaliniu, tiek Europos lygmeniu Afrikos kilmės politikai
viešojoje erdvėje vis dar susiduria su gėdingais išpuoliais;
S. kadangi Afrikos kilmės
asmenys susiduria su struktūriniu rasizmu ir diskriminacija, kurie
dažnai persipina su kitų formų diskriminacija ir priespauda dėl
lyties, rasės, odos spalvos, etninės arba socialinės kilmės,
genetinių požymių, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar
kitų pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, nuosavybės, gimimo
aplinkybių, negalios, amžiaus ar seksualinės orientacijos;
T. kadangi dažnėjantys su
afrofobija susiję išpuoliai Europoje pastaruoju metu buvo
tiesiogiai nukreipiami į trečiųjų šalių piliečius, ypač
pabėgėlius ir migrantus;
1. ragina valstybes nares ir
ES institucijas pripažinti, kad Afrikos kilmės asmenys dažniausiai
susiduria su rasizmu, diskriminacija ir ksenofobija, taip pat su
nevienodomis žmogaus ir pagrindinėmis teisėmis apskritai, t. y.
struktūriniu rasizmu ir tai, kad jie turi teisę į apsaugą nuo šių
skirtumų tiek kaip atskiri asmenys, tiek ir kaip grupės, įskaitant
pozityvias priemones siekiant skatinti ir visapusiškai bei vienodai
naudotis savo teisėmis;
2. mano, kad aktyvus ir
prasmingas Afrikos kilmės asmenų dalyvavimas socialinėje,
ekonominėje, politinėje ir kultūrinėje veikloje yra labai svarbus
siekiant kovoti su afrofobijos reiškiniu ir užtikrinti jų įtrauktį
Europoje;
3. ragina Komisiją parengti
ES Afrikos kilmės asmenų socialinės įtraukties ir integracijos
nacionalinių strategijų planą;
4. griežtai smerkia bet
kokius fizinius ar žodinius išpuolius prieš Afrikos kilmės
asmenis tiek asmeninėje, tiek viešojoje aplinkoje;
5. ragina ES institucijas ir
valstybes nares oficialiai pripažinti ir minėti Afrikos kilmės
asmenų istorinius įvykius Europoje, įskaitant praeityje įvykdytą
ir dabartinę neteisybę ir nusikaltimus žmoniškumui, pavyzdžiui,
vergiją ir transatlantinę vergų prekybą, arba nusikaltimus,
padarytus Europos kolonializmo metu, taip pat didelius Afrikos kilmės
asmenų pasiektus laimėjimus ir teigiamą indėlį, šiuo tikslu
tiek ES, tiek ir nacionaliniu lygmenimis oficialiai minint
Tarptautinę vergijos ir transatlantinės vergų prekybos aukų
atminimo dieną ir pradedant skelbti Juodaodžių istorijos mėnesius;
6. ragina valstybes nares ir
Europos institucijas oficialiai minėti tarptautinį JT Afrikos
kilmės žmonių dešimtmetį ir imtis veiksmingų priemonių jo
veiklos programai įgyvendinti vadovaujantis pripažinimo, teisingumo
ir vystymosi principais;
7. primena, kad kai kurios
valstybės narės imasi priemonių, siekdamos prasmingai ir
veiksmingai atlyginti žalą už praeityje Afrikos kilmės asmenims
įvykdytą neteisybę ir nusikaltimus žmoniškumui, atsižvelgdamos
į ilgalaikį jų poveikį dabartiniais laikais;
8. ragina ES institucijas ir
likusias valstybes nares vadovautis šiuo pavyzdžiu, kuris gali
atimti tam tikrų formų žalos atlyginimą, pavyzdžiui, viešą
atsiprašymą ir pavogtų artefaktų grąžinimą jų kilmės šalims;
9. ragina valstybes nares
išslaptinti savo kolonijinius archyvus;
10. ragina ES institucijas
ir jos valstybes nares stengtis sistemingai kovoti su etnine
diskriminacija ir neapykantos nusikaltimais ir kartu su kitais
pagrindiniais suinteresuotaisiais subjektais parengti veiksmingas,
įrodymais grindžiamas teisinio ir politinio atsako į šiuos
reiškinius priemones; mano, kad, jei būtų renkami duomenys apie
etninę diskriminaciją ir neapykantos nusikaltimus, tai turėtų
būti daroma tik siekiant nustatyti ksenofobijos ir diskriminacinių
kalbų bei veiksmų priežastis ir kovoti su šiais reiškiniais,
vadovaujantis nacionalinėmis teisinėmis sistemomis ir ES duomenų
apsaugos teisės aktais;
11. ragina valstybes nares
rengti nacionalines kovos su rasizmu strategijas, kuriomis būtų
gerinama Afrikos kilmės asmenų padėtis tokiose srityse kaip
švietimas, aprūpinimas būstu, sveikatos priežiūra, užimtumas,
viešosios tvarkos palaikymas, socialinės paslaugos ir teisingumo
sistema bei dalyvavimas ir atstovavimas politinėje veikloje; ragina
Afrikos kilmės asmenis dalyvauti televizijos programose ir kituose
žiniasklaidos kanaluose, siekiant tinkamai spręsti atstovavimo
Afrikos kilmės asmenims ir sektinų pavyzdžių Afrikos kilmės
vaikams trūkumo problemas;
12. pabrėžia svarbų
pilietinės visuomenės organizacijų vaidmenį, atliekamą kovojant
su rasizmu ir diskriminacija, ir ragina Europos, nacionaliniu ir
vietos lygmenimis didinti visuomeninėms organizacijoms skiriamą
finansinę paramą;
13. ragina Komisiją savo
dabartinėse finansavimo programose ir kitu daugiamečiu laikotarpiu
skirti dėmesio Afrikos kilmės asmenims;
14. Ragina Komisiją
atitinkamose savo tarnybose sudaryti specialią darbo grupę, itin
daug dėmesio skiriant afrofobijos klausimams;
15. reikalauja, kad
valstybės narės įgyvendintų ir tinkamai vykdytų Tarybos pamatinį
sprendimą dėl kovos su tam tikromis rasizmo ir ksenofobijos
formomis bei apraiškomis baudžiamosios teisės priemonėmis, visų
pirma diskriminacija dėl rasės, pilietybės ar etninės kilmės
grindžiamus nusikaltimų motyvus laikytų sunkinančiomis
aplinkybėmis, siekiant užtikrinti, kad prieš Afrikos kilmės
asmenis vykdomi neapykantos nusikaltimai būtų užregistruojami ir
ištiriami, o jų vykdytojai – patraukiami atsakomybėn ir
nubaudžiami;
16. ragina valstybes nares
veiksmingai reaguoti į neapykantos nusikaltimus, be kita ko, ištirti
diskriminacija dėl rasės, pilietybės ar etninės kilmės
grindžiamus nusikaltimų motyvus ir užtikrinti, kad neapykantos
nusikaltimai prieš Afrikos kilmės asmenis būtų registruojami,
tiriami, juos padarę asmenys traukiami baudžiamojon atsakomybėn ir
baudžiami;
17. ragina valstybes nares
visų baudžiamosios teisėsaugos procedūrų metu, taip pat taikant
kovos su terorizmu ir imigracijos kontrolės priemones nebesinaudoti
rasiniu arba etniniu profiliavimu ir oficialiai pripažinti
neteisėtos diskriminacijos ir smurto praktiką bei kovoti su šiais
reiškiniais organizuojant valdžios institucijų mokymą kovos su
rasizmu ir diskriminacija klausimais;
18. ragina valstybes nares
pasmerkti rasistines ir afrofobija grindžiamas tradicijas ir nuo jų
atgrasyti;
19. ragina valstybes nares
savo baudžiamosios justicijos ir švietimo sistemose bei socialinėse
tarnybose stebėti diskriminaciją dėl rasės ir imtis aktyvių
veiksmų, siekiant užtikrinti vienodą teisingumą ir gerinti
teisėsaugos institucijų ir mažumų bendruomenių tarpusavio
santykius, užtikrinti vienodas švietimo galimybes ir gerinti
švietimo įstaigų ir mažumų bendruomenių tarpusavio santykius ir
užtikrinti vienodas galimybes gauti socialines paslaugas ir gerinti
socialines paslaugas teikiančių institucijų ir mažumų
bendruomenių tarpusavio santykius, visų pirma santykius su
juodaodžių bendruomenėmis ir Afrikos kilmės asmenimis;
20. ragina valstybes nares
užtikrinti, kad Afrikos kilmės suaugusieji ir vaikai turėtų
vienodas galimybes gauti kokybišką išsilavinimą ir priežiūrą
be diskriminacijos ir segregacijos, o prireikus užtikrinti tinkamas
paramos mokymuisi priemones; ragina valstybes nares Afrikos kilmės
asmenų istoriją įtraukti į mokymo programas ir pateikti išsamią
kolonializmo ir vergijos apžvalgą, kurioje būtų pripažįstamas
istorinis ir šiuolaikinis neigiamas jų poveikis Afrikos kilmės
asmenims, taip pat užtikrinti, kad mokytojai būtų tinkamai
parengiami šiai užduočiai ir pakankamai pasirengę suvaldyti
įvairovę klasėje;
21. ragina ES institucijas
ir valstybes nares skatinti ir remti Afrikos kilmės asmenims skirtas
užimtumo, verslumo ir ekonominio įgalėjimo sričių iniciatyvas,
kad būtų galima mažinti vidurkį viršijantį Afrikos kilmės
asmenų nedarbo lygį ir diskriminaciją darbo rinkoje su kuria jie
susiduria;
22. ragina valstybes nares
spręsti Afrikos kilmės asmenų diskriminacijos būsto rinkoje
problemą ir imtis konkrečių žingsnių mažinant nelygybę
įsigyjant būstą, o taip pat užtikrinant galimybes įsigyti
tinkamą būstą;
23. ragina Komisiją ir
valstybes nares, atsižvelgiant į galiojančius teisės aktus ir
esamą praktiką, užtikrinti saugius ir teisėtus migrantų,
pabėgėlių ir prieglobsčio prašytojų atvykimo į ES būdus;
24. ragina Komisiją ir
Europos išorės veiksmų tarnybą veiksmingai užtikrinti, kad
organizacijoms arba grupuotėms, dalyvaujančioms pavergiant
juodaodžius ir Afrikos migrantus, prekiaujant jai, juos kankinant
prievartaujant arba siejamoms su tokia neteisėta veikla, nebūtų
skiriamos jokios ES lėšos ir parama ir su jomis nebūtų
bendradarbiaujama;
25. ragina Europos
institucijas patvirtinti darbo jėgos įvairovės ir įtraukties
strategiją, kuria būtų nustatomas etninių ir rasinių mažumų
dalyvavimo jų darbo rinkoje strateginis planas, kuriuo būtų
papildomos šiuo metu dedamos pastangos;
26. ragina Europos partijas
ir politinius fondus, taip pat visais ES lygmenimis veikiančius
parlamentus remti ir plėtoti iniciatyvas, kuriomis Afrikos kilmės
asmenys skatinami dalyvauti politinėje veikloje;
27. ragina Komisiją
glaudžiai bendradarbiauti su tarptautiniais subjektais, pavyzdžiui,
su ESBO, JT, Afrikos Sąjunga ir Europos Taryba, taip pat su kitais
tarptautiniais partneriais, kad su afrofobija būtų kovojama
tarptautiniu lygmeniu;
28. paveda Pirmininkui
perduoti šią rezoliuciją Tarybai, Komisijai, valstybių narių
parlamentams ir vyriausybėms ir Europos Tarybos Parlamentinei
Asamblėjai.
Priedas: Žmonių rasės. Prof.S.Saveljevas.
Priedas: Žmonių rasės. Prof.S.Saveljevas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą