2020-03-29

Berlyno medikė: medicina negali būti privati. Ji medikus siūlo remti realiai, o plojimus - susikišti į užpakalį


Vokietijoje plačiai išplito medicinos sesutės iš Berlyno Nina Magdalena Böhmer publikacija Facebook, kurioje ji skundžiasi baisia situacija ligoninėse ir kviečia visuomenę raliai remti medikus, o „savo aplodismentus jūs galite susikišti į užpakalį (kur nors kitur)“.

Tai medikės reakcija į pasaulyje paplitusį visuomenės atsidėkojimo jos kolegoms būdą: aštuntą valandą rinktis prie langų ir ploti.

Nina Magdalena Böhmer, 28 metų, yra medicinos sesuo iš Berlyno ligoninės. Ji aprašė savo darbo dieną ir paaiškino, kodėl negali užmigti naktį. Jos pasakojimą paskelbė „Tagesspiegel“.

Jos žodžiais, plojimas yra malonus gestas, bet „patikėkite man: tai absoliučiai nieko nekeičia“. Ji Berlyno klinikoje dirba nuo 16 metų, o apie savo „nenoriu kalbėti, nes darbdavys nieko negali padaryti su mūsų sveikatos sistema“.


Straipsnio autorei nepavyko išeiti atostogų „nuo kitos savaitės“, ji tęsė darbą, nes klinika ruošėsi pacientų antplūdžiui.

Žinoma, mano palatoje jau buvo įtariami koronos pacientai. Anksčiau šią savaitę skaičiau, kad Roberto Kocho institutas rekomenduoja sušvelninti medicinos personalo karantino režimą. Taigi, kad turėtume dirbti net turėdami kontaktą su užkrėstu asmeniu. Manome, kad dabar esame didvyriai ir ar su mumis elgiamasi kaip su didvyriais?“ - klausia Nina Magdalena Böhmer ir pažymi, kad medikai nėra „kitos rūšies žmonės“ ir gali užsikrėsti, kaip ir visi kiti. „Mane tai siutina!“

Ji klausia, kaip ji turėtų išlaikyti rekomenduojamą „pusantro metro atstumą, kai plauna žmogų ar ima jo kraują?“

Aš iš tikrųjų turiu tokį mėgiamą darbą. Aš dažnai einu namo laiminga, nes galėjau padėti žmonėms pasijusti geriau. Tačiau dažnai jaučiu sąžinės graužimą, nes išėjau iš darbo, tiesiog negalėjau visko padaryti. Man beveik visada skauda nugarą ir negaliu naktį užmigti. Kartais aš jaudinuosi dėl atskirų pacientų“, - pasakoja autorė. Ji teigia:

Aš manau, kad sveikatos apsauga neturi būti privatizuota. Aš skaitau absurdu, kai ligoninės priima daugiau pacientų, negu turi galimybių, nes priešingu atveju jie neuždirba pinigų. Būtų puiku, jei aš turėčiau dešimt, ar penkis ligonius, už kuriuos aš būčiau atsakinga. Tuomet man darbas neštų pasitenkinimą.“ (…) „Bet kuo aš skundžiuosi - mano draugai, geriatrijos slaugytojai, dažnai dirba vieni su 80 pacientų“ (...)

Pas mus klinikoje vėl yra kaukės, o taip pat dezinfekuojančios priemonės. Bet pastarąsias dvi savaites man dažnai tekdavo naudoti kaukes ir apsauginius chalatus keliams pacientams. Jos sudrėgsta, kai mes kvėpuojame ir kalbame. Tai nelabai higieniška nei vienai šaliai.“ (...)

Kaip ir beveik visose ligoninėse, pas mus pavogė medžiagas. Bet kokiu atveju filtruojančias kaukės FFP-2 buvo skirtos tik felčeriams. Iš draugų aš ir dabar girdžiu, kad kai kuriose ligoninėse ėmė siūti sau kaukes. Kai kuriose ligoninėse nebėra pirštinių.“

Nina Magdalena Böhmer skundžiasi, kad medicinos darbuotojų užmokestis yra 15-20 procentų mažesnis, kaip kitose profesijose. Mes irgi norime keliauti, truputi užsidirbti.
Autorės nuomone, būtent dabar medicinos seserys turėtų liuosuotis iš darbo! Bet, žinoma, jos to nedarys, nes kalbama apie pacientų gyvybės ir mirties klausimą.

Berlyno medikė sako: „Jeigu jūs norite mums padėti, tai ne pletkinkite, o pasirašykite on-line peticiją ir išrinkite partijas, kurios mus gins. Apie kritinę slaugos būklę buvo žinoma daug metų. Buvo pranešimų, pokalbių laidų, diskusijų, bet nieko neįvyko“.





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą