2018-03-16

Kodėl Feisbukas man neleidžia tapti žydu?



Sulaukęs 66 metų pagalvojau, o kodėl man netapus žydų, bent jau virtualiu? Gal, sakau, žydas Cukerbergas ir jo žydaujanti komanda, kuri persekioja lietuvį Lebionką, nepersekios žydo Lebionkos Feisbuke? Gal neuždarinės vieno po kito mano puslapių?




Vilniaus kraštas daugiatautis, tos pačios šeimos giminės galėjo būti ir lenkais, ir lietuviais, ir žydais. Pasirinkimą čia gana dažnai lėmė savęs identifikacija, o ne genuose įrašyta kilmė.

Žinau savo protėvių geneologiją iš tėvo pusės nuo 17 amžiaus, tada jie mano tėvelio buvo Vilniaus krašte identifikuoti, kaip Lebedzinski, vėliau keistu būdu tapę Lebionka. Mamos moteriškoji linija yra iš Žlobino, dabartinės Baltarusijos. Prosenelio pavardė grynai semitų kilmės – Karibski Jakovas, arabiškai karib – draugas.

Užsidėjau jarmulkę ir pasidariau asmenukę Feisbukui. Taip gražiai gyvenau Feisbuke su Chabado jarmulke tris dienas, jau ir su senais draugais kontaktus ėmiau regzti.

Esu pastebėjęs, kad Feisbuko vartotojams iš Izraelio taikomos daug švelnesnės taisyklės, nei lietuviams. Jie žymiai drąsiau gali reikšti savo nuomonę, nebijodami sankcijų.

Po kelių mano žydavimo dienų Cukerio komanda suabejojo mano nuotraukos autentiškumu ir liepė dar vieną nuotrauką atsiųsti. Nusiunčiau vėl su kipa. Man taip ji prie veido. Tikrų tikriausias chasidas, litvakas košerinis. Žadėjo patikrinti. Patikrinimas nepavyko. Dar vienai mano paskyrai Cukeris surengė holokaustą.

Gyvenu pagal LR įstatymus, jų prisilaikau, ir naiviai galvojau, kad visos MIP, veikiančios Lietuvos valstybės teritorijoje, privalo gyventi būtent šių įstatymų šviesoje. Klydau, JAV MIP, kurios daro verslą Lietuvoje, mūsų įstatymai negalioja. Jie Lietuvoje gyvena pagal savo susikurtus įstatymus. Toks yra ir paties garsiausio pasaulio žydo Marko Cukerbergo (JAV) Feisbukas.


Bet vis tiktai noriu paklausti pono Cukerbergo: 

- Ponas Cukerbergai, aš žinau, kad tu piktas ir negeras žmogus, kad nesilaikai mano šalies įstatymų, užsiimi cenzūra, bet kodėl tu man neleidi būti virtualiu žydu? Gal tu rasistas? O gal tu antisemitas? Taip ir pranešk, neklaidink visuomenės.









Komentarų nėra:

Rašyti komentarą