Kyla logiškas klausimas, kaip gali taip nutikti, kad vėl ir vėl teroro aktai Prancūzijoje įvyksta tada, kai baigiasi nepaprastosios padėties galiojimo terminas? Pirmą kartą tai galima vertinti kaip atsitiktinumą, bet kai tai kartojasi antrą ir trečią kartą, tai jau sistema.
Prancūzijos prezidentas Fransua
Olandas kovo 16 dieną pareiškė, kad sprogimas Tarptautinio valiutų
fondo (TVF) atstovybėje Paryžiuje turi būti kvalifikuojamas kaip
teroro aktas. Nepaisant į tai, kad sprogmuo, patekęs į atstovybę
kaip siuntinys, buvo mažo galingumo, Prancūzijos lyderis nusprendė,
kad šį incidentą reikia vertinti tik kaip teroro aktą. Moteriai
nuo sprogimo buvo sužeistos rankos ir veidas, ji pristatyta į
ligoninę. Sprogimas įvyko, kai ji bandė atidaryti siuntinį.
„Mes ir vėl turime reikalą su
teroro aktu, kito žodžio nesurasti, kada kalbama apie paketą su
sprogmeniu“, pasakė Fransua Olandas. Maždaug tuo pačiu metu iš
Grass miesto buvo gautas pranešimas apie šaudymą licėjuje, kurio
metu nukentėjo keli žmonės. Žinoma, kad šaudė 17 metų
moksleivis, kuris buvo ginkluotas dviem pistoletais, medžiokliniu
šautuvu ir dviem mokomosiomis granatomis. Ji sulaikė
teisėsaugininkai.
Kovo 15 dieną Justicijos Ministras
pareiškė kad Prancūzijos valdžiai pavyko sudaryti sąlygas, kad
neskausmingai atšaukti nepaprastąją padėtį ir tai nesusilpnins
šalį terorizmo grėsmės akivaizdoje.
Dar vakar Prancūzija rengėsi atšaukti
nepaprastą padėtį šalyje, kuri buvo įvesta 2015 metų lapkričio
mėnesį, po teroro aktų Bataklano koncertų salėje ir kitose
Paryžiaus vietose.
Kovo 16 Prancūzijos prezidentas
paskelbė, kad nepaprastoji padėtis šalyje yra pratęsiama.
Kyla logiškas klausimas, kaip gali taip nutikti, kad vėl ir vėl teroro aktai Prancūzijoje įvyksta tada, kai baigiasi nepaprastosios padėties galiojimo terminas? Pirmą kartą tai galima vertinti kaip atsitiktinumą, bet kai tai kartojasi antrą ir trečią kartą, tai jau sistema.
Kam tai naudinga?
Walter Lippman:
„…Teroro panaudojimas daro žmogų panašiu į vaiką,
atjungiant racionalų-kritinį mastymą, kuomet emocinis atsakas
nuspėjamas ir naudingas manipuliatoriui. Todėl asmenybės baimių
lygio kontrolė leidžia suvaldyti dideles socialines grupes…“
Olga Četverikova
straipsnyje „…Ir tai tęsis ilgai“: teroro aktai ir socialinėsvalstybės demontavimas Europoje vyksta paraleliai“ rašo:
„Gyvenimas Europoje sparčiai keičiasi. Migracijos srautų
valdymas ir nuolat pasikartojantys teroro aktai grasina tuo, kad
socialinės valstybės naikinimo Europoje sąlygomis taip pat teks
pergyventi ir teisinės valstybės išmontavimą.“
„Policijos kontrolės unifikacija
Europoje visada buvo apsunkinta tuo, kad europiečiai, skirtingai nuo
amerikiečių, labai sunkiai atsisako nuo savo politinių laisvių,
teisių į asmeninį gyvenimą ir socialinių iškovojimų. Ir
pirmiausiai tai liečia Prancūziją su jos specifine politine
kultūra, blogiausiai pritaikytą prie „skaitmeninio pasaulio“
sąlygų. Prancūzų revoliucinė dvasia, savo laiku apvertusi
tradicinės visuomenės sanklodą, šiandien tapo pavojinga
elektroninės koncentracijos stovyklos statytojams. Prancūzai
parodė, kad jie dar sugeba organizuoti protestus prieš vienos
lyties individų „santuokas“, ir už socialinės valstybės
gynimą. O PNR sistemą Prancūzijos liaudis sutiko kaip „visos ES
piliečių sekimą prisidengiant kova su terorizmu“.
„2015 gruodžio 20 dieną
nepaprastoji padėtis Prancūzijoje buvo pratęsta specialiu
įstatymu trims mėnesiams suteikiant valdžiai papildomus
ypatingus įgaliojimus, kuriuos galima naudoti ne tiktai kovai su
terorizmu. Taip buvo išplėstas namų arešto režimas, kurį dabar
galima pritaikyti bet kam, „kurio atžvilgiu egzistuoja rimtos
priežastys galvoti, kad jo elgesys yra pavojingas visuomeninės
saugumui“. Kratos gali būti daromos be juridinių institucijų
išankstinio sutikimo, leidžiamas paleidimas organizacijų, kurios
gali kelti grėsmę visuomeninei tvarkai (tuo pačiu pati grėsmės
sąvoka traktuojama labai plačiai).“
„Nepaprastoji padėtis yra įvedama
esant krizei, karo arba karinio sukilimo metu ir leidžia perduoti
civilinę valdžią kariuomenei, o taip pat karinės jurisdikcijos
sukūrimą. Konstitucijoje yra taip pat 16 straipsnis, leidžiantis
prezidentui prisiimti ypatingus įgaliojimus tuo atveju, kada
respublikos institutui, nacijos nepriklausomybei, jos teritorijos
vientisumui arba jos įsipareigojimų vykdymui iškyla rimtas ir
betarpiškas pavojus, o normalus konstitucinių viešosios valdžios
organų funkcionavimas nutrūkęs. Šis straipsnis buvo naudojamas
tiktai karo Alžyre metu vykstant „generolų maištui“ nuo 1961
metų balandžio iki rugsėjo mėnesio.“
„2016 metais
Prancūzijos valdžia pratęsė ypatingąją padėtį iki gegužės
26, o po to – iki liepos 26. Ir nors tai buvo aiškinama saugumo
interesais pasaulio futbolo čempionate, valdžios dėmesys buvo
sukoncentruotas į socialinius protestus, sustiprėjusius paaštrėjus
ekonominėms problemoms. Bedarbių skaičius Prancūzijoje
buvo 3,6 milijonai žmonių (15 metų rekordas). Prezidentas
pripažino, kad „užimtumas – yra pati svarbiausia Prancūzijos
piliečių problema“. Vasarį buvo paskelbta apie radikalią darbo
reformą, suduodančią smūgį į socialinės valstybės pamatus –
Darbo kodeksą, reglamentuojantį darbo santykius Prancūzijoje.
Valstybė pasitraukia iš samdymo proceso derybų, suvaržomos
profsąjungų ir darbo tarybų teisės. Valstybinio darbo kodekso,
ginančio samdomų darbuotojų teises, reikšmė krenta, šeimininkams
ir darbo kolektyvams siūloma sudaryti individualias sutartis.
Maksimalus darbo dienos laikas padidinamas iki 10 valandų, bet kokia
įmonė galės prailginti ją iki 12 valandų; darbo savaitę bus
galima prailginti iki 48 valandų, o kai kuriais atvejais iki 60;
sumažinamos priemokos už viršvalandžius; prie teisėtų atleidimo
iš darbo priežasčių pridedama „reikšmingi kompanijos
finansiniai praradimai“ ir „reorganizaciją siekiant
konkurencingumo“. Prieš reformas pasisakė 70% prancūzų.
Profsąjungoms pakvietus prasidėjo masinės protesto demonstracijos,
apjungusios šimtus tūkstančių žmonių. Protestai tęsėsi tris
mėnesius, buvo lydimi susidūrimais su policija, panaudojusią
demonstrantų išvaikymui ašarines dujas. Nepaprastosios padėties
režimas leido valdžiai panaudoti priemones, sukliudžiusias
susidaryti organizuotiems pasipriešinimo židiniams. Nuolatinių
pavojų kurstymo aplinkoje nesunku pateikti bet kokį socialinį
protestą kaip terorizmą. Ir kaip besistengtų vidaus reikalų
ministras „sutaikyti teisę į demonstracijas su prancūzų gynimu
nuo neišvengiamo pavojaus, kurią kelia teroro pavojus“, jam tai
blogai pavyksta.“
2016 metų liepos 14 dienos teroro
aktui Nicoje niekas neužkirto kelio, nors mieste buvo sutelktos
papildomos teisėtvarkos pajėgos.
O.Četverikova rašo: „Iškart po
tragedijos prancūzų žurnalistai atkreipė dėmesį į kai kuriuos
sutapimus, galinčius sukelti konspirologų susidomėjimą. Nicoje
viskas vyko tą dieną, kada prezidentas Olandas pareiškė, kad jis
nepratęs ypatingos padėties režimą po liepos 26. Ir jau sekančią
dieną, pavadinęs įvykį teroro aktu, jis paskelbė, kad ypatingoji
padėtis bus pratęsta trims mėnesiams. Toliau paaiškėjo, kad,
nors teisėsaugos organai buvo pasiruošę galimam teroro aktui, prie
įvažiavimo į pėsčiųjų zoną Anglų krantinėje nebuvo nei
vieno (!) policininko. Nicos regioninės tarybos pirmininkas ir
miesto meras suskubo apkaltinti vyriausybę betvarke. Kai kurie
ypatingai priekabūs žurnalistai atkreipė taip pat dėmesį į
tai, kad „nepriklausomas žurnalistas“, nufilmavęs video,
vaizduojantį pirmą sunkvežimio judėjimo momentą krantine ir
parodytą Internete, – tai vokiečių artistas Richard Gutjar,
vedęs izraelietę Einat Vilf. Ši gi tarnavo karinėje žvalgyboje
(АМАN), padalinyje 8200 (elektroninė žvalgyba), dirbo Šimono
Pereso patarėja, buvo kneseto deputate ir įėjo į kneseto užsienio
reikalų ir gynybos komitetų sudėtį.
Tolimesnis įvykių vystymasis vyko
pagal atidirbtą schemą. Iškarto po to kai „Islamo valstybė“
prisiėmė atsakomybę už teroro aktą Nicoje, valdžia pakvietė
prancūzų visuomenę mobilizuotis.“
Teroras Europoje naudingas tik vienai
žmonių grupei Europoje – finansinei oligarchijai ir jos į
valdžią įstatytoms marionetėms: olandams, merkel ir t.t., tiems
antipopulistams, kurie nekenčia europiečių tautų
(lot. populus), kurie iš jų nori atimti socialines garantijas,
padaryti juos beteise vergų mase, betautėmis, belytėmis
kosmopolitinėmis prekėmis. Tuo tikslu ir buvo sukurtas islamo
terorizmas, tuo tikslu islamo terorizmas globojamas Europoje, tuo
tikslu teroristai importuojami į Europą.
JAV prezidentas
Donaldas Trampas yra įvardinęs teroristinės Islamo valstybės steigėjus. Jo žodžiais, tai Barakas Obama ir
Hilari Klinton.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą