Kad iš Lietuvos kažkur dingo
architektūra – niekas nepasiginčys. Tereikia Vilniuje nusileisti
Ukmergės keliu nuo Ozo ir pervažiuoti Konstitucijos prospektu iki
Žirmūnų tilto, bent iki „Juodojo kubo.“ Visi įrodymai
dingusios architektūros ten išrikiuoti.
Įsitikinti, kad iš Lietuvos pabėgo
menas, irgi nesunku, tereikia nusileisti prie Neries pačiame miesto
centre, ir pamatyti surūdijusį vamzdį – nacionalinės premijos
laureatą. Tuomet viskas tampa aišku su ta „Durnių laivo“
respublika. Viskas tampa aišku ir su tais profesoriais, kurie
skirsto premijas už pramoninį chlamą. Viskas tampa aišku ir su
tokiais „universitetais“, kurie tokiems profesoriams dalina
mokslinius vardus.
Bet prisiminkime Aleksandrą
Makedonietį. Jis paskyrė generolu savo arklį Bucefalą. Tai kodėl
asilai negali tapti iki plintuso nusiritusių Lietuvoje universitetų
profesoriais, skirstyti kitiems asilams premijų?
Galima būtų lygiai tą patį pasakyti
ir apie iki plintuso nusiritusius Lietuvos muzikinio šlamšto
kūrėjus, drobės terliotojus, teatro laureatus.
Pasirodo, kad norint tapti „dailininku“
jau nebereikia mokėti piešti ir aukštosios meno mokyklos net
nemoko piešti portreto.
Ar galite įsivaizduoti fiziką, kuris
nemoka aukštosios matematikos? Ar biologą, kuris nežino gyvo organizmo
sandaros?
Atsakymą į man kylantį klausimą,
kodėl iš Lietuvos pabėgo menas, aš radau rusų tapybos patriarcho
a.a. Ilja Glazunovo pasakojime.
Jis pasakė, kad menas apleidžia žmogų
tada, kai jį apleidžia Dievas ir jame apsigyvena velnias. Žmogus, žinia, sukurtas pagal dievo
atvaizdą.
Man šis požiūris puikiai padeda
paaiškinti, kodėl iš Vilniaus pabėgo menas.
Mano gimtąjį miestą užgrobė ir jau
antrą dešimtmetį valdo liberalai, o liberalų dievas, kaip visiems
gerai žinoma, yra šetonas.
„Dėl skonio ginčijamasi“ – sako
Ilja Glazunovas.
Kaip iliustracija: Paolo Sorrentino filmas
„Didis grožis“
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą