Institutas „Ordo Iuris“ mano, kad
Europos parlamentas 2019 m. gruodžio 18 d. priėmė nepagrįstą
rezoliuciją „dėl LGBT asmenų viešo diskriminavimo ir prieš
juos nukreiptos neapykantos retorikos, įskaitant zonas be LGBT
asmenų.“
Pareiškime sakoma, kad EP rezoliucijos
autoriai primeta „LGBT asmenų teisių“ koncepciją, kaip
fundamentalius įstatymus ir kviečia Lenkijos valdžią anuliuoti
sprendimus vietos savivaldybėse, „pažeidžiančius LDBT asmenų
teises“. EP deputatai rėmėsi nepatikrintais duomenimis, kartodami
kai kurias Lenkijos MIP, melagingai kaltinančias Lenkiją. „Ordo
Iuris“ instituto ekspertai perdavė EP savo pretenzijas.
Pažymima, kad EP rezoliucija
propaguoja LGBT lobi skleidžiamos ideologinius postulatus, kurie
gali pažeisti žmogaus teises. Rezoliucijos pavadinime ir dokumento
tekste autoriai naudoja Lenkijos ir tarptautinėje teisėje
neapibrėžtą „neapykantos kalbos“ sąvoką. Rezoliucijoje
pateikiamas ir terminas „neapykantos kurstymas“ - ši sąvoka
netinkama ir teisininkų kritikuojama, nes sunku nustatyti, kur yra
riba tarp žodžio laisvės ir kritikos, pavadintos „neapykantos
kalba“. Europos parlamentarų raginimas „ES rodyti pavyzdį
kovojant su neapykantą kurstančia kalba jos institucijose; yra
susirūpinęs, kad internete vis dažniau pasitaiko neapykantą
kurstančių kalbų ir rekomenduoja valstybėms narėms įdiegti
paprastą procedūrą, pagal kurią visuomenės nariai galėtų
pranešti apie neapykantos turinio pasirodymą internete (punktas 8),
o taip pat „ragina valstybes nares sukurti ir populiarinti
pranešimo apie neapykantos nusikaltimus ir neapykantą kurstančią
kalbą priemones ir mechanizmus ir užtikrinti, kad bet kuris
įtariamas neapykantos nusikaltimo arba neapykantą kurstančios
kalbos atvejis būtų veiksmingai ištirtas, už jį būtų taikoma
baudžiamoji atsakomybė ir būtų teisiama (punktas 9), kas reiškia
įvedimą praktikoje represinės cenzūros, ir tuo pačiu gali
pažeisti sąžinės ir žodžio laisvę.
Rezoliucijos autoriai neteisingai
priešpastato „LGBT asmenų teises“ su pagrindinėmis žmogaus
teisėmis (pavyzdžiui, 1 rezoliucijos punktas) ir tuo pagrindu
kviečia vertinti padėtį žmogaus teisių ir demokratijos ES
valstybėse-narėse, tarp jų Lenkijoje (punktas 14). Be to, EP
deputatai kviečia Komisiją, „kad visose valstybėse narėse
reikia nešališkai ir reguliariai įvertinti situaciją,
atsižvelgiant į teisinę valstybę, demokratiją ir pagrindines
teises, ir ragina Komisiją stebėti pagrindinių teisių pažeidimus
pagal savo paskelbtą teisinės valstybės peržiūros ciklą; o taip
pat „ragina Komisiją įvertinti, ar Lenkija neįvykdė savo
įsipareigojimo pagal Sutartis ir ar ji turėtų pateikti pagrįstą
nuomonę šiuo klausimu, laikantis SESV 258 straipsnio“ (punktas
16).
Pažymima, kad tarptautinės teisės
doktrinoje nėra išskirtinių „LGBT asmenų teisių“. Kai kurios
šalys traktuoja kitaip žmones, esančius kitokiuose santykiuose,
negu vyro ir moters santykiai,todėl nėra pagrindo pripažinti šias
teises pagrindinėmis žmogaus teisėmis. Be to, rezoliucijos tekste,
yra melagingų, Lenkiją šmeižiančių tvirtinimų dėl menamos
diskriminacijos žmonių, gyvenančių homoseksualiu gyvenimo būdu
(punktai 3 ir 24).
Pabrėžiama, kad nei viena savivaldybė
Lenkijoje nepaskelbė savęs „zona, laisva LGBT-bendruomenės“.
Kai kurios Lenkijos gminos, povietai ir vaivadijos įdiegė
juridiškai įpareigojančius nutarimus dėl bandymų diegti LGBT
ideologiją ir ją skleisti visuomenės gyvenime. Šiuose
dokumentuose aiškiai kalbama ne apie žmones, apie homoseksualizmo
polinkius, o apie politinį LGBT judėjimą.
Ordo Iuris tvirtina, kad Lenkija
nepažeidė ES vertybių, nei sutarties įsipareigojimų. Todėl yra
nepagrįstas kvietimas nediskriminuoti LGBT save pozicionuojančių
piliečių. Primenama, kad ES veikia išimtinai įgaliojimų ribose,
kuriuos jai suteikė valstybės-narės.
Rezoliucijos autoriai, sakoma „Ordo
Iuris“ pretenzijoje, vėl užsiima abejotinu lytinio švietimo
klausimu. Minima išgalvota „LGBT jaunimo“ diskriminaciją mokymo
įstaigose. Tvirtinama, kad „jaunuolių švietimas turi apimti
mokymą apie santykius, pagrįstus lyčių lygybe, sutikimu ir
abipuse pagarba, kaip būdą užkirsti kelią lyčių stereotipams,
LGBT asmenų fobijai ir smurtui dėl lyties bei su jais kovoti“
(punktas 4).
Pažymima, kad lygybė prieš įstatymą
ir nuomonių reiškimo laisvė yra pagrindinė laisvės užtvirtintos
Lenkijos respublikos Konstitucijos, yra vienu iš Europos
demokratinės visuomenės pagrindų.
Nuorodos:
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą