Šiandien 125-osios mūsų
Tautos Didvyrio Kazio Škirpos gimimo metinės. Jas pažymėjo būrys
Lietuvos patriotų, sukviestų mokytojos Astros Astrauskaitės
(žiūr.video).
K.Škirpa - mūsų
Didvyris, mūsų tautos simbolis. Jo garbei buvo pavadinta alėja
Vilniuje, greta Gedimino pilies bokšto, kuriame K.Škirpa iškėlė
mūsų valstybės vėliavą.
Pernai Vilniaus meras -
„paskudnikas“, kartu su savo pakalikais, nuplėšė atminties
vainiką nuo dviejų mūsų Tautos simbolių: Kazio Škirpos,
pervadindamas jo vardo gatvę, o taip pat nuo mūsų didvyrio Jono
Noreikos, generolo Vėtros, išniekindamas jo atminimo lentą.
Patriotų eisena vakar
priėjusi pervadintą Kazio Škirpos alėją prie
Nacionalinio dailės muziejaus, kur kabojo lentelė su
K.Škirpos vardu, pamatė čia išrikiuotus policininkus.
Algimantas Rusteika taip
aprašo šią paranojišką situaciją: „O policija tai, žinokit,
mūru užstojusi gynė nuo riaušininkų gatvės lentelę, kurios
niekas nesigviešė pulti. Valstybėje dabar svarbiausia apginti tą
vieną valstybinę lentelę – tai mūsų laisvės ir demokratijos
simbolis. Smagu buvo. Dabar ten Trispalvės alėja, žinokit. Tik
neaišku, kokios, nes pusė pasaulio vėliavų yra trispalvės. Na,
bet tai ir gerai, jei kas su vėjų kryptim atsitiktų, gal tiks ir
patiks, gal nebereikės vėl keisti.“
Dabar grįžtu prie
Vilniaus „paskudniko“, kuris drasko atminties vainikus nuo mūsų
tautos Didvyrių ir nuo Lietuvos istorijos.
Matote, žodis
„paskudnikas“ turi ryšį su tauta, kuriai dabar tarnauja
Vilniaus meras.
Žodžio „paskudnikas“ reikšmė
Senoliai pasakoja, kad
greta mūsų 700 metų gyvenanti tauta turėjo keistą paprotį. Man
apie tai papasakojo pažįstama moteris. Ji man parašė:
„Norėčiau su Jumis
pasidalinti vienu įdomiu, o gal Jums ir žinomų, tam tikros tautos
kultūrinių papročių. Prisiminiau dar nuo vaikystės girdėtą
žodį „paskudnikas“. Man kaimynė sakė, kad žodis
„paskudnikas” reiškė bjaurybę ar ką tai panašaus ir taip
buvo vadinamas po kaimus ir apylinkes
r a u d o n a i s ratais
(kaip skiriamas ženklas) važinėjantis paskudnikas, kurio profesija
ir pareiga buvo į anapilį išleisti mirusias ir dar lytinio
gyvenimo nepatyrusias jaunas ir senas moteris. Kitaip tariant, jis
santykiaudavo su mirusiomis. Mano kaimynas į mano klausimą, kas yra
„paskudnikas“, iškart papasakojo lygiai tą patį.“
Pasitelkęs Yandex
paieškos sistemą, radau štai ką: „Paskuda (паскуда)
– tai profesija... pas vieną tautą buvo negalima laidoti nekaltų
moterų... Paskuda defloruodavo natūraliu būdu mirusias nekaltas
moteris prieš laidojant.“
Aš
manau, kad Vilniaus merui Remigijui Šimašiui, kuris šmeižia Tautos
Didvyrius, prievartauja Tautos istoriją, labai tinka „paskudniko“
epitetas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą